Octavia Diesel 2001 ilmastointi ei toimi

Aloittaja Jokkeri, 11.05.14 - klo:11:20

« edellinen - seuraava »

Jokkeri

AC valo syttyy napista, mutta kylmää ei tule. Tarkastettu huollossa, että ilmastointiainetta riittävästi.
Vinkkejä vian etsintään (manuaali-ilmastointi).
Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

parsiosam

Mulla joskus samanlaista vikaa ollut tosi climatronicin kanssa. Vaihdeltiin ainakin kuivain niin alko hönkimään vähän viileempää. Mut todellinen vika tais olla kompurassa jota en lähtenyt kuitenkaan vaihtamaan ku vaihtu koko auto.

MarkoL

Lähteekö kompura pyörimään?
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

Jokkeri

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 11.05.14 - klo:16:54
Lähteekö kompura pyörimään?

Hieman vaikea nähdä, mutta ilmeisesti ei, kun käynti ei muutu vaikka ilmastoinnin kytkee päälle
Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

Nikolai1000

Mulla sama vika -02:ssa, eli kylmää ei tule eikä polttoaineen kulutus kasva, kun kytkee manuaali ilmastoinnin päälle. Flekti kyllä lähtee pyörimään.

Tietääkö joku mikä voisi olla vikana?

MarkoL

Painekytkin tai sen liitin viallinen? Ja johdotus muutenkin onko kunnossa
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

Jokkeri

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 16.05.14 - klo:11:18
Painekytkin tai sen liitin viallinen? Ja johdotus muutenkin onko kunnossa

Tarkemmin tutkiessa flekti tosiaan lähtee pyörimään, mutta ei kompura. Missä tuo painekytkin sijaitsee?
Entinen omistaja veikkasi, että vika olisi magneettikytkimessä. Saako sen erikseen vai meneekö koko kompura uusiksi?
Googlettamalla löytyi 2001 vuosimalliin lukuisia erilaisia tarvikekompuroita väliltä 380â,¬ - 600â,¬.
Mitä pitää huomioida, jos vaihtaa koko häppäsvärkin?
Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

MarkoL

En enää Ocua omista joten en voi asiaa tarkistaa, mutta veikkaan painekytkimen sijaitsevan lauhduttimen kyljessä. Eli sen keulalla olevan kennon kupeessa.

Kannattaa tarkistaa tuleeko magneettikytkimelle sähköä. Ja jos syöttää suoraan akusta virtaa sille niin sen pitäisi silloin kytkeytyä eli kompura lähtee pyörimään. Se painekytkin hoitaa toimiessaan sähkön syötön kompuralle. Painekytkimen liittimen nastat kun yhdistää niin kompuran pitäisi taas lähteä pyörimään.

Jos kompurassa on vikaa ja se joudutaan vaihtamaan, niin ensin järjestelmästä pitää poistaa kylmäaine. Uusi laite paikalleen ja uudet kylmäaineet, öljy ja väriaine sisään. Ja tyhjennykseen ja täyttöön tarvitaan oma laitteensa eli korjaamolle. Ja sama homma on tehtävä myös painekytkimen vaihdossa.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

MLu___

Mondeossa vikana oli liian suuri ilmaväli magneettikytkimessä, kun ei kompura lähtenyt pyörimään.

Jokkeri

Lainaus käyttäjältä: Jokkeri - 11.05.14 - klo:11:20
AC valo syttyy napista, mutta kylmää ei tule. Tarkastettu huollossa, että ilmastointiainetta riittävästi.
Vinkkejä vian etsintään (manuaali-ilmastointi).

Vika löytyi poikki hiertyneestä kompuran virtajohdosta ja viallisesta ilmastoinnin releestä.
Kiitos selvityksestä ja korjauksesta kuuluu joensuulaiselle autokorjaamo R.... V...

Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

aarnosy

Minulla Octaviassa ei myös toimi ilmastointi. Valo syttyy kytkimeen kyllä.  Syötin virtaa suoraan kompuralle niin lähti pyörimään ja kylmää tuli. Epäilen tuota relettä myös. Missähän tuo rele sijaitsee?

Jokkeri

Tuo korjaus tehtiin Joensuussa autoliikkeessä ja en nyt suorilta tiedä, missä rele sijaitsee. Yritän löytää jostain hajoiuskuvatiedoston ja jos löytyy niin laitaan viestiä.

Releen hinta oli kuitenkin alle kympin.

Lainaus käyttäjältä: aarnosy - 08.07.14 - klo:23:16
Minulla Octaviassa ei myös toimi ilmastointi. Valo syttyy kytkimeen kyllä.  Syötin virtaa suoraan kompuralle niin lähti pyörimään ja kylmää tuli. Epäilen tuota relettä myös. Missähän tuo rele sijaitsee?
Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy