Webasto yms. asennusten hintoja eri puolilla suomea

Aloittaja joukose, 02.10.16 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

joukose

Kylmät tuloo ja pitäs webasto laittaa. Ajattelin kysellä täällä omilla nurkilla apsi käynnisteisen webaston ja kake käynnisteisen hintoja.
Mitäs muilla on maksanut?
*Sitä saa mitä tilaa"

VW_Johan

itse tein just tarjouskierroksen, volkkarilta 2100â,¬ ja autotarvikeliikkeestä 1950â,¬. 4kW + kännykkäohjaus siis.

joukose

minulle tarjottiin liikkestä joka laittaa kaikkiin merkkeihin vastaava 4 kW 2150 â,¬ ;D
*Sitä saa mitä tilaa"

arsik

Tehdastilauksena hinta oli 648â,¬.Suomeen tuotavissa täytyisi olla vakiovaruste,jotta jälkiasentajat eivät voisi rokottaa sikahintoja.

M.R

4kW lämmitin on käypänen laite kyllä pieniin autoihin esim. Polo, Fabia kokoluokka mutta vähänkin isompiin tarvitaan kyllä 5kW versio jos halutaan oikeasti kunnolla lämmittää.  Hintakin vaan tahtoo nousta sillä kohtaa...

tet

Lainaus käyttäjältä: arsik - 07.10.16 - klo:20:25
Tehdastilauksena hinta oli 648â,¬.Suomeen tuotavissa täytyisi olla vakiovaruste,jotta jälkiasentajat eivät voisi rokottaa sikahintoja.

Tuo lienee veroton hinta? Ainakaan tällä hetkellä ei saa noin halvalla, toki reilusti alle tonnilla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: M.R - 08.10.16 - klo:11:30
4kW lämmitin on käypänen laite kyllä pieniin autoihin esim. Polo, Fabia kokoluokka mutta vähänkin isompiin tarvitaan kyllä 5kW versio jos halutaan oikeasti kunnolla lämmittää.  Hintakin vaan tahtoo nousta sillä kohtaa...
Olen tässä kohden eri mieltä. Minulla on 3C-farkussa 4kW Eberi ja ihan hyvin riittää. Viime talvena parhaimmat pakkaset oli -30 ja kummasti puolen tunnin lämmityksellä oli moottori ja kabiini lämmin.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: tet - 08.10.16 - klo:12:25
Tuo lienee veroton hinta? Ainakaan tällä hetkellä ei saa noin halvalla, toki reilusti alle tonnilla.

Tehdasasennetun Webaston veroton hinta on 555 euroa, verollinen hinta 643 eurosta alkaen riippuen auton CO2-päästöistä. Tehdasasennettu on valmiiksi integroitu auton ohjausjärjestelmiin ja autoon tulee lisäksi suurempi akku.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

M.R

Tunnin lämmityksellä :D harvoinpa pystyy tuollaista aikaa lämmittämään tai muuten saa mennä lämpöiseen autoon ja huomata että se ei käynnisty. Isompi auto = tehokkaampi lämmityslaitteen kenno joten lämpöä ei riitä niin paljon moottorille.  Tietty pienellä puhallusteholla riittää motille paremmin,  mutta sisätila jää silloin kylmemmäksi. Tunnin lämmitys ajalla voi tietty kompensoida tehon puutetta mutta silloin tulee edellä mainittuja akkuongelmia ainakin lyhyemmässä ajossa jos akkua ei pääse lataamaan.

tet

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 08.10.16 - klo:17:24
Tehdasasennetun Webaston veroton hinta on 555 euroa, verollinen hinta 643 eurosta alkaen riippuen auton CO2-päästöistä. Tehdasasennettu on valmiiksi integroitu auton ohjausjärjestelmiin ja autoon tulee lisäksi suurempi akku.

No joo, Passatissa näkyykin olevan noin halpa. Kun nimim. "arsik" sigussa oli Golf ja Polo, katsoin vain niitä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

arsik

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.10.16 - klo:11:07
No joo, Passatissa näkyykin olevan noin halpa. Kun nimim. "arsik" sigussa oli Golf ja Polo, katsoin vain niitä.
Tuo 648â,¬ oli variantin lämmitin.
En tiedä oliko vakiohinta,mutta sen maksoin.

Urmas

Oma tehdasasennettu maksoi 540â,¬ + 104,51â,¬ = 644,51â,¬.
Mahtaako tuolla hinnalla saada edes lumenlämmitintä sisäpistokkeella ja sisätilan lämppäriä jälkiasennettuna?

MarkoL

#12
Lainaus käyttäjältä: M.R - 09.10.16 - klo:00:21
Tunnin lämmityksellä :D harvoinpa pystyy tuollaista aikaa lämmittämään tai muuten saa mennä lämpöiseen autoon ja huomata että se ei käynnisty. Isompi auto = tehokkaampi lämmityslaitteen kenno joten lämpöä ei riitä niin paljon moottorille.  Tietty pienellä puhallusteholla riittää motille paremmin,  mutta sisätila jää silloin kylmemmäksi. Tunnin lämmitys ajalla voi tietty kompensoida tehon puutetta mutta silloin tulee edellä mainittuja akkuongelmia ainakin lyhyemmässä ajossa jos akkua ei pääse lataamaan.
Jos minun kirjoitukseen viittasit, niin ei tarvitse tunnin lämmitystä. Ja helppo tuo on kännykällä käynnistää. Ylläpitolaturi on kiva varuste jota on hleppo omakotitalossa omalla sähköllä ilman kelloa käyttää jos tuntee tarvitsevansa. Ja töissä on olosuhteiden pakosta tolppa jossa saa lämppärin käytön ajaksi laturin päälle jos edelleen tuntee tarvitsevansa.

Ilman laturiakin kyllä mentiin yksi talvi. Piuha oli kiinni aina silloin tällöin jos AGM-akku olisi vaikka tarvinnut lisävirtaa. Keväällä huomasin, että toinen akunlle menevä laturin johto oli irti. Hyvin latasi  ;D

Ja alkuperäiseen kysymykseenkin olisi tietty hyvä vastata. Minullahan on tietty vanhemman mallin auto, mutta en jaksa uskoa että asennus ihan ratkaisevasti poikkeaa uudessakaan mallissa. Minulla maksoi 2013 tämä "onneton" 4kW Eberi asennettuna 1650â,¬. Sisältäen sen volkkarin releen mikä tarvitaan ohjaamaan lämppärin moottoria. Eli jos joku on autoa tilaamassa, niin ottakaa se lisälämmitin. Lyö leiville.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

TeroPee

Tänään asennettiin meidän Passatin Eberi + Remuc. Oli kuulemma aika työläs homma. Asentaja ei saanut sisäpuhallusta toimimaan Eberin ohjeilla ja myymillä palikoilla taikka koodaamalla. Onko kokemusta mikä siellä kaihertaa?
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 22.10.16 - klo:17:04
Tänään asennettiin meidän Passatin Eberi + Remuc. Oli kuulemma aika työläs homma. Asentaja ei saanut sisäpuhallusta toimimaan Eberin ohjeilla ja myymillä palikoilla taikka koodaamalla. Onko kokemusta mikä siellä kaihertaa?
VW MQB platformissa käytetään käsittääkseni LIN-bus ohjattua puhallinta. Olikohan asennuksessa LIN kontrolleri?

TeroPee

Eberin EasyFan sinne laitettiin. En tiedä millä tekniikalla se toimii.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

peped

Aiheeseen liittyen, saako tehdasasennettuun Webastoon jälkikäteen lisättyä mobiiliohjausta? Eli ThermoConnect tai mikä lienee. Alunperin on siis kaukosäätimellä (pisaran muotoinen) auton konsolin napin+valikoiden lisäksi, mutta olisihan tuo mobiiliohjaus nykyaikaa ja kätevää. Onko jollain kokemuksia / tietoja? Ja tietysti se hinta kiinnostaa jos ylipäänsä on järkevä operaatio.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

jabajee

Lainaus käyttäjältä: peped - 05.12.19 - klo:10:36
Aiheeseen liittyen, saako tehdasasennettuun Webastoon jälkikäteen lisättyä mobiiliohjausta? Eli ThermoConnect tai mikä lienee. Alunperin on siis kaukosäätimellä (pisaran muotoinen) auton konsolin napin+valikoiden lisäksi, mutta olisihan tuo mobiiliohjaus nykyaikaa ja kätevää. Onko jollain kokemuksia / tietoja? Ja tietysti se hinta kiinnostaa jos ylipäänsä on järkevä operaatio.

Esimerkiksi tuollainen https://shop.volkswagen.fi/lammittimen-ohjain-dfreeeze-lm01029

dfreeeze - Uusi mahdollisuus seisontalämmittimen ohjaukseen. dfreeeze-laitteen ja älypuhelimeen asennettavan applikaation avulla voidaan ohjata ja ajastaa auton tehdasasenteista lisälämmitintä etäisyydestä autoon riippumatta.

Sovellus on ilmaiseksi saatavilla Android ja IOS-laitteisiin. Laitteen mukana toimitettava tietoliikenneyhteys sisältää kolmen vuoden käytön. Sen jälkeen tilausta jatketaan vuosittaisella tilauksella. Neljännen vuoden jatkotilauksen hinta on 20â,¬ (hinta 1/2019).

LainaaSopivuus: Autoihin joissa on tehdasasenteinen polttoainekäyttöinen lisälämmitin kauko-ohjaimella.

T-Roc (MQB-A) 2018 -> Golf (A5) 2004 -> 2009 Golf (A6) 2009 -> 2014 Golf (A7) 2013 -> 2017 Golf (A7-GP) 2017 -> Ei GTE-malleihin Golf GTI (A7-GP) 2017 -> Golf R (A7-GP) 2017 -> Golf Plus (A5) 2005 -> 2009 Golf Plus (A6) 2009 -> 2014 Golf Var. (A5) 2007 -> 2009 Golf Var. (A6) 2010 -> 2014 Golf Var. (A7) 2014 -> 2017 Golf Alltrack (A7) 2015 -> 2017 Golf Alltrack (A7-GP) 2017 -> Golf Sportsvan (A7) 2014 -> 2018 Golf Sportsvan (A7-GP) 2018 -> Tarraco 2018 - > Touran (A5) 2003 -> 2006 Touran (A6) 2011 -> 2015 Touran (MQB) 2015 -> Tiguan 2007 -> 2011 Tiguan (GP) 2012 -> 2016 Tiguan (MQB) 2016 -> Tiguan Allspace (MQB) 2017 -> Passat Lim. (B7) 2011 -> 2015 Passat Var. (B7) 2011 -> 2015 Passat Alltrack (B7) 2012 -> 2015 Passat Lim. (B8) 2015 -> Passat Var. (B8) 2015 -> Passat Alltrack (B8) 2015 -> Passat Lim. (B8-GP) 2019 -> Ei GTE-malleihin Dfreeeze-laitteen ja älypuhelimeen asennettavan applikaation avulla voidaan ohjata ja ajastaa auton tehdasasenteista lisälämmitintä etäisyydestä autoon riippumatta. HUOM! Amarok GB VAIN jos PR 7VL

Geoman

Asennuksiahan on monenlaisia:
1. "perinteinen", kytketään lämmitylaitteen menoputkeen siten, että lämmityslaitteen vesi kiertää aina Webaston kautta. Haittana on että lämmitin lisää lämmityslaitepiirin vastusta, kun Webastoa ei käytetä.
2. termostaatilla  ja venttiileillä ohjattu, moottori tai sisätila lämpiää ensin tietyssä lämpötilassa molempiin ohjataan lämmitetty neste
3.  Webasto lämmittää vain moottoria
4.  Webasto lämmittää vain sisätiloja

Ilmeisesti Suomalaiset asennuliikkeet tekevät vain halvinta kohdan 1. mukaista asennusta. Tehdasasennukset saattavat olla kohtien 2-4 mukaisia?

M_M

Lainaus käyttäjältä: peped - 05.12.19 - klo:10:36
Aiheeseen liittyen, saako tehdasasennettuun Webastoon jälkikäteen lisättyä mobiiliohjausta? Eli ThermoConnect tai mikä lienee.

Saa. Ite laitoin ThermoConnectin Kodiaqin tehdaslämmittimen kaveriksi, mutta aika samoilla konsteilla se tipahtaa helpohkosti melkein mihin vaan konsernin autoon jossa on kaukosäädin olemassa weban käynnistykselle.

BLUP!

Binar 5s on asennettuna 1350 ja siihen kai jotain päälle jos haluaa sms ohjauksen.
VW Eco Up!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy