Passat 3B Ovilukko ongelma?

Aloittaja Dufmaan, 02.10.18 - klo:22:15

« edellinen - seuraava »

Dufmaan

Eli mulla on semmosta ongelmaa ovilukon kanssa kuskin ovessa että kun laittaa vähän kovempaa kiinni (ei paiskaamalla) nii ovi kimpoaa takaisin auki, mutta kun laittaa hiljempaa kiinni pitäen kokoajan ovesta kiinni nii menee nätisti kiinni, lukitus toimii ja kaikki muukin niinku pitää. Olisko kellään mitään käryä mikä voisi olla ongelmana? edellisen ovilukon kanssa toimi iha normaalisti.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Dufmaan - 02.10.18 - klo:22:15edellisen ovilukon kanssa toimi iha normaalisti.

Tästä lauseesta voinee päätellä että autoon on siis vaihdettu tuo lukkopaketti? Oliko merkkarilta ostettu vai ebayn kiinalainen spesiaali?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Dufmaan

#2
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 03.10.18 - klo:07:03
Tästä lauseesta voinee päätellä että autoon on siis vaihdettu tuo lukkopaketti? Oliko merkkarilta ostettu vai ebayn kiinalainen spesiaali?
Juu kyllä lukko vaihdettiin tossa kuukaus taaksepäin, on kyllä ihan alkuperäinen lukko. Siinä samalla vaihdettiin myöskin mikrokytkin ja lukon vaijerit. ainoo mitä ei vaihdettu oli vastakappale eli se rauta mihin ovi lukittuu.

o.b.

"Uusi" lukko on ollut 15 vuotta varastossa ja vaseliinit jäykistyneet sen verran, että vivustoissa hitautta?

Dufmaan

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 03.10.18 - klo:10:11
"Uusi" lukko on ollut 15 vuotta varastossa ja vaseliinit jäykistyneet sen verran, että vivustoissa hitautta?
Täytyy tarkistaa, oisko jotai muita mahdollisia teorioita tässä vaiheessa? Laitanko sinne väliin uudet vaseliinit vai WD40 tai vaikka monitoimiöljyy?

o.b.

Moottoriöljy on sopivaa ainetta elvyttämään jäykistyneet vaseliinit. Monitoimiöljykin kelvannee. WD40 saatta liottaa ne vaseliinit pois liian tehokkasti.

Skeida-Bob

Ã,,lä laita sinne mitään mikä haittaa lisää vapaaliikkeisiä liikkuvia osia sellaisenaan tai kylmässä (öljyt ja vaseliinit). Jos se on jonkun muun asentama niin anna korjata työnsä. Jos itse niin varmista että asennus on ok ilman vääntelyitä tms. Mulla on ollut -98 uutena ja myöhemmin pal.ajettu -99, molemmissa samaa vikaa, sekä lisäksi aamujumia että etuovet ei jää pakkasella kiinni millään ja takaovet ei aukea; uutena hankittuun -98 farkkuun vaihdettiin takuuna takaovien lukot kolme kertaa, vika meni auton mukana. Tuo etuovien kiinnimenonesto oli vakiona jo -90 umpikeulassa, mitään eivät ole oppineet tod.näk. vieläkään...
jo läks pazka pihasta.

Dufmaan

Eli laitoin tossa pari päivää taaksepäin monitoimiöljyy "Maston M-S8" ja tuntu siltä kun ois vaan pahentanu asioita. Mitä liukkaria sinne pitää oikee änkee että rupee funkkaamaa? Oisko WD40 se oikee ratkasu vai mitä oikee teen? Laitanko lisää monitoimiöljyy?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy