Renkaiden kiinnitys autoon

Aloittaja pappa, 17.10.13 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

djoh

Tulipahan tuosta rengasliikkeiden uskontoa muistuttavasta jälkikiristysohjeistuksesta mieleen että kyseessä lienee pelkästään vastuukysymysten kiertäminen varsinkin kun urakalla noita painavat. En sano että se olisi huono ohje tai tapa mutta oletteko koskaan saaneet samoja ohjeita kun autoonne on marmorilla vaihdettu jarruosia tai jarrunesteitä ?  8) Voi tietenkin olla että marmorin miehen vaihtaa ne levyt ja palatkin ilman että pyöriä tarvitsee irrottaa  ;D

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: djoh - 25.11.13 - klo:19:05
Tulipahan tuosta rengasliikkeiden uskontoa muistuttavasta jälkikiristysohjeistuksesta mieleen että kyseessä lienee pelkästään vastuukysymysten kiertäminen varsinkin kun urakalla noita painavat.
Mitenkähän vastuukysymykset ovat kun gummikorjaamot yms. vetävät pulttipyssyllä kahteensataan nyyttoniin että paukkuu. Siinä on pultin jenka ihmeissään ja aluvanne reikä soikeana. Sitten joku raukka yrittää parinkymmenen sentin mittaisella alkuperäisavaimella saada auki, pimeällä maantiellä. :(
On harva ammattilaispaikka jossa pysytään kohtuudessa tai oikeassa momentissa. Muistini mukaan ainoastaan Turun orikedolla on onnistuttu, sattumaa vai taitoa, kiristämään pultit että ne ovat ainakin lähes oikeassa momentissa.

djoh

Kyllä ne Vianorilla ainakin momentin alarajan saa täytettyä, ainakin kaveri kiertää momenttiavaimella musut läpi kiinnityksen jälkeen. Joka kerta napsahtaa eli ei ole ainakaan alakanttiin se momentti  ;D

Korvaton

Luotto rengaspuljussa vedetään aina momenttiavaimella kiinni lopuksi ja pyydetään käymään jälkikiristyksessä tai sit ite pitää kiristellä mutta muistutetaan et jomminkummin pitää toimia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy