PlastiDip - "kumimaali"

Aloittaja pokkus, 25.06.12 - klo:01:48

« edellinen - seuraava »

Taky

Lainaus käyttäjältä: Tontzaaa - 23.10.12 - klo:22:25
Hei! Mistä tätä saisi pk seudulta ja paljon pullo maksaa?

Konalan Fixukselta parilla kympillä joku viikko sitten hain, ei ollut hyllyssä, vaan tiskin takana.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

joyster

Viimeksi kun tsekkasin asiaa netistä,  Tallinnassa maksoi 15e/plo. Marraskuussa saattaisi olla työreissu sinne ja mahdollisesti voisi järjestää autolla. Vai olisko joku muu matkalla sinne ja toisi ison satsin ;)?

imohtep

Mulla olisi mustaa 5 pullollista Helsingissä, jos jollakin kiire saada.

Haittapuolena suolainen hinta, kun tuli sen verran kuluja ulkomaantilauksesta-
Vaan eipä tuota näytä täältä mistään saavan, kun jälleenmyyjätkin odottanut vasta 3 kk. omia tilauksiaan
ja ennakkotilauksiin menee sitten ne mitä maahan saadaan...

30â,¬/plo. tai 28â,¬/plo., jos kaikki viisi ostaa samalla.

Laita yv:tä, jos kiinnostusta...

Dirti

Konalan fixus tarjoaa plastidipit, tiskin takaa toistaseksi. Olikohan hinta 25 eskoa/plo.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

arc

Lainaus käyttäjältä: imohtep - 13.11.12 - klo:05:40
30â,¬/plo. tai 28â,¬/plo., jos kaikki viisi ostaa samalla.

Tilasitko noi kenties yksitellen jostain australiasta? maksavat kuitenkin sen 5-6â,¬ jenkeissä ja 12â,¬ briteissä joten ei järin hyviltä kaupoilta kuulosta.

Suomestakin saa 19,90/plo hintaan vaikkapa pulju.netistä, jossa nettisivujen mukaan varastossa.

Ghzeit

#65
Dippailin Skodillaciani nyt menneenä viikonloppuna ja tunnelmat on aika kaksijakoiset. Käsittelin Ocun säleikön kromireunuksen valkoiseksi, työvaiheet seuraavalla lailla.

Säleikön irroitus & räjäytys. En viitsinyt teippailla, joten irroitin reunuksen itse säleiköstä kokonaan.
Pesu ja huuhtelu Fairylla
Käsittely AG:n Intensive Tar Removerilla
Käsittely mineraalitärpätillä
Huuhtelu&kuivaus
PlastiDip Matte White pintaan, n. 8 kerrosta, 10-15min kuivumista /kerros
...Maalin kuivumisen odottelua...  :-\ joku 6h taisi mennä muissa puuhissa.
PlastiDip Glossifier pintaan, n. 4 kerrosta, 10-15min kuivumista/kerros
Päivän sai kuivua rauhassa huoneenlämmössä ennen asennusta.

Valkoinen Plastidip tuntui todella ohuelta. En ole ennen kromin päälle maalannut, mutta pohja tuntui kuultavan läpi vielä 8:kin kerroksen jälkeen. Skodan logo oli luettavissa selkeästi ilman sen suurempaa vaivaa silmille. Dipin pinta jäi melko sileäksi ja oli kuiva kosketukselle sekä erittäin tasainen. Ainoa mikä tökki tämän dipin kanssa oli sen peittävyys, joka oli melko kehno. Pohjustamalla primerilla olisi varmasti saanut erilaisen lopputuloksen, mutta en nyt kokenut järkeväksi alkaa pohjustamaan kromipintaa varsinkin kun PlastiDip on tarkoitettu helposti poistettavaksi (toisin kuin primer).
Glossifieriin olen enemmän pettynyt. Kiiltävä pinta toi mukanaan järkyttävän selluliittipinnan eikä työstöetäisyyden muuttaminen tuonut mitään muutosta. Oletetaan tässä vaiheessa, että allekirjoittanut ei osannut maalata valkoista pohjaakaan tasaiseksi, vaikka se mattana siltä näytti  ;D Kiiltävä pinta jäi myös tahmeaksi/nahkeaksi kosketukselle, jopa päivän kuivuttuaan. Kuvittelisin että tuon pinnan pesu on yhtä tuskaa, ellei se kovetu enempää vanhetessaan. Tämä jää nähtäväksi.
Tökötin poisto on juuri niin helppoa hommaa, kuin mainostavat. Revin logon päältä dipit irti (jälkeenpäin mietittynä olisi ehkä kannattanut kuvata se ensin  ::)) eikä alle jäänyt mitään ylimääräistä sotkua ja itse Plastidip oli niin tiukassa kiinni ettei se siitä itsekseen kyllä irtoa.

Itse proggishan meni vähän persiilleen, koska valkoisen sävyt eivät mätsää millään muotoa, varsinkin kuultavan kromin kanssa  :D Ajattelin nyt kuitenkin pitää tuota dipattua reunusta jonkinaikaa (taking one for the team), jotta saadaan enemmän kokemusta siitä miten se kestää käytössä. Aineen työstö on helppoa, poisto on helppoa, hinta n. 19â,¬/plo ja suoraan sanottuna se tekee minkä lupaa ja aion ehdottomasti kokeilla mustaa dippiä B-pilareihin kunhan tässä joutaa. Glossifieriin kehotan suhtautumaan varauksella, kiiltävä pinta tuo esille epätasaisuudet ja tämä nahkeus-homma on vielä kysymysmerkki.

Edit. Tässä kuvasaaste tuosta läpikuultavuudesta. Mallina Galaxy SIII selkäpuoli valkoinen/hopea. Siirtokuvamaalimallina logon päältä irroitettu osio. 8 kerrosta valkoista, 4 "lakkaa"

Maalareille etämä ei varmastikaan tule yllätyksenä, mutta itse luulin valkoisen "kumin" olevan peittävämpää  ;)
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Pertsa

Plastidip Finlandin sivuilta bongattu. Aika häijyn näköinen plastidipillä ylivedetty uusikorinen A6


Taky

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 11.03.13 - klo:12:01
Plastidip Finlandin sivuilta bongattu. Aika häijyn näköinen plastidipillä ylivedetty uusikorinen A6

Kähee, minkähän näköinen se on ensimmäisen painepesurilla pesun jälkeen?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Jude

Nyt tuli itsekkin kokeiltua plasti dippiä. En tiedä onko lopputulos hieno vai ei, mutta tulipahan ainakin kokeiltua  :)

Tuossa muutama kuva työvaiheista:


Alkusuojaukset


Ensimmäinen kerros


Muistaakseni kolmas kerros


Muistaakseni kuudes kerros


Muistaakseni kahdekas kerros


Viimeinen kerros (ehkä kymmenes). Valmis ja kuiva


Valmis ja ulkona otettu kuva



Tosissaan valkoinen peittää todella huonosti, mutta vedin noin 5-10 min välein uuden kerroksen. Infrapuna lämmittimellä kuivattelin kerrosten välissä.
Ylimääräinen (maalipinnalle) plasti dippi lähte helposti pois vaan repimällä. Seuraavaksi tulee testattua miten kestää painepesuria ja normaalia kulutusta.
Ja jos kestää hyvin niin tekisi mieli vetää koko auto matta valkoiseksi  :) Mutta katto jäisi mustaksi, ehkä jopa mattamustaksi
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Taky - 11.03.13 - klo:12:11

Kähee, minkähän näköinen se on ensimmäisen painepesurilla pesun jälkeen?

Vastaus sekä ylempään vastaukseen että Quoteen:
Itsellä vedetty diudista koko maski ja sumarin kehykset mustalla, painepesurilla olen nyt tainnut kahdesti ainakin pestä ja normaalilla letkulla, jossa semmoinen "monivalintasuutin" niin kolme kertaa, pinta ei ole mennyt miksikään. :)
Toki en ole ampunutkaan painepesurilla sentin päästä yhtä kohtaa kahta minuuttia, vaan ihan normaaleilla pesumetodeilla.
On myös ajettu varmaan kohta 2000 km eikä ole tullut nastoista/kivistä tai muistakaan jälkiä eli kyllähän tuo kestää melkoisen hyvin, kunhan pohjat on kunnossa ja kerrokset riittäviä.

Mustalla riitti se 5 reilua kerrosta niin oli peitossa.

hosee

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 11.03.13 - klo:12:01
Plastidip Finlandin sivuilta bongattu. Aika häijyn näköinen plastidipillä ylivedetty uusikorinen A6



Taisin bongata tämän torstaina pohjoisespalla. Takaluukussa oli MTM:n badge, joten auto on saanut osakseen muutakin käsittelyä kuin pelkän dipin ja madalluksen. Pinta oli likaisen näköinen, ja siinä näkyi vedenvalumajälkiä. Tiedä sitten miten tuo pesussa käyttäytyy ja palautuuko pinta niin siistiksi kuin kuvassa. Nyt se ei näyttänyt erityisen hyvältä...
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

niko

Tuli itsekin kokeiltua PlastiDipia nyt ensimmäistä kertaa, uhrina olivat Volkkarin logot konepellissä ja peräluukussa.
Koekappaleen virkaa toimitti vanha ruuvimeisseli, jonka kahvaan pari kerrosta maalia suihkautin ennen autoon koskemista.
Omasta mielestäni tuli hyvää jälkeä. 6-7 kerrosta maalia suihkauttelin molempiin merkkeihin. Pari kuvaa vielä;
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

Nakunaakka

Jos tuota dibbiä tilaasi jenkeistä niin mihin se suomeen rantautuessaaan menee, turun tulliinko? Kuinka sen sieltä saa, pitääkö se lähtee hakemaan täältä takahikiältä asti?

lq

Eiköhän sulle tule/isi postissa ilmoitus tullattavasta tavarasta, sitten kupongin tunnukset naputat tullin webbisivuilla nettituontisysteemiin, maksat tullin ja alvin ja paketti kilahtaa lähipostiin. Nyt jää herkästi justiinsa tullausrajan ylittävät tavarat haaviin, kun on uudet ja hienot tullaa itse-webbiportaalit.

Toinen vaihtoehto, ilmoitat, että lähettäkää eteenpäin lähitulliin, käyt siellä haistelemassa venäläistyylistä virkamiestoimintaa ja maksat tiskillä.

KariH

Vielä muutamavuosi sitten eivät saaneet lähettää PlastiDippiä jenkeistä suomeen lentorahtina. Liian palavaa ja herkästi syttyvää. Jos tilasi laivarahtina niin toimitusaika oli kuukausia.
Miten on nykyisin? Onko koostumus tai määräykset muuttuneet?

Ghzeit

http://www.tarvikehalli.fi/epages/tarvikehalli.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120416-11092-103575-1/Categories/PLASTI_DIP
Tuolta tilasin itse, viikossa tuli perille ja hintakin siedettävä. Tietysti jos tarvii gallonatolkulla niin silloin tilaus ulkomailta on varmasti parempi.

Auton pesu ja vahaus tulee tuossa toukokuun lopussa vastaan, Plastidippaan silloin B-pilarit ja tarkistan kromisäleikön maalauksen kunnon & puhdistamisen.
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Mikko

Pitäisköhän omin käsin askarrella "diffuusori" mustaksi. Ja päälle kiiltoa glossifierillä. Ihan mukavannäköinen pinta tuolla tulee. Voi vaan teippaaminen olla lopulta kokonaisedullisempaa ja ylläpidon kannalta helpompaa.

http://www.flickr.com/photos/68944767@N07/6577089363/#

Ghzeit

Parhaillaan plastidippailen b-pilareita, välttävää jälkeä syntyy ei niinkään aineen kuin maalarin takia.



Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

sakal83

Otiks noi ikkunoiden tiivisteet irti b-pilareiden kohdalta vai veditko vaan tiivisteiden päälle? Plastidipit on takakontissa, ja tarkoitus olisi tehdä sama, kun löytyy sopiva aikarako. Kävikö mielessä laittaa glossifier päälle?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Ghzeit

Vedin suoraan tiivisteille kun tämä oli tällainen extempore hetki alkaa tehdä. Ehdottomasti tulee parempi jos irrottaa ensin tiivisteet, tämä repiminen ei ole ihan niin helppoa. Hommassa apuna kanyylineula mutta aika hankalaa on välistä:o

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

sakal83

Ikkunat alas ja tiiviste lähtee ihan vetämällä, näin ainakin omasa mallissa. Irroittaa vaan B-pilarin kohdalta ja joku pahvi sinne väliin ettei sitä maalia hirveesti tiivisteen alle ruiski.
Suosittelen vielä ostamaan motonetistä maalausta helpottamaan tälläisen:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-9500
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Ghzeit

Olen niin böndellä ettei täältä äkkiseltään mitään saa apuvälineeksi enää :))
Mutta se mitä väittävät kuivan kerroksen sulamisesta kun vetää uutta päälle, on totta. Teen varmaan tiivisteiden reunat  uusiksi kun kerrokset sulautuvat keskenään niin saa tasaisen pinnan sievästi tiivisteiden alle.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

mmakela

Tuli tuossa viimeviikolla dippailtua Audin grilli mustaksi, voisin laittaa kuvan iltapäivällä. Muistaakseni n. puoli purkkia meni, kun laitoin 2 kerrosta.
Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TFSI (185kw) quattro S tronic

Ex: A5 Black Edition TFSIq S-tronic -13, Audi A3 Sport Business 1.4TFSI S-tronic -13 // Audi A4 B8 2.0TDI -09

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: mmakela - 17.05.13 - klo:13:45
Tuli tuossa viimeviikolla dippailtua Audin grilli mustaksi, voisin laittaa kuvan iltapäivällä. Muistaakseni n. puoli purkkia meni, kun laitoin 2 kerrosta.

Melko reiluilla kerroksilla liikenteessä. :D itse huomasin jäljen olevan tasaisempaa ja ns. Originaalimman näköistä jos laittoi vähän kerrallaan..

Tontzaaa

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 29.05.13 - klo:00:11
Melko reiluilla kerroksilla liikenteessä. :D itse huomasin jäljen olevan tasaisempaa ja ns. Originaalimman näköistä jos laittoi vähän kerrallaan..

Joo melko reiluilta kerroksilta kuulostaa, ite maalasin Octavian kromisen grillin kehyksen 6 kerroksella ja mulla meni n. reilu puoli purkkia.
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 2005

Nakunaakka

Nyt iski taas uus idea, näitä riittää.. Octavia saa uuden hoidon, matta oranssilla kaikki mustat pitkittäis listat kylkiviivan alapuolelta, pelinkuoret sekä ehkä maski.. Muutenhan kaara on metallinhohtomusta.

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 30.05.13 - klo:09:59
Nyt iski taas uus idea, näitä riittää.. Octavia saa uuden hoidon, matta oranssilla kaikki mustat pitkittäis listat kylkiviivan alapuolelta, pelinkuoret sekä ehkä maski.. Muutenhan kaara on metallinhohtomusta.

Vaatii jo oranssi/mustaa vannetta kaveriksi. Muuten voi tulla vähän hassun näkönen ilmestys.

Itse kans tuon audin maskin ja sumarin ritilät nii oisko vajaa prk menny. Vielä toinen puteli odottamassa diffun vetämistä ja maskin uudelleen vetoa. Menin pilaamaan sen kiireellä, kun rinkuloita aloin dippaa..


Tomppis

Ite bongasin tuon kans, komea ilmestys kun on niin poikkeava. :) samoin kuin se yks norskin rakentama B7, keltaisine vanteineen..

Janneh

Nähny muutamat plastidippivanteet ja on kyllä "hienot" kun on kiveniskemät tehny tehtävänsä..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy