Seat Exeo ST Sport 1.8T -09 - Ohjaus ei keskitä (Servotronic)

Aloittaja kRontti, 20.02.14 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

kRontti

Millaisia kokemuksia muilla Exeo:n omistajilla on Servotronic:sta?

Itselläni oli aiemmassa autossa (Audi A4 Avant B7) Servotronic ja tykästyin siihen niin, että nykyinen tuli hankittua sitä silmällä pitäen.

Ohjaus on kuitenkin huomattavasti eri tuntuinen, kuin diudissa, keskialue on tahmea ja ohjaus ei keskitä. Menee käytännössä kuin ajokoira näillä suomalaisilla maanteillä.

Käytin pari kertaa eri liikkeessä kulmien säädöissä, ei auttanut (kulmat oli kohdillaan). Viimeinen tarkistus tehtiin marmorilla, jossa kävivät ajamassa, mutteivat löytäneet syytä moiseen. Renkaita on vaihdettu, sama oire. Renkaat kesällä 225/40/18 ja talvella 215/55/16. Autolla on ajettu 49tkm.

Ilmeisesti tässä on "paranneltu" versio Servotronic:sta, verrattuna tuohon B7 -koriseen Audiin. En ole vielä koittanut ottaa sitä Servotronic:n relettä pois, josko paranis ajettavuus.. täytyy sekin koittaa.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: kRontti - 20.02.14 - klo:19:27
Millaisia kokemuksia muilla Exeo:n omistajilla on Servotronic:sta?

Itselläni oli aiemmassa autossa (Audi A4 Avant B7) Servotronic ja tykästyin siihen niin, että nykyinen tuli hankittua sitä silmällä pitäen.

Ohjaus on kuitenkin huomattavasti eri tuntuinen, kuin diudissa, keskialue on tahmea ja ohjaus ei keskitä. Menee käytännössä kuin ajokoira näillä suomalaisilla maanteillä.

Käytin pari kertaa eri liikkeessä kulmien säädöissä, ei auttanut (kulmat oli kohdillaan). Viimeinen tarkistus tehtiin marmorilla, jossa kävivät ajamassa, mutteivat löytäneet syytä moiseen. Renkaita on vaihdettu, sama oire. Renkaat kesällä 225/40/18 ja talvella 215/55/16. Autolla on ajettu 49tkm.

Ilmeisesti tässä on "paranneltu" versio Servotronic:sta, verrattuna tuohon B7 -koriseen Audiin. En ole vielä koittanut ottaa sitä Servotronic:n relettä pois, josko paranis ajettavuus.. täytyy sekin koittaa.

Ei kyllä omassa ole tuollaisia ongelmia ollut.... Outoa...
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

kRontti

Kellään tietoa, pystyykö tuota säätelemään VCDS:llä?

Dirti

Lainaus käyttäjältä: kRontti - 23.02.14 - klo:12:00
Kellään tietoa, pystyykö tuota säätelemään VCDS:llä?

Kyllä sen pystyy sopeuttamaan vcds:llä.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

kRontti


kRontti

Tähän päivitystä, lainaus toiselta foorumilta.

LainaaJos ohjaus vaihteen säätöruuvi asetettiin liian kireälle, on ohjaus jäykkä eikä palauta kunnolla. Ruuvia pääsee löysäämään alakautta pitkällä varrella ja muistaakseni 18mm hylsyllä. Itse kiristin tuota aluksi, mutta palautin takaisinpäin kun ohjaus muuttui hitaassa nopeudessa jäykäksi ja servotronicin mukavuudet katosi. Liian löysällä voi ilmetä klapia ohjauksessa.

Ainakin itse yletyin siihen mutteriin ihan konehuoneen puolelta, paisarin ja imusarjan välistä kun tunnustelee sinne ohjausvaihteen luokse niin tuntee kyllä tuon 18mm kannan. Kannattaa säätää hyvin pienin askelin, ainakin omassa autossa säätö oli tosi herkkä ja aivan pieni avaimenliike muutti suuresti tuntumaa.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy