EA 211 1.2tsi nakutus kylmäkäynnistyksen jälkeen

Aloittaja mikama83, 09.03.17 - klo:08:40

« edellinen - seuraava »

mikama83

Pistin pari päivää sitten merkille että pakkasella kun käynnisti moottorin niin noin 1000 kierroksen paikkeilla kuului äänekäs nakutus, joka ei lähteny pois vaikka vähän pumppailin kaasua. Noin minuutin ajan tuota kesti ja asettu sitten kun olin vähän matkaa ajanu. Eilen oli sama juttu mutta nakutus oli ajoittaista eli tuli välillä ja välillä hävisi.

Kesällä myös pitää melkosen metelin mutta vain sen 3 sekuntia. Onkohan tämä edelleen moottorin ominaisuus vai liittyykö kenties nuo pitkät öljynvaihtovälit tähän? Koneella ajettu 47tkm ja ikää 2,5 vuotta.

Huollettu ajallaan ja merkkiliikkeessä että sen puoleen ei tarvii stressata  :)

Airbus64

Venttiilinostimet varmaan nakuttaa ja vaihtakaa öljyjä useammin kuin esim 15000km tai enempi välein halpa moottorin henkivakuutus...

mikama83

Omaan autoon vaihdettu öljyt 30tkm kohdalla ja seuraava olisi huolto-ohjelman mukaan 58tkm kohdalla. Pidän tuota autoa nyt maksimissaan enää pari vuotta, mutta jos pitäisin pidempään niin ehdottomasti olisi kyllä joka vuosi öljynvaihto.

Jtl45

Aivan samanlaista havaittu, käynnistyksen jälkeen pitää erikoista ääntä noin 3 sekunttia. Lämmin kone myös pitää mielestäni ihmeellistä ääntä tyhjäkäynnillä. Onko muilla samaa havaintoa. Kone myös 1.2 TSI ja vuosimalli 2014. Kone on jakoremmillä. Ja niin, huollot tehty ajallaan

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy