Discover Media -muistikorttibugi

Aloittaja spr, 05.04.19 - klo:13:47

« edellinen - seuraava »

spr

MY2018 Passat ja Discover Media (eli tämännäköinen peli https://www.volkswagen.nl/-/media/vwpkw/images/modellen/passat/generiek/passat-dm-11.ashx ), ja yritän soitella mp3-tiedostoja kakkosmuistikortilta. Ilmeisesti on niin, että karttatiedostot sisältävä kortti on oltava ykköspaikassa?

Hyvinkin usein tapahtuu, että soitin sekoaa ja alkaa joko soitella vain yhden folderin kappaleita, tai sitten menee vähän niinkuin mixtape-moodiin ja alkaa soitella kappaleita randomilla. Minusta tuntuu että jos joka albumi on omassa folderissaan, niin sitten se soittaa kappaleita vain ensin löytämästään. Jos kappaleet on kaikki samassa (juuri-)hakemistossa, niin sittenkin auto osaa aluksi järjestää ne nätisti albumeiksi (joka mp3:ssa metadata kertoo artistin ja albumin). Mutta kun se sekoaa, niin sit se soittelee mitä sattuu.

Olen kokeillut vaihtaa muistikorttiakin toisenlaiseen, mutta ei sillä näytä olevan juuri vaikutusta.

Onkohan kenelläkään toisella ollut samaa ongelmaa? Huolto sanoo ettei soittimeen ole saatavilla softapäivitystä, joten mietin että yksi vaihtoehtohan tietysti olisi vaatia koko soittimen vaihtamista uuteen, autossa kun on takuuta vielä jäljellä. Mutta kysymys tietysti kuuluu että auttaako se. Jos kyseessä on softabugi niin se sama bugihan on uudessakin soittimessa. Tai totta kai toinen mahdollinen ongelmapaikka on se kortinlukija siellä hanskalokerossa.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: spr - 05.04.19 - klo:13:47
MY2018 Passat ja Discover Media (eli tämännäköinen peli https://www.volkswagen.nl/-/media/vwpkw/images/modellen/passat/generiek/passat-dm-11.ashx ), ja yritän soitella mp3-tiedostoja kakkosmuistikortilta. Ilmeisesti on niin, että karttatiedostot sisältävä kortti on oltava ykköspaikassa?

Hyvinkin usein tapahtuu, että soitin sekoaa ja alkaa joko soitella vain yhden folderin kappaleita, tai sitten menee vähän niinkuin mixtape-moodiin ja alkaa soitella kappaleita randomilla. Minusta tuntuu että jos joka albumi on omassa folderissaan, niin sitten se soittaa kappaleita vain ensin löytämästään. Jos kappaleet on kaikki samassa (juuri-)hakemistossa, niin sittenkin auto osaa aluksi järjestää ne nätisti albumeiksi (joka mp3:ssa metadata kertoo artistin ja albumin). Mutta kun se sekoaa, niin sit se soittelee mitä sattuu.

Olen kokeillut vaihtaa muistikorttiakin toisenlaiseen, mutta ei sillä näytä olevan juuri vaikutusta.

Onkohan kenelläkään toisella ollut samaa ongelmaa? Huolto sanoo ettei soittimeen ole saatavilla softapäivitystä, joten mietin että yksi vaihtoehtohan tietysti olisi vaatia koko soittimen vaihtamista uuteen, autossa kun on takuuta vielä jäljellä. Mutta kysymys tietysti kuuluu että auttaako se. Jos kyseessä on softabugi niin se sama bugihan on uudessakin soittimessa. Tai totta kai toinen mahdollinen ongelmapaikka on se kortinlukija siellä hanskalokerossa.

Mikä manuaalin mukaan on soittojärjestys muistikortilta?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Jultsu

Onko kortille kopsailtu pelkkiä mp3-tiedostoja, vai myös m3u-soittolistoja, lokitiedostoja tai muuta tauhkaa? Löytyykö tiedostonimistä "epästandardeja" merkkejä kuten ääkkösiä, kyrillisiä kirjaimia yms. ? Entä tiedostonimien pituudet, ovatko ne tyyppiä "madonna - material girl" vai kenties "J.S. Bach Italian Concerto French Overture [L’Oiseau-Lyre] - Christopher Rousset-03-Duetto, for keyboard No. 1 in E minor (Clavier-bung III No. 23), BWV 802 (BC J74)"
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

spr

Hyviä kysymyksiä, kiitoksia! Manuaali ei sano soittojärjestyksestä mitään, siellä on vain mainittu millaista ääniformaattia laite tukee, paljonko tiedostoja voi olla per kansio ja per kortti yhteensä etc.

Tiedostonimet pitäisi kaikki olla ihan UK-englishiä, ja kortti on musiikkitiedostoja lukuunottamatta tyhjä. Soittimen pitäisi tukea .m3u-tiedostojakin, mutta niitä ei ole minulla käytössä. Yksi kikka mitä kokeilla voisi totta kai olla sekin että järkkäilisi albumit soittolistoiksi ja katsoisi toimiiko sitten (tosin ne kappaleet varmaan näkyisivät sitten kahteen kertaan; soittolistoilla ja sit vielä erillisinä)
Tiedostonimet voisin vielä tsekata, mitään noin pitkiä siellä ei ole mutta voisi katsoa mikä on pisin.

Kortti on formatoitu FAT32:ksi mutta sitäkin mietin että jos sen pystyy formatoimaan auton soittimella niin kokeilisi sitä.

Mutta aika erikoinen bugi tuo on, että se tosiaan satunnaisesti jonkin aikaa aina toimii ihan hyvin, ja sitten sekoaa. Enkä ole keksinyt mitään patternia sekoamisille.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy