BMP kerää painetta jäähdytysjärjestelmään

Aloittaja Insane_, 16.05.16 - klo:18:04

« edellinen - seuraava »

Insane_

Eli otsikon mukainen ongelma minun Pasuunassa. Auto Passat 3C 2.0 TDI BMP 4motion manuaali. Edellinen omistaja on vähän piristänyt moottoria, 170hv turbo, DPF poistettu ja moottori säädetty näille. 260tkm ajettu. Jos näillä taustatiedoilla on jotain väliä....

Mutta siis auto valittaa välillä kun "kylmänä" käynnistää, että nestettä liian vähän jäähdytysjärjestelmässä. Kun ajaa vähän aikaa että moottorin lämpötila nousee ja sitten kun käyn avaamassa paisuntasäiliön korkkia niin nestettä porisee säiliöön ja ongelma katoaa. Ja jos en käy avaamassa korkkia, mutta ajan moottorin lämpimäksi ja käyn esim. kaupassa, niin kaupasta tullessani auto ei enää valita mitään. Ja koskaan ei rupea valittamaan kesken ajon, vain käynnistyksen jälkeen. Nestettä ei kuluta...10000km en ole lisännyt yhtään. Tätä siis tapahtuu kerran kaks viikossa....välillä harvemmin. Onko mitään ideaa mikä voisi olla vikana?
Audi Avant 2,0 TDI quattro 125kw -09
Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw -04
Skoda Octavia 1,9TDI 81kw -98 (myydessä 550tkm)

Finnhopper

Onkos nestettä noin muuten tarpeeksi eli yli minimirajan?
Jonkun asteisen paineenhan se aina järjestelmään tekee lämmetessään.
VW T5 2005 4Motion

Insane_

Nestettä on normaalisti yli minimin....lähellä maximia. En usko että nesteen vähyydestä johtuu. Silloin kun auto rupeaa valittamaan että on liian vähän nestettä, niin sitä on selkästi alle minimin ja kun korkkia raottaa vähän niin pinta nousee maximin lähettyville.
Audi Avant 2,0 TDI quattro 125kw -09
Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw -04
Skoda Octavia 1,9TDI 81kw -98 (myydessä 550tkm)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy