Veho Muvi - minikokoinen SD videokamera (Pika-arvio)

Aloittaja Lanttu42, 25.02.11 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Lanttu42

Ostin tuollaisen Veho MUVI SD-videokameran jota mm. Verkkokauppa myy. Niiden hinta oli aika suolainen, mutta löysin särjettyjen unelmien nurkkauksesta oman Muvini 45 euron hintaan.

Kojelauta- tai tuulilasikameraksi se ei soveltunut ihan heittämällä, koska en halunut teipata tai ruuvata mitään autooni. Mukana tuleva ruuvattava teline kuitenkin meni mukavasti kiinni vanhan TOM TOM Navikaattorini jalustaan joten siitä sai ihan kätevän telineen kameraa varten. Kameran rungon ollessa lähes olemattoman painoinen, pysyy teline hyvin tuulilasin yläreunassa, taustapeilin takana. Näin se ei ole edes lisänäköesteenä autossa.

Kameralle luvataan ~1,5 - 2 tunnin käyttöaikaa täydellä latauksella ja äänikäynnistyksellä 250 tunnin valmiusaikaa. Ã,,änikäynnistys aktivoituu, kun tietty meluaso ylittyy, jonka jälkeen kamera kuvaa hetken ja sammuu taas.

Kontrollit kamerassa on aika hepposet ja koska kamera ei anna äänipalautetta mistään, niin nauhoituksen päällemeno pitää tarkistaa. Tarkistus tapahtuu ehkä maailman pienintä valoa katsomalla, että palaako se vai eikö se pala. Valo on vielä survottu pienen neulan mentävän rei'än pohjalle, jotta et todellakaan näkisi lamppua ihan helposti. Jos kamera tai sen teline on kiinteästi autossa, niin nauhoitusvalon näkeminen saattaa tarvita melkoisen taipuvaa kaulaa tai meikkipeiliä.

Kameran kuvakulma on kohtuulaaja. Ei mikään kalansilmä, mutta toimiva ja hieman anteeksiantava suuntausvirheille. Tärähdykset ja valovaihtelut eivät haittaa huomattavasti kameran toimintaa vaan kuvausjälki on hyvää keskitasoa hieman vaikeammissakin olosuhteissa. Ã,,änet sen sijaan hoppuilevat ja kun katsot videota kotona, niin vartin päästä on äänet jo puoliminsaa edellä.

Kameran lataus tapahtuu micro-USB:llä johon tulee kaapeli ja jopa aika kätsy adapteri mukaan. Luonnollisesti saat kameran virtaa esim autostereoiden USB liittimestä.


Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Raimo Miettinen jr.

Itsellä vastaava piraattikamera ja tuli hommattua 11$:lla ebaysta syksyllä. Tuollaisen uskaltaa teipata vaikka puskuriin eikä harmita jos hajoaa. Laatu ei ollut kummoinen, mutta hinta huomioiden ajaa asiansa youtube-videointiin. Muistikortti puuttui joka piti tietysti vielä ostaa. Voin laittaa jossain vaiheessa testivideonlinkin.

Pertsa

^Joku tuollainen/tuon hintaine
Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 25.02.11 - klo:14:01
Itsellä vastaava piraattikamera ja tuli hommattua 11$:lla ebaysta syksyllä. Tuollaisen uskaltaa teipata vaikka puskuriin eikä harmita jos hajoaa. Laatu ei ollut kummoinen, mutta hinta huomioiden ajaa asiansa youtube-videointiin. Muistikortti puuttui joka piti tietysti vielä ostaa. Voin laittaa jossain vaiheessa testivideonlinkin.
^Siis tuoko sama Muvi tuohon hintaan vai joku muu? Joku tuollainen/tuon hintainen olis kyllä joskus ihan kiva satunnaiseen käyttöön, esim. vaikka kypäräkameraksi laskettelurinteille jos sen jotenkin sais kypärään/laseihin kiinni.

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 25.02.11 - klo:14:01
Itsellä vastaava piraattikamera ja tuli hommattua 11$:lla ebaysta syksyllä. Tuollaisen uskaltaa teipata vaikka puskuriin eikä harmita jos hajoaa. Laatu ei ollut kummoinen, mutta hinta huomioiden ajaa asiansa youtube-videointiin. Muistikortti puuttui joka piti tietysti vielä ostaa. Voin laittaa jossain vaiheessa testivideonlinkin.

Pistetään kummatkin jotain videoo, niin saadaan vertailuu.  Verkkokaupan alkuperäishintaa en suosittele, mutta siellä hylkyosastolla tuntuu olevan vinot pinot näitä.

Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

apo-87

OT: verkkokauppa.comissahan on vastaavanlainen myynnissä tuolla suoratoimitusten puolella ja puolet halvemmallakin. Itse olen tuota pohdiskellut hankkivani. Opticam MD80 ActionCam http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=45232&imageId=88397

Raimo Miettinen jr.

Alfa Romeo 156 GTA Tuossa pätkä, jossa teippasin kamerat sähkärinteipillä takapuskuriin. Rätinä tuli editoinnin myötä. En vaan osaa.

http://shop.ebay.com/i.html?_kw=cam%20md80&_fcid=70&_jgr=1&_localstpos=&_sop=15&_stpos=&gbr=1 Tuossa vastaavia kameroita ebaysta.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=19059 Tuossa Alfistien kokemuksia vastaavista kameroista.

edit: Sori, tuo aloittajan kamera näyttäisi ulkoisesti kuitenkin erilaiselta mitä tuo mun Opticam MD80-piraatti.

Sniiki

#6
Huomionarvoista että tuossa kiinaversiossa on 720x480 reso vs. alkuperäisen 640x480. Laitoin itselle 3kpl kiinalaisia tilaukseen ebaysta (26e ja sentit posteineen) kun on aina joskus harvoin tommosille käyttöä helikopterin lennättelys, laskettelus yms.

E: jaa on tuossa MD80:n alkuperäisversiossakin nykyään 720x reso. Jossain arvostelussa oli vielä 640x480...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy