Passatin sisävalot ei toimi

Aloittaja Mhs-1, 20.03.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

Mhs-1

Passat 3b:n sisävaloista eikä ovien valoista ei yksikään pala.
Mukavuusboxi kaivettu maton alta ja johdot tarkastettu silmämääräisesti eikä yksikään ollut poikki/hapettunut.

Mikä siis seuraavaksi avuksi? Mikä sulake noihin vaikuttaa?

Daworder

toimiiko sisävalo manuaalisesti napista?
itellä ei toimi kuskin oven aukaisulla valot,muiden ovien aukasulla toimii. vikaa koittanut toistaseks tuloksetta etsiä.

Late

Lainaus käyttäjältä: Daworder - 22.03.12 - klo:12:36
toimiiko sisävalo manuaalisesti napista?
itellä ei toimi kuskin oven aukaisulla valot,muiden ovien aukasulla toimii. vikaa koittanut toistaseks tuloksetta etsiä.

Taita olla ovenlukosta mikrokytkin olla hajalla.

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Daworder - 22.03.12 - klo:12:36
toimiiko sisävalo manuaalisesti napista?
itellä ei toimi kuskin oven aukaisulla valot,muiden ovien aukasulla toimii. vikaa koittanut toistaseks tuloksetta etsiä.

Juu kyllä se mikrokytkin on sökönä. Sellaisena varoituksen sanana vaan, että jos meinaat uuden lukon hommata, niin Ã,,LÃ,, ainakaan hanki ebaystä niitä reilun kolmenkympin lukkoja. Kokemuksella voin sanoa että ei kannata...  :/

Lainaus käyttäjältä: Mhs-1 - 20.03.12 - klo:18:53
Mikä sulake noihin vaikuttaa?

Sulake on numero 14, eli sama kuin sähköikkunoilla ja keskuslukolla. Eli jos nuo toimii, niin sitten vikaa pitää lähteä hakemaan kauempaa...
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Mhs-1

Lainaus käyttäjältä: Daworder - 22.03.12 - klo:12:36
toimiiko sisävalo manuaalisesti napista?
itellä ei toimi kuskin oven aukaisulla valot,muiden ovien aukasulla toimii. vikaa koittanut toistaseks tuloksetta etsiä.

Ei toimi ei. Eikä syty valot kun kaukosäädöllä avaa ovet. Ennen on auennut ja kun oven on avannut niin oven alle syttyy myös valot. Mukavuusboksin muovisessa suojakotelossa ei ollut ainakaan kosteutta ja johdot vaikuttivat olevan ok. En tosin avannut sitä itse mukavuusboksin muovisuojusta, et olis nähnyt onko piirikortti hapettunut, palanut yms.

Täytyy varmaan seuraavaks kattoa johtosarja läpi...

Mhs-1

Ei toimi vieläkään sisävalot vaikka tuossa lomalla koitin ihmetellä enemmän.
-Sisävalot eivät syty kun ovet avaa keskuslukon kauko-ohjaimesta.
-Eivät syty myöskään kun minkä tahansa oven avaa.
-Kattovalon kytkimestäkään manuaaliasentoon kääntämällä ei syty
-Kaikki valot pimeänä sisältä
-Päättelin, että kuskin oven lukon mikrokytkin on ehjä, kun ovi oli auki ja painoin kaukkarista lukkoon, niin ei mennyt kuskin ovi lukkoon, mutta muut menivät.
-Mukavuusboxi oli kuiva ja sisuskalut eivät olleet hapettuneet
-En löytänyt myöskään mukavuusboxin johtosarjasta huonoja liitoksia/hapettumia

Onko jollain ideoita mistä vikaa seuraavaksi hakisi? Itelle ei mene jakeluun miksei valot toimisi vaikka manuaalisesti kytkimestä vääntämällä vaikka jonkun muun oven mikro oiskin paskana?!

Kytkis olis myös asiallinen jos joltain löytyis?

skodamig

Sulake, polttimot, johdot..
Eikä herneitä..joskus pääsee yksinkertaisemmasta aloittamalla
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Mhs-1

#7
Lainaus käyttäjältä: skodamig - 12.08.12 - klo:12:07
Sulake, polttimot, johdot..
Eikä herneitä..joskus pääsee yksinkertaisemmasta aloittamalla

Mut tuntuu uskomattomalt et kaikki lamput olis kerralla kuollu.

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 22.03.12 - klo:15:12
Juu kyllä se mikrokytkin on sökönä. Sellaisena varoituksen sanana vaan, että jos meinaat uuden lukon hommata, niin Ã,,LÃ,, ainakaan hanki ebaystä niitä reilun kolmenkympin lukkoja. Kokemuksella voin sanoa että ei kannata...  :/

Sulake on numero 14, eli sama kuin sähköikkunoilla ja keskuslukolla. Eli jos nuo toimii, niin sitten vikaa pitää lähteä hakemaan kauempaa...

Sulake 14 on ehjä. Keskuslukko, sähköikkunat ja peilit toimivat.

Johtoja ja etenkin hapettuneita pistoliittimiä alan itekin epäillä. Sais vaan sen kytkentäkaavion niin pääsis haeskelemaan....


Arska F

Mulla olis se sisävalojenkin kytkis, PDF:nä... pistä sähköpostiosote YV:nä, nii lähetän kuvat.
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

Mhs-1

Lainaus käyttäjältä: Arska F - 12.08.12 - klo:18:06
Mulla olis se sisävalojenkin kytkis, PDF:nä... pistä sähköpostiosote YV:nä, nii lähetän kuvat.

laitoin YV:tä

Arska F

Boeing 737
      &
M/S Cinderella

Mhs-1

Lainaus käyttäjältä: Arska F - 13.08.12 - klo:08:04
Tuliko kuvat perille ???

Juu tuli kiitos!

Ihmettelen vaan tuota kuvaa, kun ei oikeen täsmää sulakenumerot ja mukavuusboksiakaan ei kuvissa näy.

Arska F

Oliko minkäikänen Passat?

Niissä kuvissa on vuosimallikohtaisia eroja...
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

Mhs-1

Lainaus käyttäjältä: Arska F - 13.08.12 - klo:20:55
Oliko minkäikänen Passat?

Niissä kuvissa on vuosimallikohtaisia eroja...

-00 mallinen 1.8T

Mhs-1

Nonniin nyt pelaa taas!

Löysin wenäjän poikien sivuilta kytkiksen ja hetken ccm:ää mittailtuani tulin siihen tulokseen, että jännite tulee boxiin ja lähteekin valoille, mutta jossain on johto poikki. Ei tarvinnut kauaa etsiä, kun nyin boxista valoille lähtevää pu/mu johtoa. Käteen päin pieni pätkä johtoa jossa oli hapettunut pää. Ja sitten löytyikin ne loput hapettuneet olikohan jotain 7-8 johtoa, jotka olivat olleen tässä boxilta tulevassa johdossa kiinni. Juotin johdot uudelleen kiinni ja vulkanoituvaa teippiä päälle!

Kiitos vaan kaikille kirjotelleille vaivannäöstä!

Tuossa vielä linkki kytkikseen, jos jotain kiinnostaa: http://vwts.ru/electro/wd_p_00.pdf

Arska F

No hyvä että löysit tuon weliwenäläisen sivuston! Sieltä saa kyllä ohjeet mistä etsiä ja mitä  ;D

(jotain hyötyä niistäkin...)
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

Juhol95

En tiedä, vieläkö joku selailee tätä aihetta mutta mikäli kyllä niin tarvittais hieman apuja. Mistä kohtaa pitäis alotella vikaa etsimään kun vm. -99 3b passatista pimeni etummaiset sisävalot? Takapenkeillä olevat toimii mutta tuulilasin yläpuolella olevat ei virka mitään eivätkä myöskään aurinkoläpissä olevien peilien valot toimi. Takimmaiset sisävalot toimii, kontin valoista en ole varma. Onko kyseessä jokin sulake vai missä on vika?

Jultsu

Kyllä ne kaikki kattolamput on saman nallin takana, irroita se etummainen valoboksi ja mittaa sieltä liittimestä että tuleeko sinne jatkuva +12v ja maa normaalisti. Aurinkoläppien valot on sen peilin kurkistusluukun yhteydessä olevan katkaisijan takana, ne katkaisijat yleensä menee rikki sieltä läpän sisuksista ja näin ollen ne valot ei sitten toimi kuin jossain hyvin tietyssä läpän/luukun asennossa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy