Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance Man.

Aloittaja Hoppu, 18.12.11 - klo:01:00

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TPi - 27.02.12 - klo:09:59
Amundsenin yhteyedessä antenni on ilmeisesti hieman erilainen. Tiedätkö, onkohan kattoantennissa samassa myös gps-vastaanotin?

Tehdasnavin kanssa siinä kattoantennissa on myös gps-antenni.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Hoppu

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 26.02.12 - klo:23:04
Joo niinhän ne meinaavat että äänieristystä olisi paranneltu..toivottavasti.

Onko vielä esiintynyt mitään harmittavaa kohtaa autossa tms. yllättävää??
Eipä voi sanoa, että mitään harmittavaa olisi tullut vielä esiin. Ainakaan nyt mittarissa olevan 300 km perusteella. Olen kyllä todella tyytyväinen autoon, hinta-laatusuhde on kohdallaan. Puntaroin autonvalintaa melkein pari vuotta, joten tiesin loppujen lopuksi aika tarkalleen, minkälaisen auton haluan. Oikeastaan yksi varuste, jonka olisin ruksinut jos olisin tajunnut, on huomiovaloautomatiikka. Tiesin tämän varusteen olemassaolosta, mutta jotenkin en noteerannut sen käytännöllisyyttä. No, ilmankin tulee toimeen ja pääasia, että valot syttyy ja sammuu virta-avainta kääntämällä.
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

Hoppu

Lainaus käyttäjältä: TPi - 27.02.12 - klo:09:59
Hienolta näyttää auto kuvissa ja musta sopii Octaviaan erittäin hyvin! Etenkin etuspoileri tuo etupäähän sopivasti lisäilmettä olematta kuitenkaan liikaa "amis-tuning"  :D

Jo ennen auton hankintaa mietin, että miten jotkut Octaviat näyttävät jollain tavalla "sporttisemmalta" kuin toiset, vaikka ihan perus Eleganceja olivat. Meni vähän aikaa huomata, että juuri tuo etuspoileri ja takalippa tekee sen "pienen eron". Esim. tuo etuhelma on vain viitisen senttiä korkea, mutta omasta mielestäni vaikuttaa aika paljon ulkonäköön.

Lainaus käyttäjältä: TPi - 27.02.12 - klo:09:59
Faceliftin tehdastummennukset ovat huomattavasti maltillisemmat kuin pre-faceliftin, tämä tuli todettua autojen ollessa vierekkäin. Mutta omaan silmään nuo ovat aivan riittävät, tosin mustassa autossa kevyemmät tummennukset näkyvät hieman helpommin.
Tämäkin totta. Auton väri vaikuttaa selvästi siihen, miten tummilta tummennukset näyttävät. Enpä huomannut, että pre-faceliftissä olisi tummemmat. Pitää vertailla kaverin kanssa, kun hänellä pre-fl RS Ocu metalliharmaana.

Lainaus käyttäjältä: TPi - 27.02.12 - klo:09:59
Amundsenin yhteyedessä antenni on ilmeisesti hieman erilainen. Tiedätkö, onkohan kattoantennissa samassa myös gps-vastaanotin?
Antennin alaosassa semmoinen on semmoinen mötikkä, joka on varmastikin gps-vastaanotin. Ei mikään kovin esteettinen ilmestys mutta eipä tuo paljon haittaa... :) (edit: tuossa pesuhallikuvassa se näkyykin) Tänään huollossa asiaan ei saatu selvyyttä naarmujen poiston yhteydessä, mutta keskiviikolle varattiin uusi aika. Jotain päivitystä mankka kaipaa, jännää vain, etteikö tehtaalta lähtiessä olisi viimeisintä päivitystä asennettu... No raportoin kun tiedän enemmän.
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

Hannes

Niin tuo plus pakettihan olisi sisältänyt tuon valoautomatikan......mutta sitä ei saa yhdessä sport paketin kanssa eli mitä sait vai saitko mitään sitten tuon plus paketin sijaan jota et saanut :)

Hoppu

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 27.02.12 - klo:23:25
Niin tuo plus pakettihan olisi sisältänyt tuon valoautomatikan......mutta sitä ei saa yhdessä sport paketin kanssa eli mitä sait vai saitko mitään sitten tuon plus paketin sijaan jota et saanut :)
Kirjoittelin yllä tuosta plus-paketin ja sport-paketin yhteensovittamisesta. Edes sport-istuimia ei autoon saa (dynamic pack) jos haluaa plus-paketin. Samoten Amundsenin ja bluetoothin yhteensovittaminen oli hankalaa, kun hinnastossa bluetoothin sai Amundseniin vain jos on plus-paketti (tjsp). Hohhoijaa. No maahantuoja tuli vastaan jonkin verran varusteiden hinnoittelussa ja yhteensovittamisessa, eli ihan ok diili saatiin aikaiseksi ilman plus-pakettiakin. Lisäksi myyjä väitti, että plus-paketilla olisi joku hinta heidän järjestelmässä, eli kun sitä ei autoon tullut niin pystyivät hyvittämään enemmän vaihdokista. 
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

Karvis

Itse ajattelin että hankin heti automaattitoiminnolla olevan valokatkaisijan jotta saan automatiikan pelaamaan kuten Yetissä, ja paskat, miksi hankkisin automatiikan joka toimii vain harvoin kuten haluan? Nyt valot syttyy kun niin päätän ja myös sammuu, lisäksi ne pysyy asetellussa asennossa eikä xenonit räpsy turhaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TPi

Lainaus käyttäjältä: Hoppu - 27.02.12 - klo:23:11
Oikeastaan yksi varuste, jonka olisin ruksinut jos olisin tajunnut, on huomiovaloautomatiikka. Tiesin tämän varusteen olemassaolosta, mutta jotenkin en noteerannut sen käytännöllisyyttä. No, ilmankin tulee toimeen ja pääasia, että valot syttyy ja sammuu virta-avainta kääntämällä.

Tuon huomiovaloautomatiikan saa halutessaan helposti jälkiasennettua, koska sinulla on jo valmiiksi sadetunnistin (Elegance varustelutasossa). Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan valokatkaisimen vaihto ja koodaus VCDSn avulla riittää. Ja noita valokatkaisimia saa tilattu 35e hintaan (+postit) esim. skodateilen kautta.

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.02.12 - klo:23:59
Itse ajattelin että hankin heti automaattitoiminnolla olevan valokatkaisijan jotta saan automatiikan pelaamaan kuten Yetissä, ja paskat, miksi hankkisin automatiikan joka toimii vain harvoin kuten haluan? Nyt valot syttyy kun niin päätän ja myös sammuu, lisäksi ne pysyy asetellussa asennossa eikä xenonit räpsy turhaan.

Itse olen taas ollut melko tyytyväinen automaatti-toimintoon, joskin välillä automatiikka heittää vähän turhan helposti xenonit päälle. Mutta esim. parkkihalliin ajettaessa xenonit syttyvät ja sammuvat juuri niinkuin pitää, eivätkä nopeat siltojen alitukset vielä sytytä xenoneja.

Hannes

Pitikös se tuo Skodan logo uudistua jossain vaiheessa, sinulla näyttäis ainakin olevan se logo autossa mikä ennennkin on ollut...muistanko koko jutun väärin???Vai onko uusi  logo vasta vieläkin tulollaan???

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.02.12 - klo:14:30
Pitikös se tuo Skodan logo uudistua jossain vaiheessa, sinulla näyttäis ainakin olevan se logo autossa mikä ennennkin on ollut...muistanko koko jutun väärin???Vai onko uusi  logo vasta vieläkin tulollaan???

Muistaakseni oli niin, että tulevat uudet mallit saavat sen vasta keulaa koristamaan. Uudistus itse logossahan on tosiaan jo tapahtunut.

Niin ja onpa onnistunut pakkaus sinullakin Hoppu autona. Hyvä lisä nuo etu- ja takaspoilerit, niin erottuu hieman normaalimmasta Octaviamassasta. Kesäksi sitten jotkut hienommat OEM-vanteet ;)

automaattori

Onnea Hoppu, hieno Ocu! Tuohon mustaan sopiskin se uusi logo, joka on kyllä tyylikäs, mutta jotenkin tykkään tuosta vanhastakin, varsinkin kun siinä on tuota vihreää, eikä ole liian simppeli. Luulisi että uusi logo tulee Citigon myötä ja sitten muihinkin.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TPi - 28.02.12 - klo:10:40
Itse olen taas ollut melko tyytyväinen automaatti-toimintoon, joskin välillä automatiikka heittää vähän turhan helposti xenonit päälle. Mutta esim. parkkihalliin ajettaessa xenonit syttyvät ja sammuvat juuri niinkuin pitää, eivätkä nopeat siltojen alitukset vielä sytytä xenoneja.

Siinähän se juuri tuli: parkkihallit, aivan turhaa sytytellä ja sammutella xenoneita sen vuoksi. Toinen on ihan tavan autokatos, syttyy kun käynnistät auton ja sammuu heti kun peruuttaa pois, takaisin tullessa taas syttyvät sammuakseen taas heti kun sammuttaa auton. Omalle matkalle sopii usein myös yksi lyhyt tunneli ja päivittäin silta jonka päällä menee rautatie, räps räps taas moneen kertaan.

Toki hyvä sellaiselle joka ei osaa huolehtia valoja itse päälle sitten kun niitä tarvitaan. Jos valot ei sammuisi kokonaan silloinkun auton sammuttaa vaan pitäisi joka stopilla katkaisijaa käännellä, niin silloin olisin tilannut katkaisijan heti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Hannes

Joo varmaankin asia on niin kuin Karvis kertoo eli valo automatiikka on hyvä jos olosuhteet ei sisällä tuollaisia poikkeavuuksia, mutta eikös se kumminkin ole niin että vaikka automatiikka olisikin voi sen kytkeä pois päältä ja olla käyttämättä sitä??

Q8

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.02.12 - klo:16:47
Joo varmaankin asia on niin kuin Karvis kertoo eli valo automatiikka on hyvä jos olosuhteet ei sisällä tuollaisia poikkeavuuksia, mutta eikös se kumminkin ole niin että vaikka automatiikka olisikin voi sen kytkeä pois päältä ja olla äyttämättä sitä??

Tai ostaa ne uudet polttimot puolta vuotta aikaisemmin?
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 28.02.12 - klo:16:48
Tai ostaa ne uudet polttimot puolta vuotta aikaisemmin?

Kuinka kauan niiden pitäis kestää automaattisella kulutuksella?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Hannes

En tiedä automaatin vaikutusta polttimoiden kestoon mutta ainakin omassa autossani menossa kuudes vuosi ilman polttimoiden vaihtoa, tuskin tuolla on kovin suurta vaikutusta polttimoiden kestoon luulempa että eniten vaikuttaa polttimoiden laatu ja se hyvä tuuri.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: TPi - 28.02.12 - klo:10:40

Itse olen taas ollut melko tyytyväinen automaatti-toimintoon, joskin välillä automatiikka heittää vähän turhan helposti xenonit päälle. Mutta esim. parkkihalliin ajettaessa xenonit syttyvät ja sammuvat juuri niinkuin pitää, eivätkä nopeat siltojen alitukset vielä sytytä xenoneja.

Samat sanat täällä, eli olen yllättynyt positiivisesti miten hyvin tuo valojen automaattitoiminto toimii. Yleensä aina on tilanteeseen parhaiten sopivat valot päällä. Toki silloin tällöin tulee muutama turha "räpsy", mutta pakkohan noiden xenonien se on kestää. Eli 25tkm:n ajomatkasta olen ajanut valojen manuaaliasennolla ehkä 10km. :D
Octavia III RS TDI

Hoppu

Hyviä pointteja huomiovaloautomatiikkaan liittyen. Pitää vielä miettiä tuon valokatkaisimen vaihtamista, vaikka hinnakas operaatio ei olekaan. Päivittäin tulee ajettua autoa talliin ja sieltä pois ja vähän vierastan ajatusta, että xenonit syttyisivät turhaan tuon vuoksi. Lisäksi omalle työmatkalle osuu vähän kookkaampi siltarakennelma, jota alittaessa valot todennäköisesti syttyisivät myös. Eli tuon varusteen hyödyllisyys näyttäisi riippuvan paljolti siitä, minkälaisissa olosuhteissa autoa käyttää.

Kesävanteita on mietitty jo aika paljon ja katseltu myös Levjsan ehdottamaa OEM-valikoimaa. Tosin noiden ulkomaisten nettikauppojenkin valikoima näyttää aika mielenkiintoiselta... ::)

Tänään autoon laitettiin Silver Seal One-pinnoitus ja kiilto on vielä nyt (ennen huomista suolakylpyä) upea. Huomenna sitten taas Metroautoon Amundsenia päivittämään.
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

Skula

Järkeviä vaihtoehtoja ei mielestäni ole kuin kaksi, valot pitää aina itse laittaa päälle, tai keulalla ei pala mikään valo, tai vaihtoehtona sitten tuo automaatti joka huolehtii kaikesta. Pelkkä muistinvarainen "automatiikka" tarkoittaa varmasti useammin sitä että ne "unohtuu" laittaa päälle kun niitä tarvitsee! Automaatti huolehtii että kunnon valot palaa kun niitä tarvitaan, ainakaan ei jää muistin varaan se valojen käyttö, tässä on suurin plussa, myös turvallisuutta ajatellen..

Tuo valojen räpsyttely ei tapa valoja niin nopeasti että kukaan perikatoon menee, jos vastapainona on huolettomat ajovalot!

Toisaalta minä ajattelenkin että mitä enemmän valoja keulassa sen parempi! Kesät talvet. Minusta päävalot vois paistaa aina keulalla, tämä ledi- ja päivävalobuumi on vain esteettistä piperrystä...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Hoppu

Eipä selvinneet Amundsenin ongelmat huollossa. Yksi vikakoodi laitteesta löytyi, mutta itse ongelmaa ei huollon yhteydessä esiintynyt. Lupasivat huollossa kysellä Helkamalta, josko sama ongelma olisi tullut heillä vastaan joskus. Metroautossa eivät olleet asiaan törmänneet aiemmin. Uusimmat versiot oli asennettu jo tehtaalla, joten ongelma johtuu jostain muusta. Katsellaan miten asia edistyy. Muuten mankka ja poppi on soinut hyvin. 
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy