Passat 3C täristää tietyillä kierroksilla

Aloittaja Glen_is, 07.06.12 - klo:20:54

« edellinen - seuraava »

Glen_is

Mulla olis -06 Passat 2,0 tdi (BMR) dsg ja ongelmana voimakas tärinä kierroksilla 2000-2400 rpm. Tärinä ilmenee vain veto päällä, varsinkin ylämäissä ja juurikin edellämainituilla kierroksilla. Liikkeelle lähdettäessä jos lyö lämän pohjaan tärinää ei ilmene.

Kyseessä on tuontiauto, jonka historiasta ei mitään tietoa.

Auton hankinnan jälkeen huomasin, että vasen alatukivarsi oli aivan solmussa ja rengas oli 5 cm pois paikaltaan. Tähän mennessä olen vaihtanut vasemman alatukivarren (oli solmussa), kaikki moottorin tukikumit (2 oli rikki) sekä vasemman vetoakselin (sisäpää oli väljä). Lisäksi autoon on vaihdettu jakohihnasarja (ajoitus tarkistettu pariinkin otteeseen) ja automaattivaihteistoöljy. Kaiken tämän jälkeen tärinä on hiukan vähentynyt ja suoranainen välys liikkeelle lähdettäessä on kadonnut.

Onkohan jäänyt jotain huomaamatta? Olisiko kenelläkään ratkaisua/ uutta näkökulmaa tähän ongelmaan ???

wille84

bouldero

Omassa Passatissa (vm. 2010, 7v. DSG, ml 244 000) esiintyy pientä tärinää välillä liikkeellä lehdettäessä 1 tai 2 vaihteella, kierrosalueella 1500-2000. Ajossa ei vaihteiston toiminnasta ole mitään moitittavaa, päinvastoin. Aikaisempi omistaja käytti Passatin huollossa ennen kauppoja ja vaihteiston opetus sekä ohjelmointi tehtiin uudestaan. Silti tuo tärinä ei ole hävinnyt kokonaan. Olisikohan tässä syytä huolestua? Katselin kyllä pelokkaana tuota pitkää DSG-ketjua käsittämättömien korjauskustannusten vuoksi!

Entä kannattaakohan laatikon öljyt vaihtaa, kun kilometrejäkin on autoon kertynyt reippaasti?

Glen_is

Lainaus käyttäjältä: wille84 - 08.06.12 - klo:07:42
Kaksoismassa vahtipyörä..

Nyt on kaksoimassavauhtipyörä vaihdettu. Ei apua, edelleen täristää   :-\

Mitään ideoita kenelläkään  ???

tarzi

Kytkinpakka voi tehdä myös samaa, mutta ei oo kyl mitenkään yleinen juttu toi...
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Arcca

Joskus olen mielestäni nähnyt väittämän että (sisempi?) vetonivel oireilisi juuri tuollaisella "ylämäkivetotärinällä", korjatkaa joku viisaampi jos olen väärässä.
Tämä siis hämärän muistikuvan perusteella, ei omaa faktaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Glen_is

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 12.09.12 - klo:18:53
Joskus olen mielestäni nähnyt väittämän että (sisempi?) vetonivel oireilisi juuri tuollaisella "ylämäkivetotärinällä", korjatkaa joku viisaampi jos olen väärässä.
Tämä siis hämärän muistikuvan perusteella, ei omaa faktaa.

Näin itsekin ajateltiin ja siksi vasen vetoakseli on vaihdettu kokonaisuudessaan.

Pentte

Itsellä passatti alkoi täristää pikkuhiljaa ja loivassa ylämäessä täristi enemmän ja sitte paheni niin et kylmällä kun lähti liikkeelle niin auto vatkasi ekan kilemetrin oikein kunnolla ja sitte väheni, vika löytyi repsikan puolen sisemmästä vetonivelestä joka oli aivan kuiva. Laitoin uudet vasenit ja yks kaveri sanoi et lääke ruiskulla ja neulalla öljyä kumin läpi et notkistaa pikkaisen vaseliiniä tärinät loppui lähes tulkoon kaikki siihen, hyvin vähäsen täristää vieläkin mutta tainnu ottaa vetonivel itteensä sen verran.
passat 2.0fsi -05 variant

vwere

Oma Passat täristää samoin tietyillä kierroksilla ja epäilen sisempää vetaria. Osaako joku heittää neuvoa/merkkiä vaseliinista, jota vetariin kannattaa laittaa? Ajattelin kokeilla injektioruiskulla vaseliinin lisäämistä sisempiin vetoniveliin. Tuskin siitä mitään haittaakaan on, vaikka sisempään vetariin vähän lisäisi voitelua, koska en osaa varmaksi sanoa onko kyseessä juuri sisempi vetari.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy