Turbon vihellykset ja vikakoodit

Aloittaja vwp, 27.06.15 - klo:19:36

« edellinen - seuraava »

vwp

En nyt äkkiseltään löytänyt täältä yleistä aihetta näille vilehtimien ongelmille, joten tein uuden.
Sain tuossa juhannusmatkoilla pitkässä kiihdytyksessä BMP-koneen limppiin ja seuraavan koodin pihalle:

000564 - Boost Pressure Regulation
               P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 337003 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.06.18
                    Time: 15:37:58

             Freeze Frame:
                    RPM: 3444 /min
                    Speed: 73.0 km/h
                    Load: 100.0 %
                    Voltage: 14.14 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 1876.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2590.8 mbar


Kokeilin VCDS:llä tuota turbon diagnosointia (Engine, basic settings - channel 011) ja siellä se siipien säätötanko näkyi liikkuvan ja välillä alkoi vihellys. Juhannuksen jälkeen kun kokeilin, niin siipien säätötanko liikkui iihan sormivoimin ehkä 1,5-2 cm.
Videolle yritin hieman tutoa diagnoosimoodia saada, mutta ehkä siiä juuri näkee jotain kun tietää mihin katsoa  ;D

http://vid1293.photobucket.com/albums/b591/jmannisto/WP_20150627_004_zpsbjwischs.mp4

Siivet eivät käsittääkseni täysin jumissa ole, koska tankokin liikkuu sormin?
Voiko tuo N75-venttiili olla viallinen, mitä ross-techin wikissä tarjotaan? Voiko noista painearvoista päätellä mitään?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Lisättäköön tähän vielä, että tuo koodi ei suostu edes poistumaan
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Oktaavi

Itelläni turbo mennyt limppiin pari kertaa ja vastaava koodi tullut, joka on kyllä saatu pois. Itse tein muskeli käsittelyn ja pari senttiä liikkuu kevyen oloisesti tuo säätötanko, ihan sormivoimilla. En tiedä, pitäisikö sen enemmän liikkua?

vwp

Lisätään nyt ämä vaikka tähän samaan ketjuun, josko joku tietäisi.
Eli paljonko BMP-koneen, tai vastaavien, ahtimien kuuluisi saada aikaan painetta?
Kävin pari vetoa loggaamassa VCDS:llä tänään ja sain aikaiseksi tuollaisia käppyröitä:

Useampi veto mittakaavassa ~1:10000


Vähän lyhyempi otanta


Vaaka-akselilla kierrokset [rpm], pystyakselilla ahtopaine [mbar]. Paineista on vähennetty ilmakehän paine 990 mbar, eli tuo luku pitäisi olla se ahdettu.
Näyttääkö hyvältä/normaalilta vai kenties häikkää?
Jonkinmoinen suhina on alkanut kuulua viimeaikoina, mietin että olisko joku vuoto jossakin
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy