Jakopään ketju/hihna

Aloittaja RaceBlue, 23.07.14 - klo:08:43

« edellinen - seuraava »

RaceBlue

Onko Octavia III:ssa jakopään hihna vai ketju? Myyjä sanoi, että hihna, kun keväällä uutta Octaviaa olin tilaamassa. Googlettamalla en varmaa vastausta löytänyt eikä sitä sanota Skoda nettisivulla. Miten on asia?

Silmään pisti VW:n sivulla se, että joissakin Jetan ja Golfin malleissa on edelleen ketju. Onko tämä ketju niissä sitten aikaisempaa parempilaatuinen?

Pumpeli

No itsellä on RS tsi ja täytyy todeta,että ei täyttä varmuutta ole edes kumpi autossa on :o,myyjän mukaan auton jakopää on hihnalla,mutta jostain luin joskus,että ois kettingillä :P kummalla lie sit.?

kaide

TSI koneet on toistaiseksi ketjulla , kunnes alkaa tulemaan niitä sylinterien lepuutuksella olevia malleja Skodaankin ja ne on hihnalla. 
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

nalle80

Bensakoneista 1.2 ja 1.4 TSI on ainakin hihnalla.
Golf Variant VII Highline Limited 1.0 tsi dsg 2019

kt

VW:n osalta ainakin Golfit tulee hihnalla, mutta Tiuguan, Touran edelleen ketjulla.

Skoda ei uskalla mainita koko asiasta mitään.

Toisaalta hihna katkeaa varoittamatta ja tuho on suurta. Ketju sen sijaan ääntelee ennen tuhoa. Kumpikin pitää vaihtaa hyvän sään aikana, jos haluaa miellyttävästi jatkaa autoilua.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: nalle80 - 23.07.14 - klo:09:48
Bensakoneista 1.2 ja 1.4 TSI on ainakin hihnalla.

Hmmm..... Skoda merkkiliikkeen huoltopäällikkö ilmoitti hetki sitten sen olevan ketju, mutta huomattavasti parempilaatuinen kuin aikaisemmin.
(Ei tullut heti mieleeni kysyä suoraan huollosta)


RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: kt - 23.07.14 - klo:10:12
VW:n osalta ainakin Golfit tulee hihnalla, mutta Tiuguan, Touran edelleen ketjulla.

Skoda ei uskalla mainita koko asiasta mitään.

Toisaalta hihna katkeaa varoittamatta ja tuho on suurta. Ketju sen sijaan ääntelee ennen tuhoa. Kumpikin pitää vaihtaa hyvän sään aikana, jos haluaa miellyttävästi jatkaa autoilua.

Aivan, hyvät ja huonot puolet kummassakin. Skodan sivulta asiasta ei tosiaan löytynyt mitään tietoa, mutta VW:n sivulla on mallien teknisissä tiedoissa asia selkeästi ilmaistu. Suurimmassa osassa Golfeissa tuntuu olevan hihna, mutta Jetassa taasen ketju.


teräksenharmaa

Ainoastaan tehokkaimpien mallien kaksilitrainen bensakone on ketjulla, kaikki muut Octavia III:n ja Golf VII:n koneet ovat hihnalla. Jetta, Tiquan ja muutamat muut mallit on vielä edellisen sukupolven pohjalevylle rakennettu ja niissä käytetään vanhoja  ketjukoneita.

On kyllä erikoinen tilanne, jos huoltopäällikkö ei tunne huollettavia autoja.

Jani

RS-huollon hinnasto näyttäis että bensakoneet olisi ketjulla ja diisselit hihnalla.

http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto2/huolto_octavia.html

J64

Bensamallit:
- 1.2 ja 1.4 hihna
- 1.8 ja 2.0 ketju

Dieselmallit:
- hihna

Tosiaan erikoista jollei huoltopäällikkökään tiedä asiaa ja tällainen maallikko tietää. Kertonee huollonkin osaamisesta jotain...
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: J64 - 23.07.14 - klo:10:31
Bensamallit:
- 1.2 ja 1.4 hihna
- 1.8 ja 2.0 ketju

Dieselmallit:
- hihna

Tosiaan erikoista jollei huoltopäällikkökään tiedä asiaa ja tällainen maallikko tietää. Kertonee huollonkin osaamisesta jotain...

Tuossa on oikea lista. Itse unohdin tuon 1.8 litraisen kokonaan.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: J64 - 23.07.14 - klo:10:31

Tosiaan erikoista jollei huoltopäällikkökään tiedä asiaa ja tällainen maallikko tietää. Kertonee huollonkin osaamisesta jotain...

Sotkua varmaan aiheuttaa se, että onhan Skodallakin esim Yeti jossa on vielä ketjut 1.2 ja 1.4 koneissa. Jos kysyjä ei nimenomaisesti mainitse, että Ocu III on kyseessä niin vastaus voi olla tuokin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy