Pihdit verhoilun nippojen avaukseen

Aloittaja Sniiki, 08.04.11 - klo:13:08

« edellinen - seuraava »

Sniiki

Osaisko joku vinkata löytyykö biltemasta tai motonetista pihdit joilla esim. nuo oviverhoilun nipat saisi kätevästi auki? En äkkiseltään kyllä luetteloista löytänyt. VW-pajallahan on työkalu näihin, eli pihdit, jotka harittavat nippojen kaksi osaa erilleen. Pitäis pian taas aukoo kuskin ovi ja viimeksi hajos noita nippoja hyvä läjä kun kahdella "muovihaarukalla" kampesin niitä auki + oli paskamaista.

Uppe

Biltemasta löytyy kahta eri verhoilun irroitustyökalusarjaa,kannattaa ostaa ne molemmat,ovat edullisia.

Sniiki

Löytyy jo noi muovityökalusarjat mutta kysymys ei ollut nyt niistä.

tsiih

Minkälaisia ne oikein ovat kun pihtejä tarvitaan??
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 10.04.11 - klo:22:00
Minkälaisia ne oikein ovat kun pihtejä tarvitaan??

Noita perus poppariklipsejä, miksi niitä nyt kutsuisi. Noissa on kaks hattua päässä joita siis pitäis kammeta erilleen (ts. vetää vain uloimpaa) jotta toi sisempi tappi tulee ulos ja noi hakaset ei enää jarruta vastaan. Jos en ihan kuutamolla oo niin on olemas semmoset lattakärkiset pihdit jotka sujahtaa tonne väliin ja painamalla popsauttaa ton klipsin auki. Onnistuu joo noilla muovihaarukoilla vääntelemällä mutta itellä paukku pahvinpuolelta noita korvakkeita viimeks. Olis parempi ku sais yhdellä kädellä paukauttaa noi klipsit auki ja toisella tukee ovipahvia ettei pääse rävähtään. Klipsejä saa lisää tiskiltä mutta ovipahvin puoleiset korvakkeet on pakko juottaa ite takas kuntoon ellei haluu koko ovipahvia uusia.


VW_Johan

tätä minä olen käyttänyt hyvällä menestyksellä:
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/19/huge/19-811_h.jpg

Tuotenumero 19811, Hinta 3,49â,¬

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 11.04.11 - klo:11:41
tätä minä olen käyttänyt hyvällä menestyksellä:
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/19/huge/19-811_h.jpg

Tuotenumero 19811, Hinta 3,49â,¬
Noilla muovisilla on parempi availla niin ei naarmunnu pellit.

mla

Niin ei tuo metallinen eroa muovisesta 'jerkusta' muutoin kuin että naarmuttaa peltiä jos sitä vasten sitä tukee.

Niitä sopivia pihtejä joilla nuo saisi varmasti ehjänä en ole itsekään vielä löytänyt, mutta ei pahoja vaurioita ole tullut jos on muistanut lämpöisellä säällä tehdä asennukset :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Sniiki

Niin sen alkuperäistyökalun numero on muuten 3392

mla

Vastaavat pihdit löytyi Motonetista. Pitäisi testailla niitä tänään.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

mla

Otin etuovien verhoilut auki tuolla ja on ehkä hieman helpompi kuin jerkulla vääntää, mutta en tiedä onko tuosta apua siihen ettei ne kiinnikkeet hajoa. Se missä auttoi eniten oli panelien irroituksessa.
Ei haittaa tuosta ainakaan ole, muuta kuin että maksaa sen yli 50e.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Sniiki

Vantaan motonet? Jos nii mistä työkaluhyllystä ne löyty?
Purin tänään oven bilteman haarukoilla ja tällä kertaa lähti tosi nätisti (vaihdoin viimeks kaikki ne klipsit tosin uusiin). Paskamaisimmat on etuovis ne etureunan puoleiset klipsit ku sinne on hankala saada haarukkaa väliin, tai joutuu kangettaa pahvia auki jo niin paljo haarukan asettelus et noi muovit on vähä kovilla.

Oli tarkotus vaihtaa toi ulkokahvan vaijeri mut homma tyssäs lasin pidikkeisiin ku siä oli semmoset mulqvist ruuvit joihin en tarpeeks pientä hylsyä löytäny tähän hätään ja kaupatki oli kiinni. Jäi sitte vaihtamatta ja kulutin 4h auton kevätsiivoukseen.

mla

Mansen Motonetissa kävin. Oli pihdit siinä niiden klipsien kanssa samassa hyllyssä. En muuten niitä löytänyt haulla webi-sivuilta aiemmin.
Nyt kun tein haun niin löytyi Verhoilukiinnikepihdit 2147 /  47-1831  - Vantaallakin niitä näyttäisi olevan hyllyssä jos webi-sivuihin on luottamista.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

rob-s

Lämpimässä ja nyt kesäauringossa klipsit aukeavat hyvin eivätkä hajoa. Talvella kylmässä nämä klipsit hajoavat melko helposti..kokemuksella kirjoitan tässä (B8).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

mla

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 24.04.11 - klo:14:24
Lämpimässä ja nyt kesäauringossa klipsit aukeavat hyvin eivätkä hajoa. Talvella kylmässä nämä klipsit hajoavat melko helposti..kokemuksella kirjoitan tässä (B8).

Itsekin odotin kesän alkua ennen kuin aloin purkaa autoa juuri tuon vuoksi. Vähentää riskiä että ne klipsit hajoilee - tai siis ne verhoiluin kiinnikkeet joissa ne on kiinni.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 24.04.11 - klo:14:24
Lämpimässä ja nyt kesäauringossa klipsit aukeavat hyvin eivätkä hajoa. Talvella kylmässä nämä klipsit hajoavat melko helposti..kokemuksella kirjoitan tässä (B8).
Joo ei tällä kertaa hajonnut yksikään ja aukesi oikein kivuttomasti, mutta viimeksi keskellä kesää avatessa noi jostain syystä paukku oikein kunnolla. Tiedä sitten missä jumissa olivat.

mla

Piti korjata takaoven vaijerin irtoaminen ja tuli nyt tehtyä noilla pihdeillä avaus taas niin on niistä tosiaan hyötyä.
Eli kahvan kuori on helppo avata niillä, verrattuna muoviseen jerkkuun tms. työkaluun mitä aiemmin olen käyttänyt. Samoin tuntuu jäävän ne nipsut kiinni oveen paremmin kun käyttää tuota työkalua ja aloittaa korjaamo-oppaan neuvomista kohdista avauksen. Aiemmin jäi yleensä suurin osa klipsuista oveen kiinni eikä verhoiluun.

Jos vähänkin useammin noita ovia availee niin kannattanee tosiaan ostaa nuo pihdit vaikka niillä vähän hintaa onkin.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy