Focus kolina konehuoneesta

Aloittaja JorKsX, 15.12.17 - klo:19:17

« edellinen - seuraava »

JorKsX

Kyseessä 2.0l -99 focus.
Konehuoneesta kuuluu kolinaa joka kuullostais et tulee laturin kohdalta, voiko laturi kolista?
kolina kovenee kun kierroksia nostaa eikä lopu.
Mistä kyseinen kolina tulee? Laturi vai vesipumpusta vai joku kiristimen laakeri?
Välillä heittää laturin merkkivalon mittaristoon ja sit on 50/50 sammuuko moottori vai ei.

Auto käy myös kolmella ja pätkii, tuuppaa valkosta savua sillai ettei peilistä näe taaksepäin täyskaasulla.
Vaihoin puolan niin pätkintä loppu pariks viikoks, nyt se tuli takasisin. Onko puola taas paskana?

Mikey

Kokeile käsin edestakaisin josko laturin hihnapyörä holkkaa.

Monesti käy niin, että kun vaihtaa vanhan puolan uuteen, niin se rasittaa ja hajoittaa ne muut vanhat puolat. Vaalea usva on palamatonta bensaa.

Setavarjoo

kyllä laturi voi kolista jos sieltä on laakerit täysin pettänyt esimerkiksi. apulaitehihna irti ja käsin koittamaan mikä antautunut. 
"Välillä heittää laturin merkkivalon mittaristoon ja sit on 50/50 sammuuko moottori vai ei." , meinaatko että sammuu kuin seinään eli kuin vaikka laturi hirttäisi kiinni ?

olikos noissa se että nestettä vuotaa sinne tulpankaivoille, se vois aiheuttaa puolanhajoamisen/pätkimisen. rikkinäinen sytytystulppakin voi puolan hajottaa . tämähän on yhdellä erillisellä ?

Mikey

Setav taitaa olla oikeassa: ei ole sylinterikohtaisia puolia (nolottaa, kun perheessä oli joskus 2001 -mallinen Focus  :-[)

JorKsX

Lainaus käyttäjältä: Setavarjoo - 15.12.17 - klo:19:30

"Välillä heittää laturin merkkivalon mittaristoon ja sit on 50/50 sammuuko moottori vai ei." , meinaatko että sammuu kuin seinään eli kuin vaikka laturi hirttäisi kiinni ?


Auto sammuu ku seinään. tyhjäkäynnil ei ole sammunut, yleensä ku ajaa hetken ja sit painaa kytkimen pohjaa et rupee jarruttamaan ni huomaa mittaristossa että akkuvalo vilkahti ja joskus jopa kerkee sammumaan vauhdeista kytkin pohjas, sit vaa kytkin yles ja kone uudestaan käyntiin ja matka jatkuu.

Ja unohdin mainita että tulpat vaihdoin puolan kans samaan aikaa. Olisko seuraavaks sytkänpääte? mitä muuta?
yks puola on kaikille tulpille joo

Mikey

Ylirikas seos rikkoo tulpan. Eli pitäisi tsekata tai vaihtaa tulpat. Vika voi olla se, että joku suutin ruikkii aivan liikaa. Tarkista mikä pakokäyristä pysyy kylmänä roiskimalla vettä.

JorKsX

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 15.12.17 - klo:21:01
Ylirikas seos rikkoo tulpan. Eli pitäisi tsekata tai vaihtaa tulpat. Vika voi olla se, että joku suutin ruikkii aivan liikaa. Tarkista mikä pakokäyristä pysyy kylmänä roiskimalla vettä.

mutta tulpat on ihan kunnossa?

axe

laturin hihna pois->käyntiin ja kaasuttelua->kuuluuko vielä?

JorKsX

Lainaus käyttäjältä: axe - 16.12.17 - klo:08:44
laturin hihna pois->käyntiin ja kaasuttelua->kuuluuko vielä?

Tätä ajattelin itekki mut on laturi niin pahas paikkaa ettei ihan helposti saa hihnaa pois

JorKsX

Kolina saatu korjattua, laturihan siel meni vaihtoo
Mutta kolmella käynti jatkuu silti.
Vaihdettiin uusi alkuperänen puola, ja tulpat ja johdot
Kaikille tulpille tulee kipinä. Kahteen tulppaan tulee voimakas kipinä ja kahteen vähän heikompi. Ainakin mitä silmällä kerkee kattomaan ni kahteen tulee paljon paksumpi kipinä ku kahteen toiseen.
Kaikki tulpat näyttää samoila ja kärkivälit on samat. Vaihettiin puolassa tulpanjohtojen paikkoja ja se voimakkaampi kipinä muuttui eri tulpalle. Ekaan ja viimiseen tulee voimakas, ja toiseen ja kolmanteen vähän heikompi.
Tie sit onko normaalia.
Tasakaasulla ku ajaa ni ei tunnu pätkintää mutta vähänkin ku painaa kovempaa ni tökkiminen alkaa.
Kylmällä koneella myös tulee valkoista savua aika paljon. Lämpimällä en ole huomannut savutusta.

Onko tyylii bensan saannissa ongelmia? Mistä haen vikaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy