Onko etuperissä jotain kitkalukkoa vai miksi on jäykkä pyörittää rengasta?

Aloittaja Larmatin, 06.02.20 - klo:22:42

« edellinen - seuraava »

Larmatin

töissä säätelin kulmia ks. autoon
Malli   Octavia Elegance
OCT
Tuotantopäivä   29.03.2011
Vuosimalli   2011
Myyntimalli   1Z33LD
Moottorikoodi   CAXA
Vaihteistokoodi   MPH

Ruvettiin siinä ihmettelee miksi on kovin jäykkä pyörittää eturenkaita kun on P päällä. vähän sama fiili kun bemaria pyörittää jossa on kitkalukko.
Partslinkin kautta aattelin kattella mitä se on syönyt mutta ei siellä räjäytyskuvia ole eli tietääkö joku onko noissa millainen etuperän rakenne ja miksi pistää hanttiin(ei laahaa jarrut)
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

b1mpo

Mites se P:llä pysyisi paikallaan, jos... Koita laittaa N:lle?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Larmatin

No kyllä se etuperä siellä läpi pyörii onko P:llä vai N:llä
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

M_M


b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

spande

Sehän on sama asia ku laittaisit manuaalissa vaihteen päälle ja alat pyörittää jos DSG vaihteistossa laitat P päälle.
Nllä pyörät pyörii samaan suuntaan ku pyörität ja P päällä vastakarvaan.
Sen P tarkotushan on lukita se lodju ja tässä tapauksessa se tehdään sillä tapaa että laitetaan vaihdepäälle (manuaalisesti) ja lukitaan vielä tapilla se pöyriminen.
Totta mooses se on jäykkä pyörittää ku pöyrität koko laatikkoa mukaan lukien sitä perää

Larmatin

Lainaus käyttäjältä: spande - 07.02.20 - klo:11:54
Sehän on sama asia ku laittaisit manuaalissa vaihteen päälle ja alat pyörittää jos DSG vaihteistossa laitat P päälle.
Nllä pyörät pyörii samaan suuntaan ku pyörität ja P päällä vastakarvaan.
Sen P tarkotushan on lukita se lodju ja tässä tapauksessa se tehdään sillä tapaa että laitetaan vaihdepäälle (manuaalisesti) ja lukitaan vielä tapilla se pöyriminen.
Totta mooses se on jäykkä pyörittää ku pöyrität koko laatikkoa mukaan lukien sitä perää
::)
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

M_M

P kytkettynä ei varmasti pyöri loota mukana... Kaikenlaisia satuja.  ;D

o.b.

Näin on näreet. Laatikko lukitaan mekaanisesti, joten sen akselit ei ainakaan pyöri mukana P-asennossa.

Tasauspyörästö kaiketi kuitenkin sallii pyörien pyörimisen vastakkaisiin suuntiin ???

Kaksoiskytkin on auki aina kun moottori on sammutettu.

Larmatin

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 07.02.20 - klo:13:02

Tasauspyörästö kaiketi kuitenkin sallii pyörien pyörimisen vastakkaisiin suuntiin ???


Näinhän se tekee mutta sehän se mun murhe olikin että miksi on niin jäykkä pyörittää. Toiset autot pyörii ihan löysästi mutta tämä oli hyvin jäykkä ihan kuin kitkalukollinen.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Marko

Jäykkä on pyörittää minunkin yli 300 tkm ajettu dsg. Ihan normaalia varmaankin.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Larmatin

Mutta jotain speciaalia siellä on oltava, muuten olisi löysä pyörittää.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy