Moottorin "rallatus"

Aloittaja DaddyCool, 18.07.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

DaddyCool

Joku aikaa sitten alkoi moottorista kuulua lämpimänä outoa metallista "rallatusta" tai "helinää". Ã,,äni tulee ja menee mutta vaikuttaa siltä että kylmäkäynnistyksessä sitä ei heti kuuluu mutta moottorin lämmettyä alkaa kuulumaan. Ajon aikana kuuluu välillä mutta selkeimmin kuuluu tyhjäkäynnillä.

Sitten taitaa olla pakoputki tai äänenvaimennin olla menossa. Välillä kuuluu auton sisälle asti matalaa murinaa ja pakokaasujen haju tulee sisälle. Tämäkin vika tulee ja menee...

Lillis

Se murina taitaa vaan johtua siitä kun se putsaa jotain?!? Kierrokset tyhjäkäynnillä lähellä tuhat?

Mullakin alkoi rallatus,kuullostaa ihan kuin joku venttiili nakuttais...vois kuulema johtua jostain vakuumipumpusta?

Leader dog

Jos tuohon moottorin ajoittaiseen murinaan liittyy myös ajoittaista tehottomuutta, niin lienee kyseessä "jälkipoltto" joka polttelee DPF:n tyhjemmäksi. :P

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy