Polo 1.4 TSI 2010

Aloittaja Jason, 02.01.18 - klo:19:24

« edellinen - seuraava »

Jason

Hei olisin kysynyt kyseisestä mallista mitä tyyppi vikoja olisi tiedossa?Hieman olen ketjuja lukenut tässä kone mallissa ilmeisesti hihna jakopää?Onko näissä samoja öljyn vienti vikoja kuin audin 1.8 TFSI ja 2.0TFSI 09-11.Jos poloa hankkii niin mikä olisi viisas valinta vikojen yms.puolesta.?Kiitos.

lemmentalja

Jakopää ketjulla ja lisäksi tunnetusti öljynkulutusongelmaa. Gti:t taitaa olla pääosin vielä automaatilla, niin siinä vielä omat riskinsä. Ostat manuaali 1.2tsi:n niin kuin kaikki muutkin 🙂
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

9987

Ostaisin vanhemman tai uudemman jossa kunnollinen hihnallinen jakopää tai sitten muuta merkkiä. Näitä "juosten kusten" suunniteltuja ketjullisia koneita on sitten muillakin merkeillä joita kannattaa välttää jos haluaa huoletonta ja mahdollisemman edullista autoilua.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Mo1 - 02.01.18 - klo:22:08
Ostaisin vanhemman tai uudemman jossa kunnollinen hihnallinen jakopää tai sitten muuta merkkiä. Näitä "juosten kusten" suunniteltuja ketjullisia koneita on sitten muillakin merkeillä joita kannattaa välttää jos haluaa huoletonta ja mahdollisemman edullista autoilua.

En itse siitä ketjusta olisi kovin huolissaan. Vaihto(korjaus) hinnat ovat tulleet alas päin ja vastaantulot ovat valmistajalla hyviä, jos on huoltohistoria kunnossa. Ö-kulutus ongelma on todellinen ja kallis korjata. Valmistajan sallima kulutus on liian korkea (0.5L/1000km) ja vastaantuloissakin on ymmärtääkseni ollut hajontaa. DSG:ssä on kaksi kallista potentiaalista vikaa (kytkimet ja mekatroniikka).
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Jason

Kiitos vastauksista,vaihtuuko hihnaan jossain kohtaa tämä 1.4 tsi.Onko näissä 1.2 koneissa myös öljyn vienti vikoja jos niin onko missä vuosi malleissa?

lemmentalja

Polossa Tsi koneiden osalta hihna-kone on vain blue gt mallissa, eli 140hp versio sylinterin lepuutuksella. Muita 1.4 ei tuon 180hp gti:n lisäksi ole. 1.2tsi kohdalla ei ole öljynkulutuksesta puhuttu ja moottorityypit taisivat muuttua hihnallisiksi 2014 paikkeilla, mutta tuosta en ole aivan 100% varma.

Varmimmin saat selville kun katsot moottorikoodin ja kysyt maahantuojalta.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Jason

Miten tämä Blue GT niin onko siinä öljyn syönti vikas.Se käynyt mielessä myös.?Jos päädyn tähän Gt malliin niin onko merkitystä onko mikä vuosi malli?

tex-

-14 jälkeen faceliftissä on myös hihna 1.2 tsi koneissa. ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia ensimmäisen 30000km aikana
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

lemmentalja

#8
Lainaus käyttäjältä: Jason - 03.01.18 - klo:10:23
Miten tämä Blue GT niin onko siinä öljyn syönti vikas.Se käynyt mielessä myös.?Jos päädyn tähän Gt malliin niin onko merkitystä onko mikä vuosi malli?

Eipä ole omia kokemuksia tuosta blue gt mallista. Tämän foorumin viestiketjussa ei muistaakseni ole puhuttu ö-kulutuksesta. Mutta aika marginaalimallihan tuo on, niin ei niistä ole yleisestikkään hirveästi kirjoituksia ainakaan omaan silmään osunut. Dsg:n kohdalla parannuksia on tehty ymmärtääkseni useita vuosien varrella, niin siinä mielessä mitä uudempi, sitä parempi.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8751.0

VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Jude

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 03.01.18 - klo:08:54
Polossa Tsi koneiden osalta hihna-kone on vain blue gt mallissa, eli 140hp versio sylinterin lepuutuksella. Muita 1.4 ei tuon 180hp gti:n lisäksi ole. 1.2tsi kohdalla ei ole öljynkulutuksesta puhuttu ja moottorityypit taisivat muuttua hihnallisiksi 2014 paikkeilla, mutta tuosta en ole aivan 100% varma.

Varmimmin saat selville kun katsot moottorikoodin ja kysyt maahantuojalta.

2.0 tsi koneessa on hihna-kone ja siinä ei ole sitä öljynsyönti ongelmaa mitä noissa uudemmissa kone tyypeissä.
Tosin sitä ei 2010 ollut vielä saatavilla.
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy