Combi, takaluukun kromilista + takapuskurin suoja

Aloittaja Sepi-setä, 26.08.15 - klo:10:32

« edellinen - seuraava »

Sepi-setä


Mietin pitäisikö asentaa/laitattaa uuden Combin takaluukun alareunaan koristeeksi ja suojaksi sellaisen kromatun listan (taitaa olla alkuperäisvarusteena tunnarilla 5E9 064 711A jonkun esitteen mukaan).

Mutta, toisaalta myös puskuria suojaava muovi/metalli lista olisi fiksu (5E9 064 711 mustana ja 5E9 064 711B ”alumiinisena”).

Kysymykseni kuuluu, näyttääköhän nämä molemmat lista yhdessä hyvältä vai hölmöltä, kuvia en ole netsitä vielä löytänyt?

Olisikohan joku täällä jo ollut samoilla jäljillä… ?

Niin, ja jos joku haluaa suositella muita kun merkin virallisia suojalistoja puskurin päälle, niin kiinnostaisi kuulla niistäkin, eteenkin onko asentaminen ollut helppoa ja onko pysynyt hyvin paikallaan.
_____________________________________
Nyt poistumassa: Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style vm. -16
Tulossa tilalle: VW Touran 1.4 TSI DSG Comfortline
Ex-kaikenlaista, myös muutama VW


TTO

^Taitaakin olla vain koristepaneeli takaluukkuun. No samalle alueelle kuitenkin...  :)

Sepi-setä


Ei huono idea tuo paneeli, mutta metallinbeigeen autoon se ei minusta oikein sovi...

Esim. punaiseen tai siniseen varmaan paremmin?
_____________________________________
Nyt poistumassa: Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style vm. -16
Tulossa tilalle: VW Touran 1.4 TSI DSG Comfortline
Ex-kaikenlaista, myös muutama VW

hojaleht

Saksasta tullut tilattua suojamuovia takapuskurin päälle pariin autoon. Maksaa muutaman kympin postikuluineen ja asennukseen tarvii vain vettä suihkepullossa.

www.lackschutzshop.de

protect plussaa on tullut laitettua ja se ainakin pysyy ja näyttää hyvältä. muista ei tietoo.

A4 2.0TDI, Leon 1.5TGI, KTM250GS

EskoP

Autotallista löydät minun Cappucino beige-värisen farkun 4.12.2013 päivämäärällä, siihen on liikkeen toimesta asennettu tehtaan musta muovisuoja takapuskurin päälle. Olen ollut tyytyväinen ja pienet naarmut on siitä helppo hioa pois muovin kiillotusaineella. Pysyvyyden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Kynnyskoteloiden päälle laitoin lisäksi tehtaan muoviset suojat, jotka on hyvin ajaneet asiansa.
Superb III Elegance 2,0 TDI Sedan Moon white

clacson

Omaan autoon laitoin tämän:
- http://www.rearguards.co.uk/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=RBP603&sid=702o7s373x4k3jmo01g59x41a065gq32
Taitaa olla kallein kaikista, mutta peittää myös eniten. Kiinnittäminen otti jotain 10 min ja eiköhän tuo pysy samalla tavalla kuin kaikki teipatut suojat. 
Kun en viitsinyt Englannista tilata, niin tilasin täältä: http://www.tarvikkeet.fi/

Tässä kuva lopputuloksesta:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/91962772/Our150519b2.jpg
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

jaakko

Lainaus käyttäjältä: clacson - 26.08.15 - klo:13:22
Tässä kuva lopputuloksesta:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/91962772/Our150519b2.jpg
Kiitoksia vaan, tilaukseen lähti kotimaan verkkokaupasta  ;)

Oma auto on samaa väriä kuin ketjun aloittajalla.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

petti

Tuo musta suoja kiinnostaa.. onkohan tuossa huolta kosteudesta sen alla sitten?

seatts


Miksi olisi, muovi vasten muovia. Kyllähän sieltä vettä ja kuraa voi valua mutta muuten tuskin mitään ongelmaa on.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

clacson

#10
Lainaus käyttäjältä: petti - 27.08.15 - klo:15:59
Tuo musta suoja kiinnostaa.. onkohan tuossa huolta kosteudesta sen alla sitten?
Rearguardsin asennusohjeen kuvassa teipit on ainakin takareunassa koko pituudelta sekä molemmilla sivuilla, joten aika kiitettävästi on liimapintaa,. Etureunahan on luukun sisäpuolella.

Ja noin teipit muistin mukaan oli myös toimitetussa tuotteessa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

teejiipee

Otin sen firman virallisen mustan muovilistan takapuskurin suojaksi, taitanee olla teipattu kiinni. Katsotaan, onko paikallaan vielä talven jäljiltä. Tietenkin jos olisi saanut listaksi kunnon ja oikean alumiinisen listan, sellaisen olisin valinnut. Muovi on aina muovia, metalli metallia.
Toyota Corolla Cross AWD -24

jaakko

Eilen laitoin omani paikoilleen, teipit oli kuten clacson kuvasi. Ohjeet ja tarvikkeet (3M puhdistusliina) mukana ja hyvät. Saattoi mennä melkein keskelle. Tiplut kuvassa on omia sormenjälkiä, kun ei ollut puuvillasormikkaita. Jälkiä tulee kuitenkin...

https://www.dropbox.com/s/lgty3mcrfo97ee2/2015-08-31%2016.58.54.jpg?dl=0
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

clacson

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 01.09.15 - klo:13:57
Eilen laitoin omani paikoilleen, teipit oli kuten clacson kuvasi. Ohjeet ja tarvikkeet (3M puhdistusliina) mukana ja hyvät. Saattoi mennä melkein keskelle. Tiplut kuvassa on omia sormenjälkiä, kun ei ollut puuvillasormikkaita. Jälkiä tulee kuitenkin...
Hyvältä näyttää.
Sen verran Octavia tuota peräpäätä sateella sotkee, että jälkiä on ja tulee. Pesussa lähtee, omassa on Autoglymin Bumber Geliä, lisää sitten taas keväällä.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.


Hannes

Eikö tuollaisen suojan kannata laittaa vasta sitten kun jäkiä puskuriin tulee jos tulee. Ei se suojakaan kolhittuna hieno ole.

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 02.09.15 - klo:15:51
Eikö tuollaisen suojan kannata laittaa vasta sitten kun jäkiä puskuriin tulee jos tulee. Ei se suojakaan kolhittuna hieno ole.

Mää asennutin maalipintakäsittelyn yhteydessä tohon sellaisen kirkkaan läpinäkyvän suojamuovin/-kelmun, joka tulee hieman reunan yli, kuten noissa yllä olevissa kuvissakin. Ei tuu puskuriin jälkiä ja tota ei äkkiseltään edes huomaa että siinä on kelmu. (On siis paksumpaa kuin elmukelmu!) Samaa matskua käsittääkseni kuin ajovalounpioihin laitetaan kiveniskusuojiksi.

Jos Hifistelemään alkaa ni asentaa ensin tommosen kirkkaan kelmun ja sen päälle voi sit vaihella viiliksen mukaan mustia, alumiinisia, kultaisia tai minkä värisiä muoveja/metalleja haluaa. :D
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

koivari

Täältä löytyy hyviä ja halpoja:

http://www.lackschutzshop.de/typwahl.php?h_id=28

Ollut tuo Black protect  150 Combissa jo lähes kaksi vuotta. Ei tarvii, kun joskus vähän mustalla vahalla käsitellä ja on taas kuin uusi
Skoda Karoq AMB TS85/1.0 M6F Candy White

murekepäivä

Lainaus käyttäjältä: koivari - 13.09.15 - klo:13:47
Täältä löytyy hyviä ja halpoja:

http://www.lackschutzshop.de/typwahl.php?h_id=28

Ollut tuo Black protect  150 Combissa jo lähes kaksi vuotta. Ei tarvii, kun joskus vähän mustalla vahalla käsitellä ja on taas kuin uusi

Mistäs muualta olette kalvoja tilanneet? Saksa ei juurikan taivu, mutta tuo http://www.lackschutzshop.de/ näyttää olevan jotenkin remontissa...?
Škoda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy