Octavia RS kassikoukut

Aloittaja darthjysky, 24.07.14 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

darthjysky

Ainankin viimevuoden puolen Liftback RS:ssä on kontissa vain vasemmalla puolella kassikoukku. Jostain olin saanu käsityksen että nykyisissä olisi molemmin puolin koukut. Tuumin että olisi mukava jos jälkeen voisi asentaa myös oikean puoleisen.

Tilasin Laakkosen varaosatiskiltä asianmukaisen kassikoukun. Hintaa taisi olla 19â,¬



Tutkittuani huomasin että kontin pahvia myöten kaikki on valmiina asentamista varten. Rungossa on mutterit ja tosiaan vuorauksessa on valmiiksi reiät kohdallaan.



Rautakaupasta 20mm M5 ruuvit ja asentamaan.

Valmis lopputulos:

Vertailuksi vielä alkuperäinen vasemmanpuoleinen koukku: Toinen ruuvi ei ollut tuossa paikallaan kun olin irroittanut mallikappaleeksi että osaan ostaa oikean kokoiset uudelle kahvalle.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

S_C

Kiitos vinkistä. Pitää itsekkin käydä ostaa toinen koukku. Tulee ihan tarpeeseen tuon asentaminen :D

BMW 535D LCI E60 ///M-Sport 330/700

Ex- Skoda Octavia RS -14 TSI man LB Candy White

Peeveli

Eikö tosiaan lb:ssa ole kuin yksi kassikoukku vakiona? Farkkumallissa on (ainakin MY2015) peräti neljä kpl, kaksi per sivu. Ja toimivat; ruokakassit jne pysyvät mukavasti koska kontin korkeus on riittävä. Ne ovat erilaiset, eli ne voi painaa halutessaan linkkuun kontin sivupaneelin seinämän myötäisesti.

Tuokin malli on hyvä, mitä aloitusviestissä esiteltiin. Jettassa oli aikoinaan ja hyvin toimi.

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.07.14 - klo:20:13
Eikö tosiaan lb:ssa ole kuin yksi kassikoukku vakiona? Farkkumallissa on (ainakin MY2015) peräti neljä kpl, kaksi per sivu. Ja toimivat; ruokakassit jne pysyvät mukavasti koska kontin korkeus on riittävä. Ne ovat erilaiset, eli ne voi painaa halutessaan linkkuun kontin sivupaneelin seinämän myötäisesti.

Tuokin malli on hyvä, mitä aloitusviestissä esiteltiin. Jettassa oli aikoinaan ja hyvin toimi.

Ei ollu tosiaa ku yks koukku. Käsittääkseni MY2015 malleissa pitäis olla molemmilla puolilla.

Tuossa yhden koukun hommassa mielestäni koukku on väärällä puolella koska tuonne puolelle tulee se muovinen laita että saa pienen kotelon. Oikealla puolella taas ei ole kuin tyhjää johon mielummin laitan ostoskassit.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Kunkku

Joo 4kpl. näitä on minunkin autossa ja saa tosiaan nätisti käännettyä sivuun ku ei tarvi. Itellä nämä menee vähän hukkaan kun on 2 koiranhäkki perässä ni ei tilaa juuri ole.  ;D

maher

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.07.14 - klo:20:13
Eikö tosiaan lb:ssa ole kuin yksi kassikoukku vakiona? Farkkumallissa on (ainakin MY2015) peräti neljä kpl, kaksi per sivu. Ja toimivat; ruokakassit jne pysyvät mukavasti koska kontin korkeus on riittävä. Ne ovat erilaiset, eli ne voi painaa halutessaan linkkuun kontin sivupaneelin seinämän myötäisesti.

Tuokin malli on hyvä, mitä aloitusviestissä esiteltiin.

Combissa (MY2014) tosiaan kaksi "sisääntaitettavaa" koukkua molemmin puolin. Erilaiset siis kuin avausviestin kuvissa.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: maher - 25.07.14 - klo:09:36
Combissa (MY2014) tosiaan kaksi "sisääntaitettavaa" koukkua molemmin puolin. Erilaiset siis kuin avausviestin kuvissa.

Tuo kuvan koukku on kakkoskopan octaviasta.

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: Härkönen - 25.07.14 - klo:10:43
Tuo kuvan koukku on kakkoskopan octaviasta.

:)

Eikä oo. Tarkottanee siis että kolmos ja kakkos okussa nuo "perus" koukut on vaan samanlaiset.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 25.07.14 - klo:10:46
:)

Eikä oo. Tarkottanee siis että kolmos ja kakkos okussa nuo "perus" koukut on vaan samanlaiset.

Mulla oli kakkoskopan liftbackissä just tollaset koukut.
Tuntuu vaan niin uskomattomalta että, farkussa on siistit uudet "piilokoukut" ja liftbackissä ei ole.

Voitko laittaa kuvan takakontista?  ;D

poujo

Lainaus käyttäjältä: Härkönen - 25.07.14 - klo:12:52
Tuntuu vaan niin uskomattomalta että, farkussa on siistit uudet "piilokoukut" ja liftbackissä ei ole.

Millaset koukut farkussa?
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

darthjysky

If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.


teejiipee

Kiitti darthjysky hyvästä vinkistä, tilasin heti Laakkoselta, hinta se vajaa pari kymppiä ja ruuvit 0,30â,¬ kpl. Ruuveilla toimitusaika vähän pitempi, itse koukun saa päivässä parissa.
Toyota Corolla Cross AWD -24

teejiipee

Moniin, ruuvit tulivatkin jo tänään, hinnaksi yhteensä 17,40â,¬ + 0,60â,¬ = 18â,¬' ei paha hinta toisesta kassikoukusta. Ruuvit torx -kannalla, menivät heti kertaheitolla paikoilleen.
Se hieman kyllä ihmetyttää, kun ei toinen koukku ollut mukana jo ostaessa autoa, tosi säästöä.
Toyota Corolla Cross AWD -24

V-O

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 07.08.14 - klo:20:49
tosi säästöä
Kyllä:
- kokoonpanossa aikaa turautuu vähemmän
- vähemmän osia roudattavaksi tehtaalle ja tehtaalla liinalle
- auton BOM pienempi
... ja silleen.

Noi kun alkajaisiks kertoo tuotantovolyymillä niin niistä ne profitit kertyy. Pienistä puroista juustohöylätyyliin.

nm

Pitäisiköhän ko. kassikoukkujen asennus onnistua myös Octavia III:n viistoperä active malliin, jossa ei ole kummallakaan puolella tavaratilaa koukkuja? Molemmilta puolilta löytyy yhdet reiät, jotka mustien kumisuojien alla, mutta viereisiä toisia reikiä en löytänyt.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy