Scirocco II, -91, 8V, GTI: POLTTOAINEPUMPUN SULAKE KUUMENEE

Aloittaja Rike, 25.03.14 - klo:10:02

« edellinen - seuraava »

Rike

Moro,

Viime kesänä alkoi ongelmat: pätki ja sammui --> kopsautti luunapin polttoainepumpun sulakkeelle --> kontakti palasi ja meno jatkui.
Sulake tosin kuumeni, jopa suli osittain, mutta ei ikinä palanut katki.

Nyt on uusi sulakeboksi, koska vanhasta oli kontaktit lähes hävinneet tämän kuumenemisen johdosta.
Nopealla käytöllä sulake lämpenee edelleen! Pitää käyttää vielä pidempi aika ja katsoa kuumeneeko se ihan, mutta kutina on, ettei vika korjaantunut vielä...

Eli vika oli joko:
1. huono sulakekontakti aiheutti kuumenemisen ja sulamisen (toivottava vika tällä hetkellä, koska boksi uusittu ja kontakti OK) TAI
2. vika on jossain muualla, joka aiheutti kuumenemisen --> huonon kontaktin kun paikat alkoi sulamaan

Mistä etsiä vikaa nro 2?

Pääbensapumppu?
Nostopumppu?
Paskainen bensafiltteri (vaihdettu 20tkm sitten eli kymmenen vuotta sitten kun otin auton kesäkäyttöön)?

-Rike

RoccoScientist

Sarjassamme mitään en asiasta tiedä, mutta: Jos sulakkeen ja sulakeboksin vaihdolla ei ole ongelma korjaantunut, eli uusi sulake kuumenee sulamispisteeseen, niin piireissä kulkee jostain syystä liian suuri virtamäärä. Jostain kohdin on siis saattanut kadota resistanssia, mutta tämän syy onkin sitten ihan arvailun varassa. Syyn etsimisen voisi periaatteessa tehdä selvittämällä paljonko virtaa pitäisi missäkin kohtaa auton elektroniikkaa kulkea ja sitten mittailla todellisia lukuja mittarilla, mutta käytännössä tuo voi olla mahdoton tehtävä. Tehtiinkö autolle ennen viime kesän ongelmia jotain?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

SeppoN

Kuinka suuri se sulake on? Bilteman virtamittari voisi olla kova sana vianhaussa.

http://www.biltema.fi/BiltemaDocuments/Manuals/15-290_man.pdf

Tällä ainakin näkisi, kuinka paljon virtaa kulkee. Ilmeisesti kuitenkin liikaa, sillä sulakkeen tehtävä on palaa poikki. Onko sen sulakkeen takana muitaklin laitteita?


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy