Golf IV etuistuin, mikä tilalle?

Aloittaja golf_iivee, 14.02.17 - klo:12:06

« edellinen - seuraava »

golf_iivee

Hei,

Hommasin neloskoppaisen tdi varianttigolffin vm. 2004 ja nyt jonkin aikaa sillä ajettuani olen huomannut että kuskin penkki ei sovellu itselleni laisinkaan. Ongelmaksi muodostuu seuraavat seikat:

- sivuttaistuki jaloille on aivan liian korkea -> painaa reiteen -> jalat puutuu herkästi (eritoten vasen)
- reisituki penkin edessä painaa -> jalat puutuu
- penkki jää liian ylös

Ajoasennon löytäminen on käytännössä mahdotonta ja ajankin autolla nykyään vain pakolliset menot ja vaimon autolla muut. Ilmeisesti esim. Octavia I:n ja jotkut Audin penkit ovat sopivia myös IV Golfiin, kertokaahan siis missä autossa olisi sopiva istuin jossa ei ole noin pysty sivutuki ja mahdollisesti enemmän säätöjä? Olen 186 ja 90kg pitkillä jaloilla, joten vastaavan kokoisilta eritoten olisi kiva kuulla kokemuksia ja vinkkejä.

Entä onko kukaan purkanut ko. penkkiä? Eikö siellä sivuttaistuki ole käytännössä paksu metallilanka vaahtomuovin alla? Voisiko sitä taivuttaa sivulle saaden tilaa lisää jaloille?

Daatta

Aika vaikea yhtälö... Penkki ilman tukea, mutta korkeussäädöllä. Joku sopiva ortopedi-istuin? Ilmeisesti variantissa on jotkut sporttipenkit (Trendline?), ei kai vakiopenkeissä ole mitään toppauksia? Saahan tuohon vaihdettua penkin lähes mistä tahansa saman aikakauden konsernisisaresta, kunhan airbagien liitttimet ja muut sähköt sopivat.

Sivuttaistuki on käsittääkseni pelkkää vaahtomuovia. Verhoilija toki tekee sellaisen penkin kun haluaa, mutta mitään ilmaista lystiä se ei ole.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

golf_iivee

Tuommoiset jakkarat siinä on, vaikkei penkkejä näy kuin vähän niin huomannette että takapuolella on tilaa tuommoinen kapea harmaa viiva ja sitten tulee pystyt sivutoppaukset. https://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/VOLKSWAGENGolfIV-1145_1.jpg
Mun mielestä kyllä kaikissa IV koppasissa vaikuttaa olevan melkolailla samanlaiset penkit, samoin Toledot ym. Vai olenko väärässä?

Audi A4 b5 ainakin tämän kuvan perusteella omaa väljemmät jakkarat. http://s195.photobucket.com/user/SyrusGrissom/media/AudiSIMG2007.jpg.html
Jos joku vain omaa kokemuksia niin ottaisin vastaan mielelläni. Vaihtoehto on kiertää autoliikkeissä istumassa kaikki VAGin vehkeet läpi, joka ei houkuta ihan hirveästi automyyjät tietäen :D

TapsaR

Noi on jotkin sporttipenkit, ehk juuri se trendline. Ainakin vanhemmista Golf IV löytyy kyllä  pääosin muuta kuin tuota Trendlineä, tai jotain sporttipenkeillä olevaa varustelua ja löytyy myös sivuturvatyynyillä, näin myös meidän -99 vuoden karvalakki mallissa.

Ã,,kkiä veikaten näistä jostain löytyy se normipenkki http://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/?m=7,752&k=27,402&lajittelu=
Golf IV & Octavia 2

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: golf_iivee - 14.02.17 - klo:12:06
Hei,

Hommasin neloskoppaisen tdi varianttigolffin vm. 2004 ja nyt jonkin aikaa sillä ajettuani olen huomannut että kuskin penkki ei sovellu itselleni laisinkaan. Ongelmaksi muodostuu seuraavat seikat:

- sivuttaistuki jaloille on aivan liian korkea -> painaa reiteen -> jalat puutuu herkästi (eritoten vasen)
- reisituki penkin edessä painaa -> jalat puutuu
- penkki jää liian ylös

Ajoasennon löytäminen on käytännössä mahdotonta ja ajankin autolla nykyään vain pakolliset menot ja vaimon autolla muut. Ilmeisesti esim. Octavia I:n ja jotkut Audin penkit ovat sopivia myös IV Golfiin, kertokaahan siis missä autossa olisi sopiva istuin jossa ei ole noin pysty sivutuki ja mahdollisesti enemmän säätöjä? Olen 186 ja 90kg pitkillä jaloilla, joten vastaavan kokoisilta eritoten olisi kiva kuulla kokemuksia ja vinkkejä.

Entä onko kukaan purkanut ko. penkkiä? Eikö siellä sivuttaistuki ole käytännössä paksu metallilanka vaahtomuovin alla? Voisiko sitä taivuttaa sivulle saaden tilaa lisää jaloille?
2003 1.6 trendline kyseisillä sporttipenkeillä oli itsellä (188cm ja pitkähköt jalat). mk4 kuskin penkin kisko oli hieman harvalla jaolla, mutta kyllä sillä mielelläni noilla penkeillä ajelin. onhan ratti vedettynä niin pitkälle kun saat? mielestäni penkin sai ihan tarpeeksi alas, eikä reisituki ollut liiian korkea, vaan itselleni aina liian matala (=kämmen ainakin mahtui reisien alle vähintään).
mk4 gti:ssä on myös ollut recaron sporttipenkkejä, jotka hieman erilailla muotoillut. sekä firstline ja comfortline penkkejä, joissa selvästi vähemmän muotoiluja.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy