Yeti ja vikakoodi P0238, ahtopaineen anturi jo vaihdettu

Aloittaja Petsku7979, 19.10.23 - klo:12:32

« edellinen - seuraava »

Petsku7979

Apuva!

Potilaana siis 2010 vuoden 4x4 Yeti TDI CBDB moottorityypillä.
Vikakoodi otsikossa mainittu P0238, joka viittaa sinne ahtopaineanturiin, jonka vaihdonkin jälkeen vika edelleen päällä (ei ahda, eikä sitäkautta oikein vedä), hehkun valo edelleen vilkuu ja moottorin häiriövalo palaa.

Tämähän haiskahtaa nyt johtosarjavialta, onko seurakunnalla kokemuksia ko. ongelmasta?
Anturin liittimellä ainakin johdot kunnossa. Onko tässä MITÃ,,Ã,,N muuta mahdollisuutta ku lähteä purkamaan johtosarjaa ja etsimään katkennutta johtoa? Löytyneekö jostain korjaus-/korvaussarjaa ko. johdoille? Meneekö tuolta anturilta suoraan moottorinohjaukseen johdot vai onko jossain päin konehuonetta liittimiä ennen ecua? Kytkentäkaaviota jossain saatavilla?

Pienetkin vinkit ois kullanarvoisia tässä tilanteessa

Nimim. Kesällä kahden tonnin vaihteistoremontti jo tehty ja lompakko tyhjä  8)

M_M

VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jultsu

Yleensä P-alkuinen koodi viittaa siihen että koodit on luettu jollain Perunalla joka ei osaa erotella sen tarkemmin onko vika anturissa vai johdotuksissa, joskaan tässä tapauksessa tuo ei ehkä pidä paikkaansa, tälle Perunakoodille näyttää olevan vain yksi vaihtoehto (Signal too High): http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16622/P0238/000568

Siltikin, kannattaa nyt vielä ihan ensimmäisenä kytkeä VCDS kiinni autoon ja lukea koodit, tallentaa ne tekstitiedostoon, nollata, käynnistää auto ja tehdä testilenkki ja sitten lukea uudestaan ja tarkistaa onko koodi muuttunut joksikin muuksi? Samoin vanha anturi kiinni autoon ja samat temput, antaako molemmat todellakin ihan identtisen vikakoodin?

Linkin takaa löytyi myös nuo muutama mittaustulos bensavehkeestä, lähestulkoon samoja arvoja olettaisin olevan dieselin kanssa joten yleismittarilla voi koittaa mittailla mikä karva voisi mahdollisesti olla irti / katki.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

o.b.

P=Powertrain
0=SAE controlled
2=Fuel injection
00-99=Fault code identifying component or circuit

Petsku7979

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 19.10.23 - klo:13:17
Yleensä P-alkuinen koodi viittaa siihen että koodit on luettu jollain Perunalla joka ei osaa erotella sen tarkemmin onko vika anturissa vai johdotuksissa, joskaan tässä tapauksessa tuo ei ehkä pidä paikkaansa, tälle Perunakoodille näyttää olevan vain yksi vaihtoehto (Signal too High): http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16622/P0238/000568

Siltikin, kannattaa nyt vielä ihan ensimmäisenä kytkeä VCDS kiinni autoon ja lukea koodit, tallentaa ne tekstitiedostoon, nollata, käynnistää auto ja tehdä testilenkki ja sitten lukea uudestaan ja tarkistaa onko koodi muuttunut joksikin muuksi? Samoin vanha anturi kiinni autoon ja samat temput, antaako molemmat todellakin ihan identtisen vikakoodin?

Linkin takaa löytyi myös nuo muutama mittaustulos bensavehkeestä, lähestulkoon samoja arvoja olettaisin olevan dieselin kanssa joten yleismittarilla voi koittaa mittailla mikä karva voisi mahdollisesti olla irti / katki.

Kiitoksia tässä vaiheessa jo, perunallapa hyvinkin katottu vikakoodi (kiinanpoikien radio, obdpalikka ja torque) :D
On nimittäin semmoisessa paikassa tuo anturi, että vanhaa ei enää paikalleen laitateta mittauksia ja testejä varten, nippanappa saattais saada mitattua tuolta anturin liittimen persauksesta noita jännitteitä jos kyhäilis johonki varteen kiinni mittarin piikin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy