Kumpaa vaihteistoa suosit

Aloittaja RS/III/RallyGreen, 21.07.14 - klo:07:27

« edellinen - seuraava »

Manual vai DSG

DSG
49 (58.3%)
Manual vaihteisto
36 (42.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 84

Äänestys päättynyt: 28.07.14 - klo:07:27

RS/III/RallyGreen

Skoda Octavia Combi TDI/RS DSG/ Rally Green

Kotipirtti

dsgllä nyt 20 tkm ja välillä ikävä manuaalia. Mutta jos olis manuaali niin sitten automaatista haaveilisi :D Molempi parempi...

765turbo

Leasing alla, manuaaali edullisempi. No muutenkin on yleensä manuaali tullut valittua.

savolaiskollega

Ei ole kuin yksi mahdollinen, automaatti. Olipa merkki sitten mikä tahansa.  8)

Ocuspokkus

Nykyinen on DSG. Meinasin ottaa saapuvaan TDI räsään manuaalin mutta parin koeajon jälkeen ajattelin, että on niin vaivatonta kun ei tarvitse kaupunkiajossa vatkata keppiä, jatketaan samalla tyylillä :D.
Octavia RS Combi TDI DSG, vm 2014

mol

Minulle on aivan sama. Molempien kanssa tulen toimeen.

Poni

Minulle on periaatteessa ihan sama, onko autossa manuaali tai automaatti.
Toki kolmas peräkkäinen oma autoni automaattivaihteistolla,
mutta hiukan olen taipuvainen ottamaan seuraavan manuaalina.
Siihen vaikuttaa se koko muu paketti yhtä lailla, kyse ei ole pelkästään vaihteistosta,
vaan esim. auton tyyppi ja moottori vaikuttavat myös.

RS/III/RallyGreen

Minulle automaatti on ainoa ratkaisu, kun ei muuta vaihtoehtoa ole tervesyistä. :)
Mutta Skodan DSG automaatti on paras, mikä on koskaan ollut ja autoja on ollut.
MB, BMW, Volvo, Saad ja Skoda :)
Sillä on vain hyvä ajaa

DSG Paras
Skoda Octavia Combi TDI/RS DSG/ Rally Green

maher

Vannoutunut manuaalivaihteistomies valitsi RäSänsä syksyllä tilatessaan DSG:n. Luulen, etten enää keppiautoa haluakaan. Helppoa ja vaivatonta ajoa :)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Kampsu

Itsellä menossa eka oma tomaatti ja on se vaan jotenkin niin helppoa ajoa. Dsgeillä on tullut ajettua vuodesta 2007 saakka kun isä silloin hankki ensimmäisen Skodan (2.0tdi 6-lovisena). Oli muuten ehkä paras diisseli millä ikänä  olen ajanut. 2005 530d aut. oli moottorin puolesta parempi kyllä, mutta dsg istuu paremmin omaan mieleen. Silloin kuin tekee mieli hämmentää otetaan Kupla alle ja nautitaan jo 150000 km kestäneen laatikon "sulavista" liikkeistä... Luultavasti myös seuraava auto kun vaihdon aika koittaa on Skoda ja dsg.   
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

poujo

Lainaus käyttäjältä: RS/III/RallyGreen - 22.07.14 - klo:08:44
Mutta Skodan DSG automaatti on paras, mikä on koskaan ollut ja autoja on ollut.
DSG Paras

DSG on hyvä vaihteisto, jos se kestää. Kokoajan pieni pelko, että milloin loota leviää. Tainnut lukea liikaa interwebin ihmeellisestä mualimasta DSG-vioista? Ja ei tuo DSG, kylläkään paras ole. BMW:ssä ZF:n tekemä 8-lovinen loota kyllä paljon parempi.
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

Kotipirtti

Lainaus käyttäjältä: poujo - 22.07.14 - klo:09:48
DSG on hyvä vaihteisto, jos se kestää. Kokoajan pieni pelko, että milloin loota leviää. Tainnut lukea liikaa interwebin ihmeellisestä mualimasta DSG-vioista? Ja ei tuo DSG, kylläkään paras ole. BMW:ssä ZF:n tekemä 8-lovinen loota kyllä paljon parempi.

On muuten pakko kyllä myös yhtyä kehumaan ZF:ää. Ajoin 3 gt 20 d:llä alkuvuonna Saksassa jolloin itsellä vielä manuaali alla. Silloin ihmettelin että onko tämä nyt niin erikoinen loota mitä kohistaan. Kun sitten sain skodan niin onhan siinä vaan eroa. Vaikka dsg on kyllä myös ihan hyvä kun tottuu viiveisiin ja muihin kommervenkkeihin.   

RS/III/RallyGreen

Lainaus käyttäjältä: poujo - 22.07.14 - klo:09:48
DSG on hyvä vaihteisto, jos se kestää. Kokoajan pieni pelko, että milloin loota leviää. Tainnut lukea liikaa interwebin ihmeellisestä mualimasta DSG-vioista? Ja ei tuo DSG, kylläkään paras ole. BMW:ssä ZF:n tekemä 8-lovinen loota kyllä paljon parempi.
Varmaan on parempi ZF loota, mutta niin on myös hintakin:(
Skoda ja DSG on paras hinta laatusuhde:)
Skoda Octavia Combi TDI/RS DSG/ Rally Green

kaide

Ajoin RäSää ekaa kertaa manuaalina pari päivää sitten.  On se kieltämättä aika napakka loota ! Jotenkin vaan arkikäytössä automaatti on kiva keksintö ja itseasiassa ratin takaa viiksistä saa naputeltua aika rivaksti pykäliä edestakas kun haluaa mutkatiellä räppäillä .  Perinteisessä momenttimuunnintomaatissa ei noilla viiksillä jaksa leikkiä kun laatikko luistaaaaaaaa, mutta DSG on niin nopea vaihtamaan että ei käsipelillä pääse samaan.

Ainoa raivostuttava piirre dsg.ssä on se kun polkasee kaasun pohjaan niin kiihtyvyys jää vaisummaksi kuin puolikaasulla. Sen kun oppii niin ei pahaa sanottavaa.  Kuuluuko tuon miettiä pari sekkaa kun vaihtaa R->D ja sitten nykäsee aika voimakkaasti ekassa liikkeelle lähdössä? Itse olen tuota pitänyt ominaisuutena
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

-Oksid-

Ensimmäisellä automaatilla mennään ja toistaiseksi valinta vaikuttaa hyvältä  8)

Pihaan peruuttamisessa (pieni ylämäki) on seuraava huomio tullut tehtyä: pienellä kaasulla ei "tapahdu mitään", sen jälkeen tuntuu hyökkäävän (ikäänkuin kytkin menisi kerrasta kiinni). Tuo meinasi yllättää ekalla kerralla ja auto olla talon seinässä, nyt osaa jo varautua. Tämä lienee normaalia DSG:n ominaisuutta?
Etuperin pintakaasulla ajettaessa taas kierrokset pysyvät n. 1500 rpm ja tuntuma on kuin manuaalilla kytkintä luistattaen, samanlaista hyökkäystä en ole saanut aikaiseksi kuin peruutettaessa.

Tasaisella kumpaakaan yo. ei ilmene.

Noita lukuunottamatta oikein mainion tuntuinen loota, toivotaan että pysyykin sellaisena  8)
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: RS/III/RallyGreen - 22.07.14 - klo:23:35
Varmaan on parempi ZF loota, mutta niin on myös hintakin:(
Skoda ja DSG on paras hinta laatusuhde:)

Kyllähän sen ZF:n lootan on saanut jo hyvin pitkään ilmaiseksi moniin bemarin malleihin. Eli automaatti on ollut samanhintainen kuin manuaali. Toki bemari on autona kalliimpi kuin Skoda ja bemareissa ei ole varustetasoja kuten Skodissa. On vain aihio mitä varustellaan irrrallisilla varusteilla tai varustepaketeilla. Parasta tuossa ZF8 ja bemari yhdistelmässä on se, että sitä lootaa ei pantata. Sen saa ykkössarjaan siinä missä 5-sarjaankin. Se on siis saatavilla koko mallistossa.

maher

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 23.07.14 - klo:00:08


Pihaan peruuttamisessa (pieni ylämäki) on seuraava huomio tullut tehtyä: pienellä kaasulla ei "tapahdu mitään", sen jälkeen tuntuu hyökkäävän (ikäänkuin kytkin menisi kerrasta kiinni). Tuo meinasi yllättää ekalla kerralla ja auto olla talon seinässä, nyt osaa jo varautua. Tämä lienee normaalia DSG:n ominaisuutta?
Etuperin pintakaasulla ajettaessa taas kierrokset pysyvät n. 1500 rpm ja tuntuma on kuin manuaalilla kytkintä luistattaen, samanlaista hyökkäystä en ole saanut aikaiseksi kuin peruutettaessa.

Tasaisella kumpaakaan yo. ei ilmene.

Hill Hold -mäkilähtöavustin lienee vaikuttimena tuossa.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy