saksatuonti kannattavaa??

Aloittaja yamapower, 06.06.12 - klo:12:30

« edellinen - seuraava »

Gulf

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 29.05.14 - klo:10:19
Toinen reissu Saksassa takana. Edelleen vahvistui  siitä, että autoni jatkossa ostan Saksasta. Suomesta ei yksinkertaisesti löydy käytettyä autoa niillä varusteilla,  joilla autoni haluan ja uuteen ei pelimerkkejä löydy tarpeeksi.

Audinko ostit? Olen kysellyt tarjouksia muutamista Mersuista (E250 2013) ja nihkeää on alennuksien kanssa ainakin Stuttgartissa? Autot hintaluokassa 35 - 38 tuhatta, niin 200-300 euroon antaneet alennusta? Bremenistä odottelen vielä yhtä tarjousta. Nyt kysellyt bensamalleja, mutta täytyy vielä miettiä olisiko se sittenkin diesel, jolla on tullut ajettu viimeiset 20 vuotta?

Antti O

Saksassa ei ole sellaisia tinkivaroja liikkeitten hinnoissa kun Suomessa. Muutaman satasen alennukset ovat ihan normaaleja jos kyseessä on helposti myytävä, haluttu auto.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 02.06.14 - klo:13:55
Saksassa ei ole sellaisia tinkivaroja liikkeitten hinnoissa kun Suomessa. Muutaman satasen alennukset ovat ihan normaaleja jos kyseessä on helposti myytävä, haluttu auto.

Nämäkin autot olleet kevään ja osa talvesta asti myynnissä, joten luulisi olevan haluja myydä pois? Ainakin Suomessa jos auto ollut liikkeessä myynnissä jo 4-6 kk, niin myyjät mielellään ottavat tarjouksia autosta, mutta Gynteriltä tuli kohteliaasti "Sorry, tämä on meidän paras tarjous"? 

Riisseli

Olen kanssa katsellut seuraavaa autoa sillä silmällä ulkomailta. Omasta mielestä ainakin A4:n osto
Ruotsista saattaisi olla ihan hyvä veto. Valikoima on toki pienempi mutta helpolla löytyy autoja Q, S-Tronic ja TDI yhdistelmällä.

Saksassa ei tunnu olevan valikoimaa 2.0 koneen ja Q:n kanssa niin paljon.
Ex. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9 TDI Luxline -07
Ex. Audi A4 "Le Mans" Avant 2.0TDi Multitronic -10
VW Passat 2.0 TDI B7 Variant DSG -14

Chicane

Kun epäillään saksan tuontien kuntoa 200km/h autobahn ajon jälkeen, niin osaako joku yksilöidä mitä haittaa tästä on? Mitä haittaa "kuluneemmasta" moottorista on? Eihän moottori leviä autosta samalla tavalla kuin 70-80-luvulla, vaan enemmänkin ongelmat on alustassa, korissa, apulaitteissa tms.  Mielstäni samaa asiaa kuin mitä haittaa on kylmäkäynnistyksistä. Ei yhtikäs mitään nykyautoilla ja öljyillä.

jaberg78

Mielestäni kannattaa seurata myös Ruotsin automarkkinoita. Kruunu on heikentynyt vuodessa 6% eikä talous käy yhtä kuumana kuin Saksassa. Myös lauttamatka Ruotsiin on aika paljon halvempi.
E53 3.0d -05 (ex Fabia 1.4 -03, Octavia 1.9tdi -02, Cordoba 1.9tdi -00, Saxo 1.4 -00, Uno 990cc -89)

Jusa.L

Itselläni myös auton vaihto edessä ja alkuperäinen pläni oli vaihtaa nykyinen kiisseli Kia Ceed Farkku uuteen Leon ST FR 2.0 TDI (150/184) tai Octavia 2.0 TDI tai TDI RS:ään...

Mutta kun tuntuvat olemaan odotusajat uusille autoille melko älyttömiä, niin jotenkin on alkanut heräämään ajatus, että jos hommaisikin A4 Farkun vuosimallia 2009-2011 diesel farkkuna tai 320D Saksasta... Ja näyttäisi Saksassa olevan noita kakkoskoppaisia RS farkkujakin sopivasti tarjolla!

Hallitus vaan on sitä mieltä että ei mitään autoja Saksasta, koska kuitenkin hajoaa heti ja sitten ollaan liemessä ja totta puhuen meillä on melkoisen usein ollut huonoa tuuria erinäisten laitteiden kanssa ja telkkareita yms on saanut kiikuttaa takuuvaihtoihin...

Eräästä autoja Suomeen tuovasta firmasta kyselin hintaa about 100tkm ajetulle 320D (184hv) automaatille hyvillä varusteilla ja sillekin tuli sitten hintaa kokonaisuudessaan yli 25000â,¬, eli jotenkin sitten kuitenkin laittaisi sen muutaman tonnin päälle (Leon ST) ja ostaisi uuden takuulla...

Ja esim Audista kun olen lukenut, niin on epänormaalia öljyn kulutusta, maalien hilseilyjä tms, joten vaikka saisi hienon auton hyvillä varusteilla, niin silti on riski että ongelmia tai ylimääräistä laittoa tiedossa...

VR6

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 02.06.14 - klo:12:16
Audinko ostit? Olen kysellyt tarjouksia muutamista Mersuista (E250 2013) ja nihkeää on alennuksien kanssa ainakin Stuttgartissa? Autot hintaluokassa 35 - 38 tuhatta, niin 200-300 euroon antaneet alennusta? Bremenistä odottelen vielä yhtä tarjousta. Nyt kysellyt bensamalleja, mutta täytyy vielä miettiä olisiko se sittenkin diesel, jolla on tullut ajettu viimeiset 20 vuotta?

Jep. A4 B8 tuli tilalle. Auto löytyy tuolta tallin puolelta ja sain ladattua muutamaan uuden kuvankin.

Näin on, että Saksan kauppahinnoissa ei ole niin tinkivaraa kuin Suomessa. Hieman riippuu mistä ostaa. Edelliseen A4 hinta tippui 900e pyynnistä ja tähän nykyiseen 660e. Varsinkin nykyiseen sai tingata sähköpostin välityksellä ihan tosissaan  :)

Minä katoin myös Ruotsin markkinoilta, mutta laskeskelin että ei oikein kannata. Varsinkaan, kun minulla oli hakusessa 3.0TDI ja varuste taso piti olla hyvä.

Mitä sitten Saksan autojen kuntoon tulee, niin se on aivan sama kuin Suomessa eli löytyy moneen lähtöön. Suoraan voi unohtaa ne mobile.de halvimmat (näin minä tein). Mitä tulee sitten esim tekniikan kuntoon, niin edellinen A4 oli myytäessä 216000 km ajettu. Moottoritoimi upeasti kuten myös esim hiukkaussuodatin. Alusta ei uutta hävennyt. Auto oli minulla vuoden ja toimi upeasti. Saksalaiset ovat pääosin autokansaa. Millä alueilla minä siellä olen pyörinyt, niin lähes kaikilla autot puhtaina ja hyvännäköisinä.

Jusa:L :lle niin nämä on näitä iäsyys keskusteluita kun kuumetta pukkaa :D Itse ajoin uuden leonin 1.4 tsi fr ja pidin kyllä autosta mukavan pippurinen bensa turbo miksi ei. Tosin TSI:n ongelmat varjosti taustalla. Sillon ei vielä farkkua saanut ja tuo hb ei tilojen puolesta kelvannut, kun oli perheenlisäys tulossa. Facelift Rs Ocu oli myös hakusessa, mutta sain viimein ystävän avustuksella toteutettua monta vuotta haaveissa olleen matkan Saksaan.

Ennen ekaa reissua kävin Suomessa ajamassa paria karvalakki beekasia ja tuntui ihan ok peliltä. Saksassa odotti kuitenkin Sline varusteltu peli. Ensimmäistä koeajoa myöten olin aivan MYYTY. Itselle tämä 3.0 TDI tuntuu vaan sopivan niin hyvin. Ja miksi ei sopisi kun vakiona 240hp / 500nm quattro automaatti ja yhdistelmä kulutus 6,4l /100km (aavistus enempi maantietä) jos teho ei riitä, niin softalla sitten 3 alkaviin lukuihin. Omasta mielestä tämä auto on laatuvaikutelmaltaan ja ulkonäöltä nelivetoineen aivan eri fääreissä kun Seat Leon (vaikka uusi fr on nätti peli esim golfiin verrattuna). Minulla on ollut 3 leonia ja vaimokkeella tähän päälle vielä yksi. Usko on vahva, että Audin ratissa pysyn jatkossakin.

Tottahan se on, että samaan rahaan itsekin olisin uuden Leonin saanut takuineen, nämä on valintoja  :) Sekuntiakaan en ole katunut valintojani. Käytettyä ostaessa on taustatyö tehtävä, mutta uskaltaa käytetyn ostaa vaikka tv olisikin hajonnut. Tyyppiviat kannattaa aina selvittää esim omiin Audeihin enkertaakaan ole lisännyt öljyä, kyseessä tiettyjen vuosien 2.0 Tfsi:n tyyppivika. Varsinkin toisen autonkohdalla homma oli aivan selvää. Fakta on vain, se että itsellä ei hilloa ole niin paljon, että saisi uuden tälläisen A4 ostettua. Nykyisen menopelin hinta olisi ollut uutena Suomessa päälle 80k euron. Nooh Lauantaina lotto voi muutta kaiken, vai onks se kesäisin sunnuntaina.

golf5

Pikkuhiljaa alkaa lähtökuumetta pukkaamaan nimittäin ensiviikon puolivälissä on lento saksanmaalle..ja vain menoliput eli takaisin on tarkoitus ajella saksasta hankitulla ajopelillä. Kulkupeli löytyi eräästä Baijerilaisessa autoliikkeestä ja odottelee nyt varattuna hakijoitaan uuteen kotiin pohjois-suomeen.  :)
Niin kyseessä on siis  2011vuoden A6 Avantti.

Trally

Olen myös pohtunut Saksasta Audi TT (mk1) hakua kakkosautoksi. Mielestäni ei hakupalkkaa hirveästi jää. Jos saa yhdistettyä reissuun jotain muutakin "teemaa" on ok.
Hakusessa on tosiaan 8n koppanen quattro ja kilometrejä pitais olla alle 150tkm.
Noiden kilometrien todistaminen taitaa olla aika vaikeeta. Huoltokirjan merkinnöistä voi vaarmaan jotain todeta. Mut huoltokirjojakin väärennellään... Tarjontaahan tuolla kyllä riittää...  :)
Onko jollain antaa jotain vinkkiä käytetyn TT:n ostoon? Mitä noista kannattaa tsekata...

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Jusa.L - 03.06.14 - klo:11:01
Itselläni myös auton vaihto edessä ja alkuperäinen pläni oli vaihtaa nykyinen kiisseli Kia Ceed Farkku uuteen Leon ST FR 2.0 TDI (150/184) tai Octavia 2.0 TDI tai TDI RS:ään...

Mutta kun tuntuvat olemaan odotusajat uusille autoille melko älyttömiä, niin jotenkin on alkanut heräämään ajatus, että jos hommaisikin A4 Farkun vuosimallia 2009-2011 diesel farkkuna tai 320D Saksasta... Ja näyttäisi Saksassa olevan noita kakkoskoppaisia RS farkkujakin sopivasti tarjolla!

Hallitus vaan on sitä mieltä että ei mitään autoja Saksasta, koska kuitenkin hajoaa heti ja sitten ollaan liemessä ja totta puhuen meillä on melkoisen usein ollut huonoa tuuria erinäisten laitteiden kanssa ja telkkareita yms on saanut kiikuttaa takuuvaihtoihin...

Eräästä autoja Suomeen tuovasta firmasta kyselin hintaa about 100tkm ajetulle 320D (184hv) automaatille hyvillä varusteilla ja sillekin tuli sitten hintaa kokonaisuudessaan yli 25000â,¬, eli jotenkin sitten kuitenkin laittaisi sen muutaman tonnin päälle (Leon ST) ja ostaisi uuden takuulla...

Ja esim Audista kun olen lukenut, niin on epänormaalia öljyn kulutusta, maalien hilseilyjä tms, joten vaikka saisi hienon auton hyvillä varusteilla, niin silti on riski että ongelmia tai ylimääräistä laittoa tiedossa...

Audissa on omat tyyppivikansa mutta on niitä myös bemarissa. Www.btcf.fi sivustolta voi lukea esim venyvistä ja katkeavista nokkaketjuista tuossa kaksilitraisessa dieselissä. :) Samat viat näyttävät periytyvän myös näihin uusiin dieseleihin. Bensakoneissa samaa vaivaa.
Audi A4 1.8 TFSI

Riku Rassi

A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy