Audi A4 B7 2.0 ALT - Vuotaa öljyä moottorin takaa

Aloittaja HokkisPokkis, 21.04.20 - klo:10:28

« edellinen - seuraava »

HokkisPokkis

Tervehdys!

Ensimmäistä kertaa kirjoitan foorumille. Kahden Audin omistaja b7 ja b8.

ALT moottori tosiaan vuotaa öljyä jostain takaosasta ja vaikuttaa siltä, että vuoto on nokkaketjunkiristimen säätöventtiilin paikkeilla. Venttiilikannentiiviste näyttäisi pitävän. Olen sen uusinut jokin aika sitten.  Onko kenelläkään kokemusta tähän säätöventtiiliin littyvistä vuodoista? Tuon pitäisi lähteä irti pultit avaamalla, mutta olen ymmärtänyt, että voi myös olla jumissa. Auto on tällä hetkellä parin sadan kilometrin päässä, mutta tarkoitus on mennä hoitamaan tuo kuntoon. Tarvittavat osat pitäisi hankkia. Kokemuksia vastaavasta kaipailen. Saako tiivisteitä jostakin helposti Suomesta? Entä jos tuon venttiilin joutuu irrottamaan väkivalloin niin mitä joutuu uusimaan tuolloin?

Arvostan suuresti kommentteja ja kokemuksia tähän liittyen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy