Passat latausjännite

Aloittaja yamahavw, 25.02.21 - klo:22:51

« edellinen - seuraava »

yamahavw

Pari viikkoa ollut Passat alla ja latausjännitteitä aloin ihmetellä. Keskikonsolissa on 12V pistorasiassa USB-latausplugi, jossa on myös jännitenäyttö. Kun ajelen veto päällä on jännite enimmäkseen 13,2V. Kun höllään kaasun esim. alamäessä tai jarrutan, nousee jännite 14,7V:iin. Mitähän tässä tapahtuu? Akku on ihan uusi ja mm. S/S toimii normaalisti.
Vw Passat Variant GTE 2021
ex. Vw Passat Variant 2.0TDI DSG 140kW MY2018

duke7

Se on näitä pihistelyhommia. Laturilla otetaan isompaan lataustehoa silloin kun on tarjolla hukkaenergiaa.

yamahavw

Tällaista aavistelinkin, ei vaan ole aiemmissa autoissa tuollaista ominaisuutta ollut. Kiitos nopeasta vastauksesta.
Vw Passat Variant GTE 2021
ex. Vw Passat Variant 2.0TDI DSG 140kW MY2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy