Exeo 2.0tdi ravistaa

Aloittaja static, 27.12.13 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

static

Olisi tarkoitus ostaa Exeo ST, mutta auto jäi vielä harkintaan. Yksi suurin syy oli se, että auto ravisti kohtuullisen paljon yli 100km/h nopeuksissa. Myyjä epäili renkaita ja vika saattaakin olla niissä. Kun parkissa polkasee tyhjänä kaasua, niin moottori nytkähtää siten, että koko auto heilahtaa, tuskin on ihan normaalia? Vika moottorin tukikumeissa, 180tkm ajettuna? Tämä ainakin osaltaan voimistaa ravistamista.

Eikös tässäkin ole jo hiukkassuodatin 2.0tdi CR vm.2010 ?

Onko kellään ollut ongelmia rekisterikilven valoissa? Nämä eivät myöskään palaneet, vaikka sinne oli vaihdettu uudet polttimot. kontin johtosarja ongelmaa tiedossa?



Dirti

Lainaus käyttäjältä: static - 27.12.13 - klo:17:48
Olisi tarkoitus ostaa Exeo ST, mutta auto jäi vielä harkintaan. Yksi suurin syy oli se, että auto ravisti kohtuullisen paljon yli 100km/h nopeuksissa. Myyjä epäili renkaita ja vika saattaakin olla niissä. Kun parkissa polkasee tyhjänä kaasua, niin moottori nytkähtää siten, että koko auto heilahtaa, tuskin on ihan normaalia? Vika moottorin tukikumeissa, 180tkm ajettuna? Tämä ainakin osaltaan voimistaa ravistamista.

Eikös tässäkin ole jo hiukkassuodatin 2.0tdi CR vm.2010 ?

Onko kellään ollut ongelmia rekisterikilven valoissa? Nämä eivät myöskään palaneet, vaikka sinne oli vaihdettu uudet polttimot. kontin johtosarja ongelmaa tiedossa?

Voi olla renkaat. Mut miten se ravistaa? Täriseekö ratti myös?

Tuo tyhjäkäyntinä polkasu heilauttaa kyl autoa jonkin verran, saman huomannut omassani. Mut vaikea sanoa mikä on normaali heilautus ja mikä ei.

Nuo rekkarin valot on kertakäyttötavaraa. Keräävät paskaa itseensä ja ruostuvat sekä hapettuvat ajan myötä. Se valoyksikkö on helppo vaihtaa ja on aika halpakin vielä...

Juu hiukkassuodatin löytyy.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

static

No niin, myyjä ilmoitteli, että ravistus loppui tasapainotuksella.

Katsotaan maanantaina lähteekö Exeo mukaan, onko kellään tietoa, että onko näissä mitään erityisesti tarkistettavia kohteita? Luukut ja ovet ei yleensä ruostu?

RSOCUstin

Rekisterinkilven valojen pohjat hapettuneet, Slamitista uutta tilalle olikohan 10e/kpl.
Ihme että tosta mennyt kun se kuitenkin Audi. Tai sitten Seatin vakio vika siirtynyt. Seateista meni myös takaluukun lukkomekanismeja, siellä metalliosat ruostu. Uudet on muovisia, kai tuossa kuitenkin olisi audin peräsiä/ muovisia.

Ei kai noissa muuta ole.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 28.12.13 - klo:20:11
Rekisterinkilven valojen pohjat hapettuneet, Slamitista uutta tilalle olikohan 10e/kpl.
Ihme että tosta mennyt kun se kuitenkin Audi. Tai sitten Seatin vakio vika siirtynyt. Seateista meni myös takaluukun lukkomekanismeja, siellä metalliosat ruostu. Uudet on muovisia, kai tuossa kuitenkin olisi audin peräsiä/ muovisia.

Ei kai noissa muuta ole.

Nuo valopohjat on samat kuin neloskoppasessa golfissa ja edellisessä leonissa, itse ratkaisin ongelman ja ostin dectanesta litecin ledimoduulit.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

static

Renkaat tasapainotettu, mutta edelleen ravistusta esiintyy. Ratissa ei tunnu, mutta penkissä tuntuu. Pahin 105-100km/h eikä oikeastaan vaikuta, millä vaihteella ajaa, ehkä se perstuntumalla on hiukan voimakkaampi isomalla vaihteella. Ravistus tuntuu myös moottorijarrutuksessa.

Kaksoismassalle ääniä? mitä muuta?

Dirti

Lainaus käyttäjältä: static - 30.12.13 - klo:18:30
Renkaat tasapainotettu, mutta edelleen ravistusta esiintyy. Ratissa ei tunnu, mutta penkissä tuntuu. Pahin 105-100km/h eikä oikeastaan vaikuta, millä vaihteella ajaa, ehkä se perstuntumalla on hiukan voimakkaampi isomalla vaihteella. Ravistus tuntuu myös moottorijarrutuksessa.

Kaksoismassalle ääniä? mitä muuta?

Voi olla kaksoismassakin.

Mut ihan villi ehdotus, mitä jos kattelisit jotain toista yksilöä/autoa? :)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

RSOCUstin

Moottorin tukikumit, pultit, sellanen kaasujousi joka ottaa moottorin liikkeet vastaan. 1.9tdissä Se on siinä keskellä edessä. Tai kaksoismassa. Suosittelen seuraavaa yksilöä kans.

Janneh

Omassa autossa oli vastaavia ravistuksia ja syy oli kuivassa vetonivelessä.

Arcca

Vanne soikea tai renkaassa muotovirhe listalle myös. (Takapyörässä tai pelkkää pystyheittoa.)

En oikein usko kaksoismassaan, kun oireet on noin kovalla nopeudella. Kaksoismassahan oireilee mm käynnistessä kolahduksena.

Uus auto vaan hakuun, ei kannata tärinöiden kanssa tapella kun ei ole pakko.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

static

Ostin tämän auton kuitenkin ja kyllähän ne ravistukset hävisi, kun laittoi uudet gummit alle. Allaolevat "hyvät" nastarenkaat ei ollukkaan niin hyvät, kun tuli oikeasti liukasta. Eikä niitä silti ollut tasapainoitettukaan kuten myyjä väitti, pelkästään vanteet pesty.

Laitetaan kokemuksia autosta sitten toisen otsikon alle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy