Passat 3c keskuslukon toimivuus/toimimattomuus...

Aloittaja gearbox, 28.02.11 - klo:07:24

« edellinen - seuraava »

gearbox

En tiedä tuliko oikeaan osioon,mutta jossain on pakko nyt avautua... Eli alkaa mennä uskottavuus saksalaiseen insinööritaitoon pikkuhiljaa. Alussa "rakas" farkkuni toimi moitteettomasti. Sitten tuli talvi ja pakkaset. Bensatankin luukku jumittelee ja avautuu miten sattuu. Sitten lopetti takalasin pyyhin toimintansa. No,melko turha värkki onkin. Mutta mikä saa verenpaineen oikeasti nousuun on keskuslukko. Se avaa satunnaisesti kyllä jonkun oven,muttei tietenkään juuri sitä jonka pitäisi aueta.Tänäaamuna kun kaukosäätimen nappia paineli urakalla sain kuskin oven aukeamaan. Kuskin puolen takaovi ei vaan aukea. Sisäpuolelta sain senkin auki mutta meni uudelleen lukkoon samantien. Joka päivä sama juttu. Nyt huomasin lisäksi uuden vian. Kuskin ovi kolisee välillä niin kuin siellä oven välissä olisi jotain irti. Välillä kun oven laittaa kiinni,ovi kumisee "ontosti",ihan kuin koko ovi olisi jostain saumastaan irronnut..... Onko muilla vastaavia ongelmia ? Auto on -06 2.0 D Passat variant.

duke7

Tuskin selittää tätä temppuilua mutta muutama huomio asiasta.
Keskuslukon toimintaa voi säätää ajotietokoneen valikosta. Ainakin toiminnot "avaa vain kuskin ovi" ja "avaa kaikki ovet" on valittavissa ja ehkä jotain tuolta väliltä. Kaikki säädöt ovat lisäksi avainkohtaisia joka hämäsi ainakin itseäni alussa.
Avaimen napit menevät lukkoon jos avausnappia painaa useasti peräkkäin. Ovi pitää tällöin avata perinteisesti avaimella ja työntää avain virtalukkoon välittömästi koska hälytin menee päälle pienellä viiveellä.   

gearbox

Kiitos vastauksesta duke7. Kiva että edes yksi n sadasta kysymyksen lukijasta yrittää auttaa :) En oikein kyllä usko että vika tälläkertaa avaimessa on. Täytynee ajella paikalliselle vw liikkeelle näyttämään koslaa joku päivä. Saattaa olla että kova pakkanen vaikuttaa asiaan...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy