Onko CRLB-moottori päästöhuijausmalli?

Aloittaja oh6jwe, 02.05.18 - klo:12:46

« edellinen - seuraava »

oh6jwe

Tietääkö kukaan että onko CRLB mallinen moottori purkkavirityskorjattu päästöhuijausmoottori? Vai onko menty suunnitelupöydän kautta? Lähinnä huolettaa DPF:n puhdistusvälit jne. mistä onkin ollut paljon keskustelua. Olisi tuollaisella moottorilla oleva -17 mallinen B8 kiikarissa...

Tonttu66

Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Skeida-Bob

jo läks pazka pihasta.

oh6jwe

Ei näköjään kuulunut kampanjaan. Tarkoittaako se sitten sitä, että DPF ym. on mitoitettu oikein?

jake_soomi

Mitoituksesta nyt on paha maallikon sanoa mitään, mutta ainakin Trafin puolesta asia on siis kunnossa.  ;D

Lainaus käyttäjältä: oh6jwe - 02.05.18 - klo:13:37
Ei näköjään kuulunut kampanjaan. Tarkoittaako se sitten sitä, että DPF ym. on mitoitettu oikein?
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

oh6jwe

Ei sinänsä trafi tässä kiinnosta vaan nimenomaan auton tuleva kestävyys. Onko jollakin tietoa dpf:n puhdistusväleistä?

Arcca

Mulla on CRLB vm15, ollut uudesta asti. Ei ole päästöhuijausmoottori (eikä nämä uudet enää ole muutenkaan).

Ajan paljon matkaa. En ole huomannut DPF puhdistusväleissä mitään outoa, ehkä himpun enemmän kuin vanhemmissa on ollut, mutta silti hyvin harvoin polttaa ainakin minun ajoissa. Huomaan sen ehkä kerran kahdessa kuukaudessa kun sammuttaessa jää puhallin vähäksi aikaa päälle.

Kuluttaa vähän, alle 5l/100km menee jatkuvasti. Mutta ajan tosiaan 90 km siivuja tasaisesti.
Edit. Nyt 112000km mittarissa.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy