Passat GTE jarrujen vaihto

Aloittaja jpennane, 07.05.20 - klo:14:38

« edellinen - seuraava »

jpennane

Onko kenelläkään kokemusta Passat GTE:n jarrujen vaihdosta kotikonstein?
Onnistuuko ilman mitään kummepia laitteita?
Tarkoituksena olisi vaihtaa palat. Kokemusta on useamman Fordin ja Subarun palojen ja levyjen vaihdosta, mutta ei "sähkö" malleista.

Turbokiisseli

Ihan perus ATE:n palikkaa siellä on. Käsijarruun tarvitset VCDS:n tai vastaavan, jolla jarrut voi ajaa huoltoasentoon, jonka jälkeen männät voi painaa sisään. Kiertotyökalua ei tarvitse, koska takana on mm. B5 Passatissa käytetyt etujarrut vähän muutettuna.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

jpennane

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 08.05.20 - klo:12:09
Ihan perus ATE:n palikkaa siellä on. Käsijarruun tarvitset VCDS:n tai vastaavan, jolla jarrut voi ajaa huoltoasentoon, jonka jälkeen männät voi painaa sisään. Kiertotyökalua ei tarvitse, koska takana on mm. B5 Passatissa käytetyt etujarrut vähän muutettuna.

Hieno homma. Jarrupalat eteen on tarkoitus vaihtaa. Takana vielä pintaa jäljellä.
Onko kokemusta mistä tollasen VCDS:n sais järkevällä hinnalla?

skiikingumi

tuli vaihdettua palat taakse ja olis pitänyt vaihtaa levyt kanssa amalla kun paksuus oli jotain 10,x mm luokkaa, mutta levyt ei ehtineet tulla.
Joten mahtaako uudet levyt saada paikalleen ilman että pitää ajaa satulat huoltoasentoon kun tuo vcds on hiukan hankala saada käyttöön.

eli suomeksi purkaa satulat ja palat pois edestä ja asentaa uudet levyt

o.b.

Ei taida saada uusia 12mm levyjä sinne ja vanhankin levyn poistaminen voi olla haastavaa jos on reunat vielä paksummat kuin tuo 10.x mm.

Jarruja saa hätätilassa ajettua huoltoasentoon kytkemällä moottorin liittimeen sähköä akusta esim 15A sulakkeen kautta. Nopeasti kyllä kuulee, jos meinaa väärään suuntaan ajaa ::)

Toinen vaihtoehto on irrottaa moottori ja kääntää vastakappaletta oikealla työkalulla. Noin uudesta Passatista en tiedä, mutta joku XZN koko ehkä?

Simizek

Lainaus käyttäjältä: jpennane - 08.05.20 - klo:20:57
Hieno homma. Jarrupalat eteen on tarkoitus vaihtaa. Takana vielä pintaa jäljellä.
Onko kokemusta mistä tollasen VCDS:n sais järkevällä hinnalla?

Itellä jarrujen vaihto edessä myös, eipä ole muistettu käyttää jarruja tässäkään vehkeessä. Levyt sen verran päässyt ruostetta ottamaan, ettei enää saa hyvää kuin sorvaamalla tai vaihtamalla.

Carly for Vag softalla ainakin pitäs onnistua takajarrujen vaihto.

northrob

Lainaus käyttäjältä: Simizek - 07.07.20 - klo:23:16
Carly for Vag softalla ainakin pitäs onnistua takajarrujen vaihto.
Onnistuukohan?


Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-ŠKODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Ari_

GTE Passattiin vaihdettiin eteen molemmille puolille levyt, palat ja satulat. Vaihdon jälkeen on liikkeelle lähtiessä aina ensimmäisellä ja joskus toisellakin jarrutuksella jarruissa joku kolahtanut. Tämän jälkeen ajonaikana ei jarruista kuulu mitään ylimääräisiä ääniä..

Mikähän ihme siellä voi kolahtaa?

Autoa on käytetty remontin tehneessä liikkeessä, mutta he eivät jarruista mitään vikaa löytäneet.

jaska74

Piti omaan vaihtaa palat eteen mutta empä ole ikinä törmännyt noin jumiutuneeseen sylinteriin. Ei liiku sisään eikä ulos...

jaska74

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 13.10.23 - klo:20:49
Piti omaan vaihtaa palat eteen mutta empä ole ikinä törmännyt noin jumiutuneeseen sylinteriin. Ei liiku sisään eikä ulos...

Tänään korjaamon tuomio. "Molemmat satulat aivan läpimätiä sisältä. Jarruneste lähes pelkkää vettä, tuskin ikinä vaihdettu..."


Banned

Eikös jarrunesteen vaihto kuulu vuosihuoltoon? Tai ainakin jokatoinenvuosihuoltoon?
Passat GTE

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Banned - 16.10.23 - klo:18:25
Eikös jarrunesteen vaihto kuulu vuosihuoltoon? Tai ainakin jokatoinenvuosihuoltoon?

Kuuluu huolto-ohjelmaan, mutta ei sitä ole pakko tehdä/teettää. Samaa sarjaa kuin DSG/Haldex öljynvaihdot, jää helposti tekemättä kun hintalappu on suhteellisen kova. Ongelma reaalisoituu yleensä vasta seuraaville omistajille, joten mitäpä sitä turhaan...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy