CC vaihtoautoa hankkimassa

Aloittaja Sammi, 19.06.12 - klo:10:43

« edellinen - seuraava »

K1mble

Kertauksen vuoksi, onko 1.8tsi:n yhteydessä dsg aina 7-lovinen? Diesel dsg aina 6-lovinen? Olen kattellut tuommoista 08-09 vuosimallia joten onko noissa merkittäviä eroja? Luotettavuus dsl vs. 1.8 tsi? Ja olisko sittenkin varminta ottaa manuaali?

Skula

Lainaus käyttäjältä: K1mble - 12.12.12 - klo:15:01
Kertauksen vuoksi, onko 1.8tsi:n yhteydessä dsg aina 7-lovinen? Diesel dsg aina 6-lovinen? Olen kattellut tuommoista 08-09 vuosimallia joten onko noissa merkittäviä eroja? Luotettavuus dsl vs. 1.8 tsi? Ja olisko sittenkin varminta ottaa manuaali?

CC 1.8TSI tuli DSG:nä vasta 2009 myyntiin. Itse tilasin sellaisen heti kun Suomessa se tuli tilattavaksi.

Ja tuo on aina tosiaan DSG7 tuo 1.8. Dieselit taas on DSG6:lla..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

K1mble

Ja lisää kysymyksiä: onko tuo dsl-kone ollut alusta asti CR-kone DPF:llä? Kun esim. Skodaa (RS) myytiin vielä -08 myösmpumpparilla. Onko dieselin lisälämmitys niillä vastuksilla vai webastolla?

Skula

CC TDI on aina ollu CR koneella. Vastus on jos ei ole tilattu tehdaswebastoa.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

K1mble

Lainaus käyttäjältä: skula - 12.12.12 - klo:18:06
CC TDI on aina ollu CR koneella. Vastus on jos ei ole tilattu tehdaswebastoa.

Ok ja kiitos informaatiosta. Täytyy varmaan alkaa hieromaan kauppaa -08 dsl mallista. Harmittaa vaan luopua nelivedosta mutta vaimon ajoilla (n. 45tkm/vuosi) tuo Subarun huoltaminen on tuskaisen kallista, huoltoväli 15tkm ja huollot maksaa 450-800 euroa per kerta, eli vuodessa menee pelkkiin huoltoihin 1500-2000 euroa! Eiköhän tuo CC kakkosautona menis :)

Skula

Etuylitys ja onneton maavara tekee CC:stä huonon talviauton, jos siis joutuu huonossa lumikelissä ajamaan.. Muuten CC meni maantiellä kuin 5-sarjan BMW. CC on erinomainen matka-auto.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

K1mble

Lainaus käyttäjältä: skula - 12.12.12 - klo:19:16
Etuylitys ja onneton maavara tekee CC:stä huonon talviauton, jos siis joutuu huonossa lumikelissä ajamaan.. Muuten CC meni maantiellä kuin 5-sarjan BMW. CC on erinomainen matka-auto.


Ei tuo haittaa, jos on huono keli,niin kuin tänään, vaimo saa mennä mun Caddylla, siinä riittää maavara ja kulkee kohtuullisesti lumessakin. Ei muuten voisi meille tuollaista miettiäkään mutta kun se tulisi tosiaan vaimon käyttöön ja hän ajelee 95%:sti yksin ja enimmäkseen pääteitä. Lapset ja tavarat kuskataan sitten Caddyllä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: K1mble - 12.12.12 - klo:19:25

Ei tuo haittaa, jos on huono keli,niin kuin tänään, vaimo saa mennä mun Caddylla, siinä riittää maavara ja kulkee kohtuullisesti lumessakin. Ei muuten voisi meille tuollaista miettiäkään mutta kun se tulisi tosiaan vaimon käyttöön ja hän ajelee 95%:sti yksin ja enimmäkseen pääteitä. Lapset ja tavarat kuskataan sitten Caddyllä.

Fiksua!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

K1mble

Huomenna sitten vaihtuu Subaru CC:en. Konepellin alla oli lappu Webastosta mutta ei kelloa joten voisiko tuo lisälämmitin kuitenkin sitten olla webasto eikä vastukset? Onkohan -08:ssa jo webaston ohjaus näytöstä eikä erillisellä kellolla?

Skula

Nyt sanoisin että jos kyseessä on 'suomiauto' CC jossa on tehdaswebasto, niin sehän oli muistaakseni aina kaukosäädettävää ja ajotieturista säädettävää mallia?? Ja tällöin siinä ei ole PTC elementtiä..

Mutta asiahan selviää ajotieturista? Jos kerran auton nyt piakkoin saat?

Nyt saa hirttää asiavirheestä.. Eikös jäsen qsla:lla ollut tehdaswebasto CC:ssä aikanaan?

Ja onnea hienosta autosta, kyllä se preFL CC oli jotenkin hienompi..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

K1mble

Lainaus käyttäjältä: skula - 14.12.12 - klo:12:22
Nyt sanoisin että jos kyseessä on 'suomiauto' CC jossa on tehdaswebasto, niin sehän oli muistaakseni aina kaukosäädettävää ja ajotieturista säädettävää mallia?? Ja tällöin siinä ei ole PTC elementtiä..

Mutta asiahan selviää ajotieturista? Jos kerran auton nyt piakkoin saat?

Nyt saa hirttää asiavirheestä.. Eikös jäsen qsla:lla ollut tehdaswebasto CC:ssä aikanaan?

Ja onnea hienosta autosta, kyllä se preFL CC oli jotenkin hienompi..

Joo kyllä sieltä se Webasto löytyy ja toimiikin vielä, ajon aikana... Eli kaukosäädintä, kelloa tai ajotietokoneen näytöstä ei löydy tuolle ohjainta. Samoiten climatronicista ei löydy katkaisijaa tuolle webastolle. Tyyppikilven mukaan kyseessä kuitenkin on tehdaswebasto (TT-V). Saattaa olla tietenkin mahdollista että siinä kaukosäädin on ollut ja edellinen omistaja on unohtanut antaa sen auton mukaan. Yritin tavoittaa edellistä omistajaa mutta hän on pitkällä ulkomaan komennuksella ja aika vaikeasti tavoitettavissa. Unohdin kysyä nimittäin asiaa kun soitin ja kyselin muuten tuon auton historiasta.

Mutta hieno peli tuo muuten on!

Markku J

Minulla oli 2009 -mallin CC, jonka ostin Suomesta uutena. 2.0 TDI DSG 140 hv. Siinä oli tehdaswebasto sisätilan lisälämmittimenä. Sille ei ollut kelloa, eikä mitään säätimiä vakiona. Kellon olisi kaiketi saanut asennettua lisävarusteena. Pellin alla oli Webaston tarra, joka kertoi sen olevan 5 kW -malli.

K1mble

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.12.12 - klo:16:35
Minulla oli 2009 -mallin CC, jonka ostin Suomesta uutena. 2.0 TDI DSG 140 hv. Siinä oli tehdaswebasto sisätilan lisälämmittimenä. Sille ei ollut kelloa, eikä mitään säätimiä vakiona. Kellon olisi kaiketi saanut asennettua lisävarusteena. Pellin alla oli Webaston tarra, joka kertoi sen olevan 5 kW -malli.

Suomiauto tämäkin ja juuri noin se toimii tässäkin. Täytyy selvitellä saisiko sitä ohjelmoitua tuohon monitoiminäyttöön, käyttöohjekirjan mukaan sen ainakin siihen saa.

Markku J

Aikanaan, kun tuota ohjelmointia kyselin, niin tarjosivat erillisen pinta-asenteisen kellon asennusta. En osannut silloin edes kysyä tuota monitoiminäytön kautta ohjelmointia. Kellokin oli niin kallis (muistelisin, että jotain 700eur), että jätin ottamatta.

K1mble

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.12.12 - klo:19:22
Aikanaan, kun tuota ohjelmointia kyselin, niin tarjosivat erillisen pinta-asenteisen kellon asennusta. En osannut silloin edes kysyä tuota monitoiminäytön kautta ohjelmointia. Kellokin oli niin kallis (muistelisin, että jotain 700eur), että jätin ottamatta.

Niinpä, sen verran ne tahtoo pyytää tuosta kellolaitteesta jonka saa ebaysta muutamalla kympillä. Lisäksi jos laittaa tuon kellon niin tarvii ipc-releen jota ei ilmeisesti tartte silloin jos se ohjaa väylän kautta puhallinta. Voi olla kyllä että olen väärässäkin mutta noin se pitäisi toimia.

Markku J

Noinhan se on tuon releen kanssa. Olisi kyllä hienoa, jos VW:n alkuperäisosana saisi kohtuuhintaan tarvittavat kilkkeet, jolla tuon auton mukana (kauppahintaan sisältyneen) Webaston saisi täysin hyödynnettyä. Itse olin aikanaan iloisesti yllättynyt, että Webasto sisältyi hintaan. Muistaakseni se poistui TDI:n vakiovarustelistalta jossain vaiheessa (2010-2011) - vai olenko väärässä ?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.12.12 - klo:20:40
Muistaakseni se poistui TDI:n vakiovarustelistalta jossain vaiheessa (2010-2011) - vai olenko väärässä ?

Et ainakaan paljoa, sillä ei ole webastoa enää tuossa 2009 lokakuussa luovutetussa (mallivuosi 2010) versiossani.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Markku J

OK, minun oli luovutuksessa just 2009 alussa ja sain Webaston. Auton hinta ei kai laskenut yhtään, vaikka Weba jäi pois.

AiCi

Jossain kohti oli mainittu, että alustanumerolla saa kaivettua kaikkea hyödyllistä tietoa autosta (huoltohistoriaa jne..), niin missä ja miten tämän voi tehdä?

Len

Lakki kouraan ja MarmoriTiskille ja nöyrästi kysyt voisiko ne katsoa tiedot.
Tämä tapa on ainakin minulla toiminut
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

AiCi

Olisipa vaan niin paljon kätevämpää, jos saisi tästä kotiläppäriltä tutkailtua auton tietoja tarkemmin. Taisi audin puolelta löytyä tuo My Audi ja volkkarin puolella mahtaa olla tollainen mein.volkswagen. Täytyypä tutkailla tarkemmin noita... Saako tuolta jotain relevanttia informaatiota irti mahdollisesti kohteena olevasta autosta.. varmaan joku perehtynyt tarkemmin..?

Pertsa

^Niin siis oletko etsimässä tietoa omasta autostasi vai jostain muusta?

AiCi

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 27.02.13 - klo:19:00
^Niin siis oletko etsimässä tietoa omasta autostasi vai jostain muusta?

Autoa tässä itselleni etsiskelen ja ajatuksissa ollut A4 B8, mutta nyt on alkanut kyllä tuo cc passat kovinkin kiinnostamaan kun niissä tuntuu olevan ihan törkeen hyvät varusteet monissa ja toi vaalean ja musta yhdistelmä sisustassa istuu kyllä mun makuun. Saksasta tulee varmaan haettua, koska itse asutelen Belgiassa ja täällä on todella paljon surkeampi valikoima. Jos myyjältä saisi tiedusteltua alustanumeroa ja sitä kautta pääsisi kiinni auton tietoihin, niin olisi ihan mukava juttu. Onko tällaiseen mahdollisuutta?

Pertsa

^tuskinpa löytyy netistä tuollaista palvelua josta saat minkä tahansa auton tiedot valmistenumerolla.

AiCi

Mites porukoilla kokemusta 103 kw dsg vs. 125 kw dsg.. tuntuuko käytännön ajossa kuinka suuri ero suorituskyvyssä? Mites toi volkkarin 4motion vs. Audi quattro, huomaako eroa käytännön pyörittelyssä? Itselläni yksi quattro ollut ja sen jälkeen en enään Suomessa ajele ilman nelivetoa...  ;D täällä nuo talvet hieman vähälumisempia, niin saattaapi nyt tulla jopa vajaavetoinenkin auto valittua.

Tony.N

Onhan niillä eroa hieman suorituskyvyssä mutta tuo pienempi tehoiseen löytyy asiantuntevaa lääkettä : http://www.fin-turbo.fi/

Toinen asia on tuo neliveto,audissa sekä vw:ssä käytetään joskus samaa nelivetoa, poikittais koneisissa se on haldex ja pitkittäis torsen. Omaan makuun torsen parempi ja tasaisempi ajettava liukkaalla mutta molemmilla pärjää(seuraava nelikko muuten on torsen..)

Jos kerrot tarkemmin mikä quattro sulla oli?
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

AiCi

Lainaus käyttäjältä: Tony.N - 27.02.13 - klo:21:20
Onhan niillä eroa hieman suorituskyvyssä mutta tuo pienempi tehoiseen löytyy asiantuntevaa lääkettä : http://www.fin-turbo.fi/

Toinen asia on tuo neliveto,audissa sekä vw:ssä käytetään joskus samaa nelivetoa, poikittais koneisissa se on haldex ja pitkittäis torsen. Omaan makuun torsen parempi ja tasaisempi ajettava liukkaalla mutta molemmilla pärjää(seuraava nelikko muuten on torsen..)

Jos kerrot tarkemmin mikä quattro sulla oli?

Niinpa.. itsellani oli torsen A6 4f yhteydessa. Jotenkin sanoisin niin, että kun siihen on tottunut niin ei sitä aina huomaa kun se on, mutta silloin sen huomaa kun sitä ei ole  :D

Mites tämä dsg aski on kestänyt? Joskus kun ne tuli, niin kuulin erinäisiä kauhutarinoita, mutta sittemmin on käsittääkseni ollut ihan peruskestävä automaatti. Itselleni jos tulisi, niin se olisi tuo kuusi vaihteinen versio vm 09-10 cc:n yhteydessä ja autolla ajettu jotakin 50-80 tkm (yksilöstä ja varusteista riippuen). Jotain juttuja tuolta passatti keskusteluista lueskelin massapyörän vaihdoista ja ihanan kallista hommaa  :D

AiCi

Hei kertokaapa mikä toiminto on siinä napissa, joka on vaihdekepin oikealla puolella takimmaisena (siis takapenkkien puoleisin nappi). Mitä noita olen katsellut, niin se puuttuu useimmin.. mahtaako siitä käynnistyä peruutuskamera vai aktivoituuko se automaattisesti kun pakin laittaa päälle? Eli puhutaan nyt vm. 2009-2010.. muut napit vaihdekepin ympärillä taitavatkin olla autohold, ajomoodi, etututka, start stop, ? korjatkaa jos ei mene noin, nyt taitaa kyllä joku vielä jäädä uupumaan (pysäköintiavustin..?)..

Len

#58
Kattoluukun käyttökytkin.

Edit. Mitähän oikein ajattelin kun ton kirjoitin  :-[.... Siis takalasinverhon kytkin on oikea vastaus
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

VAG!

Lainaus käyttäjältä: AiCi - 27.02.13 - klo:22:26
Hei kertokaapa mikä toiminto on siinä napissa, joka on vaihdekepin oikealla puolella takimmaisena (siis takapenkkien puoleisin nappi). Mitä noita olen katsellut, niin se puuttuu useimmin..

llmeisesti tarkoitat tätä ainoata tyhjää:

http://www.netcarshow.com/volkswagen/2009-passat_cc/1600x1200/wallpaper_23.htm

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy