Superb farkku ikkunat AUKI itsestään samoin kattoluukku

Aloittaja 765turbo, 18.04.12 - klo:11:12

« edellinen - seuraava »

765turbo

Tänään aamulla laitoin auton lukkoon normaalista kakella ja katsoin kun vilkut iloisesti moikkas et hyvää työpäivää.
Ihmettelin hieman ettei peilit kääntyneet kuten yleensä. No parin tunnin päästä duunikaveri oli tullut Skeidan ohi ja ihmetelly et mitäs kaveri tuulettaa, kun etuikkunat sen 5cm auki samoin kattoluukku, kuten normaalisti tuuletusasennossa.
Mikä lie sähköissä sekoilee, ei ole moista aiemmin tehnyt.
Onko tuttua muille ja mikä oli vikana, ei kai kaken patteri moista tee, jos lopussa.

VAG!

Jos kerran peilit eivät kääntyneet, niin painoitko vahingossa auki-näppäintä pidempään? Silloinhan vilkut vilkahtavat (kai?) ja ikkunat aukeavat, kunnes päästät napista irti.

automaattori

Mulle on käynyt myös noin ja syy oli Kukkasen mainitsema liian pitkään painettu kaken avausnappi. Voi tietysti olla että kosteus myös aiheuttaa väliaikaista sekoilua.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 18.04.12 - klo:11:15
Jos kerran peilit eivät kääntyneet, niin painoitko vahingossa auki-näppäintä pidempään? Silloinhan vilkut vilkahtavat (kai?) ja ikkunat aukeavat, kunnes päästät napista irti.


Jep, vilkut vilahtaa normaalisti. Toiminnon saa Maxi-DOTista halutessaan pois päältä jos epäilyttää että nappi voi painua pohjaan taskussa tms.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

765turbo

Ok..pitääpä tutkia, mutta laitoin siis auton lukkoon jolloin myös vilkut vilahtaa. Ellei sitten kun tungin avaimet reppuun, osunut joku avausnäpelöön.
Outoa silti,koska eilenkään ei peilit menneet sisään vaikka juurikin sulkemisnamikkaa käpistelin sen 2-3s että peilit kääntyisivät kylkiä vasten.
Toine juttu nyt just kun avasin kakella ikkunat alas asti painamalla kaken avasmutikkaa 2-3s, niin apparin takaikkkuna pysyi sitkeästi ylhäällä vaikka toistin saman 3-4 kertaa, eikä myöskään kattoluukku auennut kuin 3cm rakoselleen tuuletusasentoon vaikka kuuluis aueta selälleen ku tallin ovet.
Max-dottiin en ole koskenut eli ruxit samoin kuin ennen sekoilua.Ainoa mikä voisi laukaista tuon tuuletusasennon on aurinkoverhon kelaus paikalleen, kun kuuma, mutta sillonkin pitäs kaikki räppänät olla rakosellaan hieman.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 18.04.12 - klo:11:25
Ok..pitääpä tutkia, mutta laitoin siis auton lukkoon jolloin myös vilkut vilahtaa. Ellei sitten kun tungin avaimet reppuun, osunut joku avausnäpelöön.
Outoa silti,koska eilenkään ei peilit menneet sisään vaikka juurikin sulkemisnamikkaa käpistelin sen 2-3s että peilit kääntyisivät kylkiä vasten.
Toine juttu nyt just kun avasin kakella ikkunat alas asti painamalla kaken avasmutikkaa 2-3s, niin apparin takaikkkuna pysyi sitkeästi ylhäällä vaikka toistin saman 3-4 kertaa, eikä myöskään kattoluukku auennut kuin 3cm rakoselleen tuuletusasentoon vaikka kuuluis aueta selälleen ku tallin ovet.

Takaikkunan sopeutus on tekemättä jos se ei aukea kakesta, sama voi vaivata kattoluukkua.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

765turbo

Takaikkunan sopeutus on tekemättä jos se ei aukea kakesta, sama voi vaivata kattoluukkua

Ymmärrän kyllä, mutta auto lähes 18kk vanha eikä moista ole ennen käynyt minkään ikkunan kohdalla.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 18.04.12 - klo:11:29
Ymmärrän kyllä, mutta auto lähes 18kk vanha eikä moista ole ennen käynyt minkään ikkuna kohdalla.

Onko auto käynyt hiljan huollossa ja auto olisi käytetty virrattomana, tai muusta syystä olisi akku ollut irti/virta vähissä?

Toki kyseessä voi olla vikakin, mullahan Yetiin vaihdettiin se mukavuusboxi joka ohjailee ikkunoita ym. kun ikkunat aukesi itsestään.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 18.04.12 - klo:11:25
Ok..pitääpä tutkia, mutta laitoin siis auton lukkoon jolloin myös vilkut vilahtaa.

Eikös vilkut vilkahda, vaikka ovet olisi auki ja painaa auki-näppäintä? Sitä pientä piippausta ei silloin kuule ja ainakin meillä se piippaus on selkeä merkki siitä, että ovet ovat menneet lukkoon. Tosin meneehän ne itsestään lukkoon parin minuutin kuluttua, jos vahingossa auki-näppäintäkin painaa.

LainaaOutoa silti,koska eilenkään ei peilit menneet sisään vaikka juurikin sulkemisnamikkaa käpistelin sen 2-3s että peilit kääntyisivät kylkiä vasten.

Tämä kyllä viittaisi siihen, että jossain on häikkää. Kokeille toisella kakella onko sama juttu?

RoccoScientist

En yhtään ihmettelisi, vaikka kyse olisi sähköjärjestelmien temppuilusta. Sciroccoissakin on esiintynyt ainakin briteissä sellaista, että esim. pelkääjän puolen ikkuna on saattanut aueta itsestään ihan sepposen selälleen. Tämä on ilmeisesti johtunut jonkin ohjainpiirin altistumisesta liialliselle kosteudelle. Olen kerran bongannut myös yhden Skoda Fabian kadulta pelkääjän puoleinen ikkuna täysin auki, mutta se on toki saattanut olla matkustajankin moka.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

765turbo

#10
Onko auto käynyt hiljan huollossa ja auto olisi käytetty virrattomana, tai muusta syystä olisi akku ollut irti/virta vähissä?

Huollossa auto oli helmikuussa, mutta tiedä sitten oliko akkunavat irti, normi LL-huolto 30tkm.
Akun virran vähyys voisi selvittää tota sekoilua kyllä, koska välillä talvella huomasin ettei coming ja leaving home valot syttyneet ja johtui juurikin akun heikosta varauksesta.
Pitääkin iltasella töiden jälkeen ottaa yleismittari käyttöön.
Kiitos vinkeistä.

765turbo

Akku mitattu yleismittarilla ja tuloksena lepojännite 12.09V ajon jälkeen ja auto tyhjäkäynnillä 13.92V eli laturi puskee kyllä.
Liekö rajusti alivarautunut tai sitten on yksi kenno sökönä. Pitää seurata  jännitteitä ja kattoa mökkikeikan jälkeen akun tilanne. Viikot pörrätään nurkissa pelkkää lyhyttä kaupunkiajoa ja viikonloput huristellaan vähän pitempii siivuja.

http://koti.mbnet.fi/artoni/Muut/Ajoneuvot/Akku%20Tietoa.html

SciroSJK

Ihan tuttu ilmiö myös Sciroccosta, muutaman kerran käynyt noin, enkä tiedä tehneeni mitään epätavallista?
Sekoilun piikkiin olen laittanut, siis auton, en itseni  ::)

765turbo

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 18.04.12 - klo:21:44
Ihan tuttu ilmiö myös Sciroccosta, muutaman kerran käynyt noin, enkä tiedä tehneeni mitään epätavallista?
Sekoilun piikkiin olen laittanut, siis auton, en itseni  ::)

Menikö akku uusiksi vai tokeni latauksella?

765turbo

#14
Taitaa olla akku ehtoopuolella, ajelin just 300km ilman xenoneita mökille ja takas.
Mittasin lepojännitteen reissun jälkeen ja näytti vain 12,37V eli noin 70% varaus. Mielestäni tommonen uudehko Banner 74ah pitäs kyllä kolmessa tunnissa motarivauhdeissa tulla täyteen auton omalla laturilla..vai???

765turbo

#15
No näin siinä sitten kävi että tänään laitettiin Veholla Hki Pitänmäki uusi akku Superberberin konepellin alle ja auto siis 19kk vanha.
Samalla päivitettin radion softa, malli Swing, tiijjä sit mitä päivystys sisälsi.
Veloitusta ei ollut, koska meni takuuna.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy