Polon etusumuvalot

Aloittaja jkykkane, 25.02.11 - klo:16:24

« edellinen - seuraava »

jkykkane

2010 vuosimallin Comfortlinessa on hienot "etusumuvalot", joissa pelkkä päivävalo-toiminto. Peilipinnat olisivat valmiina sumuvaloille - todennäköisesti myös lampunkannat, kaapelit, mutta tietysti valokatkaisijasta puuttuu kyseinen asento. Katkaisijalle löysinkin jo jostain varaosanumeron, mutta homma tuskin lienee ihan niin yksinkertainen. Olisko kellään tietoa miten saada etusumuvalot Poloseen kulmavalotoiminnosta välittämättä?? ...vai lakkaako poika haaveilemasta?

Late

#1
Sinulla sitten se huijaus sumuvalo umpio. Jossa vaan lähivalot.

Nämä osat joutuu ostamaan:

Sumu/päivävalo umpiot
6R0 941 061 B Vasen puoli
6R0 941 062 B Oikea puoli

Katkaisija jossa etusumuvalo
6R0 941 531 G APV päivävalot, ajovalot, etu sumuvalot, takasumuvalot "Kormi koriste"
6R0 941 531 C APW päivävalot, ajovalot, etu sumuvalot, takasumuvalot

Joudut tekemään johto-sarjan sumuvaloille. "Vai olisiko peräti johto-sarja valmiina.. vähän kyllä epäilee"

Sumuvalojen kytkentä:

Virta: "valkoinen/keltainen johto"
Katkaisijan T17 "17-pin" liittimen 8-pinnistä 1.5mm2
SB54 sulakkeen 54a liittimeen 1.5mm2
Sulakkeelta Liitin (83a) sumuvalojen johdinsarjassa jakautuu kummallekin sumuvalolle 2,5mm2
Sumuvalojen T2ew ja T2ex "2-pin"  liittimen 1-pin

Maadoitus:"Ruskea johto"
sumuvalojen T2ew ja T2ex "2-pin" liittimen 2-pin  2.5mm2
Maadoitus moottoritilan johdinsarjassa oikealla 2.5mm2
Maadoituspiste 1 pitkittäispalkissa edessä vasemmalla


Osat:
2 kpl 3D0 941 165 A  Liitin kotelo "2-pin" sumuvaloille
2 kpl 000 979 244 E  Korjausjohto sumuvalo liitin kotelolle  "johdosta saa 2/liitintä"

1 kpl 000 979 225 E  Korjausjohto valokatkaisijalle
1 kpl 000 979 227 Korjausjohto sulakkeelle

Katkaisijan liitin:



Sumuvalojen liitin:


jkykkane

Kiitos Late - insinöörille juuri oikeat ja täsmälliset ohjeet... Hieman täytynee vain etsiä ko. sulakerasiaa ja muita konnektoreita kunhan tämä kylmä talvi helpottaa.
Sinä varmaan osaat myös kertoa (kun ei ohjekirja selvennä asiaa ollenkaan), millä kriteereillä (koska?) tuulilasin pesusuuttimet lämpiävät, vai onko sekin "vain" optio-ominaisuus? Sähköjohdot näyttäisivät menevän sentään suuttimille.
...kaks viikkoa ajoa takana tällä nykyisellä - edellinen olikin vuosimallia 2000 Polo - tyytyväisenä edelleen...
PS: Tämän aamun Aamulehdessä oli juttua Polon kylmyydestä talvella... Tuskin sillä jutun kaverilla kuitenkaan oli 1.4 TSI moottoria, mutta kuitenkin...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy