[GALLUPPI] TSI 1.4 CAV moottorin numero (CAVB,CAVD ja CAVE etc.)

Aloittaja Keni1, 27.06.12 - klo:10:18

« edellinen - seuraava »

Keni1

Kaikki joilla on tuo 1.4 TSI kone autossa voisivat vaikka julkaista tässä ketjussa moottorin numeron ja koodin sekä päivän jolloin moottori valmistettu ja päivä milloin auto otettu käyttöön ja tieto siitä millainen öljynkulutus on ja onko motissa ollut muita vikoja.

Moottorin numero ja valmistuspäivä löytyvät moottorin kyljessä olevasta tarrasta (katso kuva) http://www.vagarena.fi/index.php?action=dlattach;topic=8160.0;attach=15430;image


Syy miksi moottorin numeroita kyselen on se, että noissa 1.4 TSI moottoreissa on ihmeellisiä vikoja joita huolto ei saa millään korjattua, ihmeellistä on myös moottorien numerointi joka ei oikein täsmää valmistettujen moottorien ja myytyjen autojen määrän kanssa. Itselläni on Polo GTI, jossa moottori CAV 257404, moottorin valmistuspäivä on 24.11.2010. Tuolloin marraskuussa 2010 TSI 1.4 CAV moottoreita oli valmistettu jo toista miljoonaa joten oudon pieni on tuo minun moottorini numero. Tiedossani on aivan vastaavia joten ei koske vain minun autoani tämä.

Tiedossani on myös 1.4 TSI CAV moottori numerolla 161 111 ja se moottori on valmistettu 16.12.2007, ja näinollen 3 vuoden aikana volkswagen olisikin valmistanut vain 96293 uutta CAV moottoria, tehtaan kapasiteetti on 12 000 moottoria viikossa joka tekee 624000 moottoria vuodessa. Kyseistä moottoria on tällä hetkellä valmistettu n. 2 miljoonaa kappaletta eli puolessatoista vuodessa ovat yht'äkkiä valmistaneet huimat 1,7 miljoonaa moottoria :)

Varsinkin Polo GTI koneet kuluttavat älyttömästi öljyä ja kaikissa noissa moottoreissa näyttäisi olevan hämmästyttävän pieni moottorinumero aivan kuin moottoreita olisi kierrätetty. Elektroniikka niissä näyttäisi olevan uutta mutta itse lohko ei. Jo uutena moottorin alumiinipinnat ovat ihmeellisen hapettuneet???

1.4 TSI koneiden on kestotesteissä havaittu kuluttavan aivan normaalisti öljyä, toisessa kulutus oli 0,5 litraa 30 tkm ja toisessa 1 litra. Tuota litran kulutusta oli ihmetelty koska autossa ei oltu havaittu nestevuotoja. GTI Polon ei siis pitäisi missään olosuhteissa kuluttaa juurikaan enempää kuin 1 litra öljyä per 30 tkm jos moottori on ok. Ja nyt kulutus useissa autoissa on moninkymmenkertainen joten viallisia moottoreita on toimitettu asiakkaille.

Mitään todisteita myöskään vahvemmasta jakopäästä ei ole olemassa vaikka niitä väitetään moottoreihin vaihdetun, tod. näk. vain vaihdetaan uudet alkuperäistä vastaavat osat jos rallattaa, vain nokka-akselin säätimestä on todistettavasti olemassa parannettu malli. Jakopään pitäisi kestää vähintään 100 tkm mitä se ei kai yhdessäkään 1.4 TSI koneessa ole kestänyt. 1.4 TSI koneessa on 3-rivinen ketju, vastavaasti samanlaisen rakenteen omaava 2.0 TSI kone on varustettu 5-rivisella ketjulla, myös jotkin 1.8 TSI koneet varustettu tuolla vahvemmalla ketjulla, ainakin audeissa.

Tuulilasin 1.4 TSI kestotestit löytyy tästä:

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kestotestissa-volkswagen-golf-14-tsi

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kestotestissa-skoda-superb

Kiitos.

Apaju

#1
Moottori:CAV 234 921  C 9519 27-B
Valm:15.9.2010
Käyttöön:11.11.2010
Ajettu 48 tkm öljyä lisätty noin 8l kaikkiaan
(30 tkm 5,5l; 18 tkm 2,5l)
VW ID.3 Life

teemur

CAVD, 118kW kaksoisahdettu
Numero: 250450
Valm. pvm: 3.11.10
Käyttöönotto: 12.1.2011

34tkm, ei öljyn lisäyksiä, ja edelleen ylärajalla (15tkm vaihdosta)

Voin suoraan sanoa, etten tiedä VW.n tavasta sarjoittaa koneita numerojärjestykseen. Samalta tehtaalta voi tulla mainitut määrät koneita, joista jokainen tyyppi esim. kulkee omalla juoksevalla numerollansa.
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Wekotin

#3
Kurkkasin omastakin:

Moottori 118kW CAVD. Tarrassa luki  CAV 015 481   C  29-12-08. 9849 27-F.
Auto otettu käyttöön 30.6.2009

Rungossa:

SN1 Slovakia
03C 109 211 BF BG
AC-AISI9Cu3
51

Kuluttaa öljyä 0,5 - 0,8l / 30tkm. Ajettu nyt 107tkm.

Tuohon aikaleimaukseen, voisiko olla niin, että tuo aikaleimaa edeltävä kirjain vaihtuu aina kun 999 999 tulee täyteen. Eli numerointi oltaisiin aloitettu joko A:sta tai sitten kokonaan ilman kirjainta?

skriko

Auto kaupungissa tallissa, joten numeroa en näe.
Auto valmistettu 1/2010, käyttöönotettu 10.9.2010.
1,4 TSI 118 kw CAVD, ekoilla öljyillä 13 000 tikku ylärajassa. Toisilla 7700 tikku ylärajassa.

Keni1

Kiitos kaikille osallistuneille jo tässä vaiheessa, löytyi eilen sellaista infoa moottoriin ja sen päivityksiin liittyen että minun ei enempää tarvitse asiaa tutkia.

lemmentalja

VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

MasTurbo

Lainaa

---
You gotta load the motor at full throttle in 3rd and 4th gear from 2000-4000rpm and let the revs drop back down to 2000 rpm on its own without using brakes so the motor works against compression.

Used this method. I drive a 2012 polo 6R GTI. Engine build date is 12 Jan 2012. I've got 6000 km on the clock and the oil level is planted right where it was on day 1. The dealership said that the bottom end of the engine was updated in August 2011, that is..all car made after that date have the updated bottom end.

" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Keni1

Mulla on tosiaan maahantuojalta s-postia jossa luvattu korjata motin öljynkulutus normaaliksi heti kun korjauspaketti saatavilla eli ja nyt on  ;D

Noita moottorinumeroita saa toki edelleen julkaista ovat nimittäin aika pieniä kaikki nämä jo julkaistut, missähän luuraa ne isoimmat luvut siis yli 500 tuhatta?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.06.12 - klo:20:03
Mulla on tosiaan maahantuojalta s-postia jossa luvattu korjata motin öljynkulutus normaaliksi heti kun korjauspaketti saatavilla eli ja nyt on  ;D

Noita moottorinumeroita saa toki edelleen julkaista ovat nimittäin aika pieniä kaikki nämä jo julkaistut, missähän luuraa ne isoimmat luvut siis yli 500 tuhatta?

Ai että oikein saa.


Keni1

1.4 TSI CAVE vaihtokone: http://www.kolumbus.fi/keni1/uusi_cave_moottori.jpg

Joko teillä on tälläisiä, toi on aika tuore 4.5.2012 valmistunut hetki stten asennettu kone eli kyllä näitä vielä laitetaan ku viittii kauniisti pyytää...koskahan suomi saa näitä moottoreita...maahantuoja herätys!

Edit: Ja mun konehan näyttää tältä on niissä pieni ero mitä tulee hapettumiseen...
http://www.kolumbus.fi/keni1/my_cave.jpg

Mike Holder

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 18.07.12 - klo:16:38
Edit: Ja mun konehan näyttää tältä on niissä pieni ero mitä tulee hapettumiseen...
http://www.kolumbus.fi/keni1/my_cave.jpg

Tuossa hapettumisessa ei mielestäni ole mitään erikoista -> pelkästään kosmeettinen "haitta". Suomen talven suolaloskassa ajelu aiheuttaa moista nopeassa tahdissa.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 18.07.12 - klo:17:15
Tuossa hapettumisessa ei mielestäni ole mitään erikoista -> pelkästään kosmeettinen "haitta". Suomen talven suolaloskassa ajelu aiheuttaa moista nopeassa tahdissa.

Oli jo uutena tuollainen...toki hieman on likaantunut mutta ei siis koskaan ole ollut uuden näköinen kone sori. Pointti oli siinä että näihin ei kuulemma kannata enää vaihtaa moottoria koska uudetkaan ei toimi sen paremmin, silti jossain päin eurooppaa vielä vaihdetaan, epäreilua mutta sitähän tää elämä on  ;)

Laittelen hieman infoa tuosta nykyisestä moottoriversiosta kuinka se eroaa vanhoista 'CAVE' moottoreista jahka tässä taas kerkeää aineistoa lukukuntoon rustata...iso kasa uusia osia on jo kuitenkin jo olemassa, mm. 0,1 milliä 'isommat' öljyrenkaat ja uusi jakopää, ovat tulossa ilmeisesti tuossa syyskuussa myös kaikkiin vanhoihin koneisiin näin ainakin toivomme, kiitos VW :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy