Golf VI 2011 1.6 TDI BlueMotion: DPF-suodatin

Aloittaja BlueM, 29.01.13 - klo:14:16

« edellinen - seuraava »

BlueM

Tuleeko ongelmia tuon DPF:n kanssa jos ajaa alle 5 km:n työmatkaa? Ehkä pari kertaa kuukaudessa tulee ajettua pidempi reissu. Onko noiden suodattimien kanssa yleensä ollut ongelmia? PSA-totteiden kanssa ainakin Eolys-nesteiden kanssa meinasi hermot mennä...DPF:ssähän ei onneksi tarvita mitään litkuja. Onko huolto-ohjelmassa k.o suodattimen vaihtoa ja kuinka usein?

wille84

En kyllä noilla kilometri määrillä hiukkaspönttö autoa laittaisi. Menee tukkoon hyvinkin nopeasti, ei ehdi polttaa -> poltto koko ajan päällä -> käryää. Pönttö vaihdetaan kun on tukossa, eli vaihtoväliä ei ole.

Mtyy

Samaa mieltä edellisen kanssa, eli tuollaisella pätkäajolla moottori ei ehdi lämmetä tarpeeksi, jotta auto aloittaisi tyhjennyspolton. Ja jos poltto ehtiikin alkaa, ei se ehdi suoriutua loppuun.
En tosin tiedä näistä uusimmista, joko niissä on ominaisuuksia, jolla tukkeutumista voitaisiin estää, mutta ainakin vanhemmissa peleissä on ongelmia tuollaisella ajolla.

Ei se tietenkään heti tukkoon mene. Syksyllä operoin yhden V50 Volvon, jolla oli ajettu 190tkm ja viimeiset kolme vuotta ainoastaan alle 5km työmatkaa.

Huolto-ohjelmassa suodattimen vaihto saattaa olla, mutta ei sitä kannata vaihtaa ennenkuin paukahtaa lopullisesti tukkoon. Auto kyllä ilmoittaa, kun on tukossa. Silloin jää jäljelle kaksi vaihtoehtoa. Uusi suodatin tai vanha tyhjäksi ja softan muutos, jolloin auto lopettaa pakkopoltot, eikä anna vikakoodeja liian "helposti hengittävästä" suodattimesta.

Ja vastaus kysymykseen "onko suodattimien kanssa ollut ongelmia?" kuuluu: ON ja paljon  :(
Itse lääkitty CR-V 140hp/340Nm -> 180hp/400Nm+DPF OFF / OULU
Vikakoodien luku ja tehonlisäykset
Yhteydenotot: pm / @ / www / puh

joukose

Tuolta voi lueskella lisää:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13159.0
Huomaa ero Common rail koneiden ja muiden suodatinten täyttömäärissä ja -yksiköissä.
*Sitä saa mitä tilaa"

BlueM

Sitä vaan ihmettelee, miksi ihmisten kiusaksi laitetaan uusiin autoihin laitteita, mitkä myöhemmin aiheuttavat kohtuuttoman suuria huoltokustannuksia  >:( Niinkuin tämä DPF.

Mtyy

Lainaus käyttäjältä: BlueM - 31.01.13 - klo:07:12
Sitä vaan ihmettelee, miksi ihmisten kiusaksi laitetaan uusiin autoihin laitteita, mitkä myöhemmin aiheuttavat kohtuuttoman suuria huoltokustannuksia  >:( Niinkuin tämä DPF.

Keskeneräistä teknologiaa, jolla yritetään saada eilispäivän moottorit yltiöpäisessä laupeudessa keksittyjen vaatimusten tasolle  ;)
Itse lääkitty CR-V 140hp/340Nm -> 180hp/400Nm+DPF OFF / OULU
Vikakoodien luku ja tehonlisäykset
Yhteydenotot: pm / @ / www / puh

Arska F

Lainaus käyttäjältä: BlueM - 31.01.13 - klo:07:12
miksi ihmisten kiusaksi laitetaan uusiin autoihin laitteita, mitkä myöhemmin aiheuttavat kohtuuttoman suuria huoltokustannuksia

Selvä juttuhan tämä on, Griinpiissin ja EU:n vika ;D
Nykypäivänä nämä viherpiipertäjät ovat sitä mieltä että autojen pakoputkista ei saa tulla pihalle mitään muuta kun kukkia... Ja EU:n vihertävät päättäjät sitten kehittelee kaikenmaailman päästödirektiivejä ja kiristävät vielä niitä sitten tiukemmaksi, jolloin autonvalmistajilla ei juurikaan ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää päästä sinne direktiiviarvojen sisälle, että saavat valmistamilleen autoille myyntiluvat EU:n alueella...
Hyvänä esimerkkinä toimii suomalaisten kestosuosikki, Toyota Hiace, jota ei saa enää myydä (pl. jo maassa olevat autot) EU:n alueella sen takia, että putkesta tulee pihalle muutakin kun niitä kukkia... :(
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

BlueM

Olihan se niin, että esimerkiksi Kiina, Intia ja Venäjä vaativat kaikkiin kulkupeleihin vastaavat hiukkas- ym. suodattimet, kuten EU-Suomessa. Jaa ei ollut vai ? Onneksi suur-(EU)-Suomi lainsäädäntöineen pelastaa maailman pahoilta hiukkasilta. Pikkaisen on autoteollisuudessa mopo karannut. Hyväksyisin asiat heti, jos saastemääräykset olisivat samat ympäri maailmaa ja niitä olisi pakko noudattaa. (Vrt. haja-asutusalueiden jätevesisekoilut muutama vuosi sitten. Kiltit maksoivat, toiset ei - eikä haitannut mitään).

Meni vähän off-topiciksi tuo edellinen. Mutta edellisessä autossani ollut puhdistussysteemi Eolys-nesteineen vaikutti lähinnä merkkihuollon rahastuskoneelta. Toivottavasti VAG-tuote nyt jaksaisi suodattimineen (tai mikä lie hiukkasloukku) muutaman vuoden pidemmälle ilman ongelmia.

Emppeli

Mulla on Vw 1,6 tdi bluemotion 2010 ajettu tällä hetkellä 67tkm.
Partikkelisuodattin meni eka kerran kiinni viime talvella, auto oli ajettu 45tkm silloin. Menin käyttöautoon ja ne polttasi se auki tietokonen kautta.

Nyt viime viikon lauantaina se saatanan suodatin meni taas kiinni. Nyt se on otettu täysin pois, ja minulla on uusi ohjelma. Otta ne se suodattimen heti pois, muuten vaan tule lisää ongelmia.

BlueM

Oma BlueMotion diesel on nyt myyty henkilölle, joka ajaa enemmän kuin meikäläinen. Nyt alla on bensa-auto, koska se sopii vähäisiin ajoihini paremmin. Toki hieman on ikävä dieselin pientä kulutusta. Kyllä bensavehkeelläkin pääsee kuuden litran kulutukseen matka-ajossa mutta kaupunkiajossa täytyy laittaa heti reilu litra lisää...

Lopettaisivat nuo hiukkassuodatinpelleilyt, niin voisi palata takaisin nakuun (tietysti kilometrivarauksella :o)

JaniKan

Lainaus käyttäjältä: Emppeli - 14.06.13 - klo:22:33
Mulla on Vw 1,6 tdi bluemotion 2010 ajettu tällä hetkellä 67tkm.
Partikkelisuodattin meni eka kerran kiinni viime talvella, auto oli ajettu 45tkm silloin. Menin käyttöautoon ja ne polttasi se auki tietokonen kautta.

Nyt viime viikon lauantaina se saatanan suodatin meni taas kiinni. Nyt se on otettu täysin pois, ja minulla on uusi ohjelma. Otta ne se suodattimen heti pois, muuten vaan tule lisää ongelmia.

Missä tai kuka näitä dpf poistoja ja ohjelmointeja suorittaa? Kannattaako tehdä? Hinta arvio nykyään?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy