Volkswagen kääntelee rattia itsestään sammuttamisen jälkeen

Aloittaja Gleb, 28.06.16 - klo:20:05

« edellinen - seuraava »

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 06.08.16 - klo:17:51
Aina oppii uutta!
Minkä merkkisissä uusissa autoissa on tyhjäkäyntimoottori?

En ole ennen kuullut kuin yhdestä ainoasta koneesta + lisäksi sähkömoottoreista.
Tarkoitti kait "tyjäkäyntisolenoidia" joka pitää tyhjäkäyntikilsat "nykyautoissa" kohdallaan?
Eli solenoidivena joka sääterlee ilman saantia koska ruiskujen myötä tyhjäkäyntisuuttimesta on luovuttu!  8)
Mäkilähdössä auttaa myös kässäri jos sellainen vielä löytyy manuaalisena?  :)

Antsu60

Heh hee, tyhjä käynti moottori solenoidi venttiili mikä lie. Kaivoin arvon herroille kuvan tyhjäkäynti moottorista. Kuvan kikkareessa on sähkömoottori joka liikuttaa karaa. Tosin se on pösösta mutta laskettakoon sekin nyky autoksi. Ai miks just toi, perheessä on pösö ja olen tuon kikkareen kanssa joutunut rimpuilemaan.
Toisaalta miten koko kikkare liittyy ratin kääntelyyn. :o
http://varaosatedullisesti.kotisivukone.com/tuotteet.html?id=308/3855

tet

Lainaus käyttäjältä: Antsu60 - 07.08.16 - klo:13:43
Heh hee, tyhjä käynti moottori solenoidi venttiili mikä lie. Kaivoin arvon herroille kuvan tyhjäkäynti moottorista.

Pösö 106, 306, 406, mitään noista en laskisi nykyautoksi. ;) Tyhjäkäyntimoottoreita tarvittiin siihen maailman aikaan, kun kaasupolkimen ja -läpän välillä vielä oli vaijeri. Siis joskus viime vuosituhannella.

Eikä liity tosiaan ratin itsestään kääntelyyn mitenkään, paitsi ehkä aasinsillalla - nykyautoissa kaasuläppää kääntelee moottori, joissain autoissa myös rattia kääntelee moottori ja näköjään välillä omia aikojaan. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 06.08.16 - klo:21:28
Tarkoitti kait "tyjäkäyntisolenoidia" joka pitää tyhjäkäyntikilsat "nykyautoissa" kohdallaan?
Eli solenoidivena joka sääterlee ilman saantia koska ruiskujen myötä tyhjäkäyntisuuttimesta on luovuttu!  8)
Mäkilähdössä auttaa myös kässäri jos sellainen vielä löytyy manuaalisena?  :)

Autokoulussa opetettiin että naiset käyttää käsijarrua mäkilähdössä...
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: tet - 08.08.16 - klo:10:11
nykyautoissa kaasuläppää kääntelee moottori, joissain autoissa myös rattia kääntelee moottori ja näköjään välillä omia aikojaan. ;D

Niin no, sähköinen ohjaustehostin kääntelee rattia hyvinkin pitkälti itsekseen. Kaistavahti ja pysäköintiautomaatti hyödyntävät tuota ominaisuutta.

Hyvä että jos alkuperäinen vika tuli kuntoon ohjausvaihteen vaihdolla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

skriko

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.08.16 - klo:11:33
Autokoulussa opetettiin että naiset käyttää käsijarrua mäkilähdössä...
Täällä ainakin yksi nainen osaa lähteä kaasun, jarrun ja kytkimen avulla, mutta miehet eivät osaa lähteä edes käsijarrun avulla. Hehän tarvitsevat mäkilähtöavustinen.
Eihän täällä palstallakaan muuta vouhoteta kuin avustimia avustimien perään.
Tämän vuotisia kyykkypyöriäkään ei osta kukaan jolppi, kun ei niissä ole sutimisen estoa ,abs-jarruja, keulimisen estoa yms.
Onneksi minä 50 kiloisena naisena pärjään ilman noita ja ostin sen pyörän -50%. ;) ;D

Anteeksi OT

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.08.16 - klo:14:41
Täällä ainakin yksi nainen osaa lähteä kaasun, jarrun ja kytkimen avulla, mutta miehet eivät osaa lähteä edes käsijarrun avulla. Hehän tarvitsevat mäkilähtöavustinen.
Eihän täällä palstallakaan muuta vouhoteta kuin avustimia avustimien perään.
Tämän vuotisia kyykkypyöriäkään ei osta kukaan jolppi, kun ei niissä ole sutimisen estoa ,abs-jarruja, keulimisen estoa yms.
Onneksi minä 50 kiloisena naisena pärjään ilman noita ja ostin sen pyörän -50%. ;) ;D

Anteeksi OT

Näinhän se on, itse en osaa vaihteita vaihtaa kun ajan automaatilla. Toki näyttäähän se huvittavalta kun manuaaleja vispataan kuskin penkillä niin vimmatusti  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

esko

Lainaus käyttäjältä: tet - 06.08.16 - klo:10:52
Tämä koko hill hold -keskustelu taitaa mennä samaan kategoriaan kuin esim. manuaali vs. automaatti -väittelyt. On paljon auton varusteita, joita ilman pärjää, mutta jotka ovat mukavia olemassa. Kuten vaikkapa ne sähkömoottorilla toimivat tuulilasinpyyhkimet, joita ei 50 vuotta sitten vielä kaikissa autoissa ollut, vaan hyvin pärjäsivät ilman niitä silloinkin. Tällainen elämää helpottavien varusteiden vähättely on vähän samaa kuin amispojilla bemarin osto. Eli jonkin asian jatkeesta lienee kyse tuossa vähättelyssä.

Noin 40 vuotta ilman mäkilähtöavustimia ajaneena on lähdetty ylämäkeen kärry, asuntovaunu tai venetraileri perässä ilman ongelmia. Tosin joidenkin keskieurooppalaisten kaupunkien vilinässä on joskus kärryn kanssa ollut varsinkin talvikeleillä hiukan jännää...
Nyt käytössä ensimmäinen auto, jossa mäkilähtöavustin.
Automaatti, jolla mäestä lähdetään siirtämällä jalka jarrulta kaasulle, automaattiavustin on päällä muistaakseni n. 3 sekuntia ellei jarrua paineta uudelleen.
Hyvä peli, ei siitä ainakaan mitään haittaa ole.
Edelleenkin auton ja sen lisävarusteiden hankinta perustuu enimmäkseen vapaaehtoisuuteen, onkin outoa, jos toisten autojen varusteet "närästävät".

skriko

Lainaus käyttäjältä: esko - 08.08.16 - klo:15:26
Edelleenkin auton ja sen lisävarusteiden hankinta perustuu enimmäkseen vapaaehtoisuuteen, onkin outoa, jos toisten autojen varusteet "närästävät".

Vaikeata on poistaa tehtaalta tulevia vakiovarusteita kuten mäkilähtöavustin ja start/stop. Toki mäkilähtöavustimen voi ohittaa päästämällä jarrun ja odottamalla että avustin menee pois päältä.
Start/stop on taas vähän ilkeämpi kun se täytyy ottaa pois joka käynnistyksen jälkeen. Aina ei vain muista.
Meinaat siis että perustuu vapaaehtoisuuteen auton osto. Niin perustuu. Haluaisin kuitenkin että itse sais päättää mitä varusteita haluaa.
Tai niinhän se on, jos ei halua autoa jossa on ilmastointi niin ostaa 2003 vuosimallin BMW:n.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.08.16 - klo:23:59*///////*Tai niinhän se on, jos ei halua autoa jossa on ilmastointi niin ostaa 2003 vuosimallin BMW:n.

Taidetaan joutua menemään aina vuoteen 1983 jos haluaa baijerilaisen ilman kylmästöintiä, kyllä 2003 bemareissa jo 99%:sti sellainen on. Ehkä Lada Kalina olisi parempi referenssi?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

pomo

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.08.16 - klo:23:59
Vaikeata on poistaa tehtaalta tulevia vakiovarusteita kuten mäkilähtöavustin ja start/stop. Toki mäkilähtöavustimen voi ohittaa päästämällä jarrun ja odottamalla että avustin menee pois päältä.
Start/stop on taas vähän ilkeämpi kun se täytyy ottaa pois joka käynnistyksen jälkeen. Aina ei vain muista.
Meinaat siis että perustuu vapaaehtoisuuteen auton osto. Niin perustuu. Haluaisin kuitenkin että itse sais päättää mitä varusteita haluaa.
Tai niinhän se on, jos ei halua autoa jossa on ilmastointi niin ostaa 2003 vuosimallin BMW:n.

Tuntus, että jos haluat start/stopin pois niin se onnistuu muutoskatsastamalla? Päästömittaus vaan ilman sitä ja maksaa lisää veroa niin kyllä se onnistuu periaatteen mieheltä!

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: pomo - 09.08.16 - klo:08:52
Tuntus, että jos haluat start/stopin pois niin se onnistuu muutoskatsastamalla? Päästömittaus vaan ilman sitä ja maksaa lisää veroa niin kyllä se onnistuu periaatteen mieheltä!
Eipä siinä mitään muutoskatsastusta tarvita. Joka kerta ajoon lähtiessä tökkää sitä namiskukkelia, niin start/stop on inaktivoitu, eikä tarvitse silti maksaa mitään päästöveroa.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.08.16 - klo:14:41
miehet eivät osaa lähteä edes käsijarrun avulla.

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.08.16 - klo:11:33
Autokoulussa opetettiin että naiset käyttää käsijarrua...


Minun mielestäni olisi mukavaa, jos sovinistiset/feministiset mielipiteet (tarpeeton ylipyyhitään) jätettäisiin tältä palstalta kirjoittelematta, ja keskityttäisiin otsikon mukaisiin asioihin? Käyttäköön ihmiset käsijarrua mihin tarkoitukseen huvittaa...

Smix

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.08.16 - klo:23:59
....Tai niinhän se on, jos ei halua autoa jossa on ilmastointi niin ostaa 2003 vuosimallin BMW:n.

Onneksi VAG-tuotteella tuokin onnistuu: Uuteen Skoda Octaviaan voi valita "Ilman ilmastointia" -vaihtoehdon hintaan 0â,¬ eli ihan ilmaiseksi. ;D
S-merkkisiä autoja.

repomies

^Mikä juttu tuo ilman ilmastointia oikein on? Bongasin saman jostain toisesta skoda-esitteestä. Skoda ei tunnu skodalta jos siinä on ilmastointi tai muita turhia kotkotuksia?

Smix

No huipputehokkaaseen maantiekiitäjäänhän tulee ylimääräistä painoa jos sinne kaikenmaailman ilmastointeja laitetaan...
Tai sitten se on Eco-malli, säästyy polttoainetta. Aukeavat ikkunat on kuitenkin aina vakiona.   ;)
S-merkkisiä autoja.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Smix - 09.08.16 - klo:10:54
No huipputehokkaaseen maantiekiitäjäänhän tulee ylimääräistä painoa jos sinne kaikenmaailman ilmastointeja laitetaan...
Tai sitten se on Eco-malli, säästyy polttoainetta. Aukeavat ikkunat on kuitenkin aina vakiona.   ;)

Ikkunat avaamalla siitäkin saadaan sitten aito "neliveto"  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 09.08.16 - klo:08:16
Taidetaan joutua menemään aina vuoteen 1983 jos haluaa baijerilaisen ilman kylmästöintiä, kyllä 2003 bemareissa jo 99%:sti sellainen on.
Minulla on ollut uudesta BMW 316 1985, BMW 316 Coupe 1994 ja BMW 318 TI Compact 2003 joissa ei ollut ilmastointia.

skriko

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 09.08.16 - klo:09:05

Minun mielestäni olisi mukavaa, jos sovinistiset/feministiset mielipiteet (tarpeeton ylipyyhitään) jätettäisiin tältä palstalta kirjoittelematta, ja keskityttäisiin otsikon mukaisiin asioihin? Käyttäköön ihmiset käsijarrua mihin tarkoitukseen huvittaa...
Jätetään pois vain sovinistiset ja feministiset mielipiteet. Jätä sinäkin pois tuo hyvävelijärjestömäinen kirjoittelu tältä palstalta.
Tuossakin kirjoittelussa toit esiin niin kuin lehdissä "moottoripyörä törmäsi kääntyvään autoon" sen, että feministi kirjoitti ensin. Todellisuudessa tuo sovinistinen kirjoitus kirjoitettiin ensin.

Anteeksi OT. Jatkakaa volkkarin romujen rattien kääntelyistä. Ei muuten kääntyillyt ratit -80 luvuilla, mutta on se hyvä että autot kehittyvät niin saa näillä palstoilla kirjoitella vuoista. ;D ;D

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.08.16 - klo:16:10
Tuossakin kirjoittelussa toit esiin niin kuin lehdissä "moottoripyörä törmäsi kääntyvään autoon" sen, että feministi kirjoitti ensin. Todellisuudessa tuo sovinistinen kirjoitus kirjoitettiin ensin.

Ai että kun olet ihana. Ihan sama onko feministinen tai sovinistinen tai joku muu puujalkavitsi. Mutta totta puhuen tuossa nyt kävi ihan tahattomasti niin, että kirjoitusta värkätessä nuo lainaukset nyt vaan sattuivat menemään noin päin.
Eipä mulla sitten muuta.

Jonde

Huomaa kyllä että kaikki modet jätti tämän foorumin, kyllä on jokainen topic nykyään niin täynnä paskaa. kun jyri vaan laskee paljonko saa rahaa uuteen skodaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy