Skoda octavia ei käynnisty, kadottaa virrat kun kääntää avaimesta

Aloittaja raipe, 23.04.13 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

raipe

Noniin, eli iski ilman mitään varotusta vika ko olin töistä lähössä, eli kun virrat laittaa päälle kaikki toimii normaalisti mutta kun avaimen kääntää kakkosasentoon katoaa kaikki virrat autosta ja kaikki valot räppii aikansa. Osaako kukaan sanoa mimmonen vika vois olla kyseessä.

Tumppu

Lainaus käyttäjältä: raipe - 23.04.13 - klo:23:46
Noniin, eli iski ilman mitään varotusta vika ko olin töistä lähössä, eli kun virrat laittaa päälle kaikki toimii normaalisti mutta kun avaimen kääntää kakkosasentoon katoaa kaikki virrat autosta ja kaikki valot räppii aikansa. Osaako kukaan sanoa mimmonen vika vois olla kyseessä.

Itsellä oli samat oireet ocussa talvella ja ainakin minun tapauksessa syyllinen oli kilahtanut akku.

SNG

Lainaa
Itsellä oli samat oireet ocussa talvella ja ainakin minun tapauksessa syyllinen oli kilahtanut akku.

+1

raipe

Ok, kuulostais loogiselta. Pitääpä kokeilla antaa lisävirtaa vielä autolle jos starttais normaalisti :) Lisäinfona vielä että avainta kääntäessä kun valot räppii niin ilmeisesti katoaa kaikki virta koska esimerkiksi ajotietokone nollaantuu, voiko akku vetää niin loppuun?

Tumppu

Lainaus käyttäjältä: raipe - 24.04.13 - klo:08:30
Ok, kuulostais loogiselta. Pitääpä kokeilla antaa lisävirtaa vielä autolle jos starttais normaalisti :) Lisäinfona vielä että avainta kääntäessä kun valot räppii niin ilmeisesti katoaa kaikki virta koska esimerkiksi ajotietokone nollaantuu, voiko akku vetää niin loppuun?

Samaa teki itsellä. Lisänä vielä kun käänsi avainta niin hetken joku rele nakutti vimmatusti kunnes sekin vaimeni ja valodisko oli näyttävä ja tosiaannkin nollasi tietsikan  :). Huollossa yrittivät akkutesterillä saada jonkinlaisen mittaustuloksen akun kunnosta (maahantuoja? vaati sellaista takuuvaihdossa) mutta ei siitä mitään tullut koska akku oli totaalisen kuollut.

Huppe

Mulla oli sama vika myös, mutta autona BMW. Akun vaihto auttoi.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

raipe

Lainaus käyttäjältä: Tumppu - 24.04.13 - klo:08:36
Samaa teki itsellä. Lisänä vielä kun käänsi avainta niin hetken joku rele nakutti vimmatusti kunnes sekin vaimeni ja valodisko oli näyttävä ja tosiaannkin nollasi tietsikan  :). Huollossa yrittivät akkutesterillä saada jonkinlaisen mittaustuloksen akun kunnosta (maahantuoja? vaati sellaista takuuvaihdossa) mutta ei siitä mitään tullut koska akku oli totaalisen kuollut.

Identtiseltä kuulostaa. Eli ei muutako akkukaupoille kuhan työpäivä lopahtaa..

Emil

Lainaus käyttäjältä: raipe - 24.04.13 - klo:08:30
... esimerkiksi ajotietokone nollaantuu, voiko akku vetää niin loppuun?

Muistaakseni ajotietokone nollaantui mullakin. Paremmin on jäänyt mieleen se, että ohjauksen ja sitä myötä ESP:n merkkivalot jäävät palamaan, kun auton vihdoin saa käyntiin. Siitä ei tarvitse huolestua, ne sammuu kun autolla ajaa jonkun metrin.

Mulla tosin akku ei muuten olisi hyytynyt, mutta asentaja, eli minä, oli oikaissut vetokoukun asennuksessa vähäsen.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

raipe

Lainaus käyttäjältä: Emil - 24.04.13 - klo:10:19
Muistaakseni ajotietokone nollaantui mullakin. Paremmin on jäänyt mieleen se, että ohjauksen ja sitä myötä ESP:n merkkivalot jäävät palamaan, kun auton vihdoin saa käyntiin. Siitä ei tarvitse huolestua, ne sammuu kun autolla ajaa jonkun metrin.

Mulla tosin akku ei muuten olisi hyytynyt, mutta asentaja, eli minä, oli oikaissut vetokoukun asennuksessa vähäsen.

Jees eli uus akku paikoillaan ja skoda rullaa taas. Vikavalot tosiaan palo ekat 20 metriä ja sitten sammahti.. Kyllä oli akun kiinitykset äärimmäisen kettumaisessa paikassa..

raipe

Nonnii, Skoda paljasti uuden puolen itestään. Eli uusi akku oli taas vetässy tyhjäk eli laturi akkuun kiinni. Ihmettelin kun tuulettimet nokalla lähti samantien hurisemaan... Akun ladattuani sain auton taas käyntiin ja lähin vetämään pidemmän lenkin että akku kunnolla latautuu. Auton sammutuksen jälestä sitten taas tuuletin lähti huutamaan ku viimestä päivää joka lienee syynä siihen että yleensäkkin akku päässy tyhjentymään... Kellään ideoita mistä vois johtua?

MiJuPe

Itellä ainaki hetken hurraa ku auton on sammuttanu..liekkö joku anturi tiltissä?
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

MitsuT

Lainaus käyttäjältä: raipe - 29.04.13 - klo:23:40
Nonnii, Skoda paljasti uuden puolen itestään. Eli uusi akku oli taas vetässy tyhjäk eli laturi akkuun kiinni. Ihmettelin kun tuulettimet nokalla lähti samantien hurisemaan... Akun ladattuani sain auton taas käyntiin ja lähin vetämään pidemmän lenkin että akku kunnolla latautuu. Auton sammutuksen jälestä sitten taas tuuletin lähti huutamaan ku viimestä päivää joka lienee syynä siihen että yleensäkkin akku päässy tyhjentymään... Kellään ideoita mistä vois johtua?

Moottori tilan sulakerasiassa kosteutta?

kaku

Lainaus käyttäjältä: raipe - 29.04.13 - klo:23:40
Nonnii, Skoda paljasti uuden puolen itestään. Eli uusi akku oli taas vetässy tyhjäk eli laturi akkuun kiinni. Ihmettelin kun tuulettimet nokalla lähti samantien hurisemaan... Akun ladattuani sain auton taas käyntiin ja lähin vetämään pidemmän lenkin että akku kunnolla latautuu. Auton sammutuksen jälestä sitten taas tuuletin lähti huutamaan ku viimestä päivää joka lienee syynä siihen että yleensäkkin akku päässy tyhjentymään... Kellään ideoita mistä vois johtua?
Kyllä se on ihan lisäflekti joka saattaa jäädä vielä puhaltamaan kun auton sammuttaa jos lämmöt hieman korkealla ja auton oma jäähdytys ei riitä..esiintyy helteillä tai jos on kovin antanut länkee ;) ..mutta ei se akkua tyhjäksi vie koska sammuu melko pian kuitenkin. Kyllä vika on nyt muualla jos uudenkin akun imaisee tyhjäksi!?
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

skodan -05 omistaja

Mulla on samankaltainen vika. Tuuletin ei sammu vaikka auton sammuttaakin. Se lakkaa pyörimästä vasta kun irroittaa akunkengän. Ja nyt kyse ei ole siis jälkituuletuksesta sillä se jatkaa pyörimistään hamaan tappiin asti. Missä siis vika? Koska tuuletin on sähkökäyttöinen niin mistä voin löytää katkaisijan ja onko joitakin muita osia mitkä ohjailee tuulettimen jälkikäyntiä?

Gus

Mulla on myös akku totaalisen loppu ja kävin hakemassa uuden. Nyt kuitenkin ongelmana vanhan akun irroitus. Mistä ihmeestä se on siellä kotelossaan kiinni? Pohjasta? Mitään näkyvää kiinnikettä ei ole. Ilmeisesti joku teistä on onnistunut akun vaihtamaan, olisiko antaa vinkkejä?
Skoda Octavia III 1.8 TSI Combi Elegance

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Gus - 31.12.13 - klo:17:44
Mulla on myös akku totaalisen loppu ja kävin hakemassa uuden. Nyt kuitenkin ongelmana vanhan akun irroitus. Mistä ihmeestä se on siellä kotelossaan kiinni? Pohjasta? Mitään näkyvää kiinnikettä ei ole. Ilmeisesti joku teistä on onnistunut akun vaihtamaan, olisiko antaa vinkkejä?

Keulasta katsottuna akun vasemmalla puolella on kiinnike, jolla akku on kiinnitetty pohjan profiilista akkukotelon pohjaan kiinni. 13 millin hylsy ja pitkä jatko, sillä se sieltä irtoaa. :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Gus

Skoda Octavia III 1.8 TSI Combi Elegance

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy