VW Bluetooth vikakoodinlukia

Aloittaja janir82, 12.06.12 - klo:21:37

« edellinen - seuraava »

janir82

Onko ketään hommannut näitä? Esim. Huuto.netissä 23â,¬ maksaa pieni BT lähetin ODBII porttiin. Android luuriin saa ohjelman esim Torgue, jolla voi seurata auton tietoja. Sinänsä siis turhahako laite, mutta ei paha hinta ja voisihan tuommoisen hommata. Kenelläkään kokemuksia?

http://www.huuto.net/kohteet/elm327-vikakoodinlukija--obd2--bluetooth--live-data-/224494932

Reetu

Itse tilasin samanlaisen Ebaysta, olisko ollut hintaan 12eur kotiin tuotuna.
Toimii oikein hienosti android luurin kanssa. Itse olen käyttänyt juuri tuota Torque ohjelmaa. Voi katsoa lämpötiloja, ahtopaineita yms.
Ihan kiva lelu  :)

mikkomoe

joo mä ostin kans bluetooth palikan, ja kännykkään latasin obdscopen ja myös autoObddoctorin ..mut ei toimi mun vw polo 1,4 bensa vm99 autossani.. Ei silloinkaan kun kokeilin kaverin android kännykällä ja torque ohjelmalla.
Kokeiltiin myös kaverin vw golf 1,6be vm04 autos,ei toimi siinäkään.

Mut tää palikka ja nokian obdscope toimii hyvin naapurin saab autossa..

Vielä olis hinkua saada tämä kännykkäsysteemi toimimaan mun autossa.. Mitähän on tehtävissä?

jarir86

Ensinnäkin se on "Onko KUKAAN" eikä KETÃ,,Ã,,N!!! Opelissa toimi tuo ELM BT palikka mut ei ole IV Golfissa toiminu

malmgren

Jos joku haluaa ostaa obd II bt palikan (elm 327 muistaakseni), niin täältä löytyy ylimääränen. 10e posteineen.

Yv:llä tavoittaa parhaiten.
Octavia 2.0TDI DSG -05

Killer

Lainaus käyttäjältä: malmgren - 18.02.13 - klo:09:14
Jos joku haluaa ostaa obd II bt palikan (elm 327 muistaakseni), niin täältä löytyy ylimääränen. 10e posteineen.

Yv:llä tavoittaa parhaiten.

Sait sähköpostia
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Hannes

Onko kenelläkään kokemusta toimiiko tämä 2012 mallisissa octavioissa mitenkään? http://www.e-ville.com/fi/16-obd-skannerit/3178-obd-elm327-vikakoodinlukija-bluetooth.html

Ilmeisesti sama laite:http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160903242891&ssPageName=ADME:L:OC:DE:3160

Guest-322913

Itselläni on pieni ELM327 BT-palikka jota olen autossa kuljetellut ja Torquen kokoversiolla seurannut.

Diesel-touranissa sillä ei tehnyt yhtään mitään muuta kun seurasi reaaliajassa kierroslukuja, lämpötiloja ahtopaineita jne. Jopa kulutukset olivat "viturallaan". Tuolla uudemmalla bensajettalla alkaa nähdä jo jotain järkevääkin autosta, mm. readiness-tietoja katsastustestiä varten. Myös moottorinohjauksen OBDII-vikakoodit saa nollattua.

Auton ohjailaitteisiin moottoria lukuunottamatta tuolla minun pulikalla ei kuitenkaan pääse kiinni. Ilmeisesti joitakin BT-härveleitä on jotka hieman paremmin osaavat VW omia väyliä haistella, mutta ne on jotain muuta kuin 10e pulikoita. Hinta myös näkyy paremmassa tietojen lukunopeudessa jne.

Mikäli haluaa "oikean" lukijan VW autoihin, suosittelen edelleen VCDS:ää, mutta ajonaikaiseen tiedonnäyttöön nämä leikkikalut sopivat. :)

MiJuPe

ainaskin -05 mallisessa toimii hyvin ku ittellä on sellanen ja miks ei toimis tuossa -12 mallisessakin moitteitta?
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Max3

Olen tilannut kyseisen vekottimen, joten eipä ole vielä kaivattuja käyttökokemuksia. Jotenkin jäi 'villen' tilausilmoituksesta sellainen kuva, että toimitus saattaa kestää viikkoja. No eipä ole kovin paha taloudellinen riski. Ajettelin käyttää tabletin kaverina.
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

Sukkis

-07 Ibizassa toimii ainakin ihan nätisti kiinan kaupasta ostettu ELM327.
Softana oon käyttäny Torque:ta.

Hannes

Pystyykä tuolla kuittaamaan mitään vikakoodeja??Mikä ohjelma on osoittautunut hyväksi/parhaiten toimivaksi??

Sukkis

ELM327 ja Androidille suunnatulla Torque softalla voi skannata vikakoodeja ja kuitatakin.
Henkilökohtaista kokemusta ei vikakoodien kuittaamisesta ole kun ei ole löytynyt vikoja.
Muitakin softia eri alustoille on mutta niistä ei kokemusta.

tet

Tiedostanette varmaankin että tällaiset OBD-pulikat pääsevät kiinni vain moottorin ja mahdollisen automaattivaihteiston vikakoodeihin ja mittausarvoihin, ja niihinkin rajoitetusti. Muiden kontrollerien kanssa, samoin kuin moottorin ja vaihteiston kontrollerien syvällisempään tonkimiseen, tarvitaan merkkikohtainen laitteisto.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Sukkis

Pitää paikkansa...
Itsellä käytössä vaan kun saa hienoja kivoja mittareita tabletille ajon ajaksi :)

Guest-323160

Vipeltää niin läheltä samaa aihetta, että melkeen voisi ylläpito parsia rönsyt samaan kasaan: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10187.0

Mutta niinkuin Sukkis sanoikin, käytännössä nämä ovat leikkikaluja ajonaikaiseen tietojen seurantaan. Toki ennen katsastusta voi bensa-autosta kurkata näkyykö siellä mitään geneerisiä OBDII-vikakoodeja.

Varsinaiseen vikojen diagnosointiin sekä koodaushommiin on sitten VCDS tai rahamiehille merkkihuolto. :)

MiJuPe

mulla on kokemusta tuosta elmin ja torquen yhteistyöstä vikakoodin luku ja kuittaus puolelta..toissa talvena sytty moottorin häiriö valo (pakkasta se -25-32 nurkilla) joten elmi kiinni ja luku päälle..pakokaasun takasin kierrätystä herjasi joten katoin et matka voi jatkua..seukki päivänä tutkin uutestaan ku vika valo palo etelleen (edellisenä päivänä ku en kerenny tutkia sen tarkemmin) nii sieltähän löyty napin painalluksen takkaa et nollaa vikakoodit (tosin tämä androidin torque;han on englannin kielinen) nii nollasin viat ja ei oo sen koomin syttyny mittää valoja..eli siinä voin sanoa et hintansa väärti oli sekin kerta ku eiks se oo jottai 30â,¬ nurkilla koodien luku liikkeessä??
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Hannes

Mitä softaa olette käyttäneet tuon palikan kanssa, näyttäis olevan androit puhelimelle monia niin maksullisia kuin ilmaisia?? Puhelimena Samsung SIII

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 20.02.13 - klo:10:40
Mitä softaa olette käyttäneet tuon palikan kanssa, näyttäis olevan androit puhelimelle monia niin maksullisia kuin ilmaisia?? Puhelimena Samsung SIII

Torque on ainakin toimiva.. Ilmaiseksi saa karsitun version ja täysversio maksoi jokusen euron.. Löytyy toki tämäkin ilmaiseksi jos tietää mistä etsii :)

sakal83

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

msvahn

Itsekin laitoin palikan just tilaukseen, jos sillä torquella sais mm. DPF:n regeneroinnin havaittua. Liian työlästä tökkiä läppäriä kiinni katsoakseen onko poltto tapahtunut hiljattain. Haluan seurata vaikuttaako pro-diesel polttoväliin.

Toinen mielenkiintoinen tieto olisi ajonaikaisesti öljyn ja jäähdytysnesteen lämmöt sekä EGT. A4 B8:ssa tulis käyttöön.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

-aapeli-

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 02.03.13 - klo:17:24
Itsekin laitoin palikan just tilaukseen, jos sillä torquella sais mm. DPF:n regeneroinnin havaittua. Liian työlästä tökkiä läppäriä kiinni katsoakseen onko poltto tapahtunut hiljattain. Haluan seurata vaikuttaako pro-diesel polttoväliin.

Eipä taida ODB-väylästä saada ulos mitään DPF:ään liittyvää tietoa, tai sitten minä olen pihalla kuin lumiukko!
Passat Variant 125kW Highline 2008

firstvw

Mullon tollanen bluetooth-mokkula ja eikä sillä mitään hyödyllistä tietoa saa ulos

Guest-329211

Kannattaa muistaa, että halvalla saa halvan värkin hintansa mukaisilla ominaisuuksilla.

Halvimmat ELM327 palikat tukee oikeastaan juurikin vain OBDII-protokollan mukaisia tietokenttiä. Dieselistä nuita sitten saa hyvin nihkeästi ylos. Melkeen väittisin että DPF:n tiedot ja öljynlämmöt jäävät unholaan oli ohjelma mikä vain, kun BT-palikka ei niitä välttämättä tue. Dieseleiden ei vielä tarvitse olla OBD-yhteensopivia, niin tietojen saatavuus on rajoitettua. Tuo tuli huomattua edellisen Touranin kanssa varsin hyvin.

Toisaalta rahalla saa sitten nopeampia ja jopa VW:n väylää ymmärtäviä laitteita. Näillä pääsee sitten jo liki samoihin tietoihin käsiksi kuin mitä VCDS:llä pääsisi. Ohjelmistoissa vaan tulee jo sitten raja vastaan.

Lisäksi olen ymmärtänyt, että osa uusista VAS-laitteista on Bluetoothin yli toimivia, joten ihan en tuohon firstvw:n yleistykseen lähtisi. Halvimmillaan nämä ovat kivoja lisämittareita älypuhelimen omistajalle, mutta lisäpanostuksella puhelimesta saa hyvän apurin rata-ajoon tai sitten bensa-auton vikakoodinhakuun ja anturitietojen seurantaan.

msvahn

Okei, kuulostaa huonolta...

Luulin, että sillä pystyis jotain järkevää seuraamaan.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Guest-329588

Ei se 10-15e panostus (BT-pulikka + Torque) hukkaan mene täysin, sillä siitä saa hyvän "lisämittarin" autoon jos ei muuta. Sillä saa ulos dieselistäkin jäähdytysnesteen lämmöt, kiihtyvyydet, nopeudet ym "pientä kivaa".

Oikeaksi työkaluksi dieseliin nuista kuitenkaan ei ole. Bensa-autoissa sitten hieman paremmin...

firstvw

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 06.03.13 - klo:22:38
Kannattaa muistaa, että halvalla saa halvan värkin hintansa mukaisilla ominaisuuksilla.

Halvimmat ELM327 palikat tukee oikeastaan juurikin vain OBDII-protokollan mukaisia tietokenttiä. Dieselistä nuita sitten saa hyvin nihkeästi ylos. Melkeen väittisin että DPF:n tiedot ja öljynlämmöt jäävät unholaan oli ohjelma mikä vain, kun BT-palikka ei niitä välttämättä tue. Dieseleiden ei vielä tarvitse olla OBD-yhteensopivia, niin tietojen saatavuus on rajoitettua. Tuo tuli huomattua edellisen Touranin kanssa varsin hyvin.

Toisaalta rahalla saa sitten nopeampia ja jopa VW:n väylää ymmärtäviä laitteita. Näillä pääsee sitten jo liki samoihin tietoihin käsiksi kuin mitä VCDS:llä pääsisi. Ohjelmistoissa vaan tulee jo sitten raja vastaan.

Lisäksi olen ymmärtänyt, että osa uusista VAS-laitteista on Bluetoothin yli toimivia, joten ihan en tuohon firstvw:n yleistykseen lähtisi. Halvimmillaan nämä ovat kivoja lisämittareita älypuhelimen omistajalle, mutta lisäpanostuksella puhelimesta saa hyvän apurin rata-ajoon tai sitten bensa-auton vikakoodinhakuun ja anturitietojen seurantaan.

Tuo yleistys pätee niihin muutaman euron elm327-mokkuloihin, joista tässäkin threadissa alkujaan taisi olla kyse

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy