Alkuperäinen hälytin

Aloittaja toukka, 22.11.11 - klo:08:46

« edellinen - seuraava »

toukka

Olipas eilen tilanne kun menin autolle. Sisätilalämmitin oli laitettu tuntia aikaisemmin päälle ja kävelin auton ohi. Kaikki OK. Kun palasin auton luokse 10 minuutin päästä hätävilkut vilkkuivat, mutta auto ei pitänyt mitään ääntä.

Hälytin lauennut? Mistä syystä? Ilmavirtauksesta, lämpötilasta, vai onko esim. joku lintu käynyt "liian lähellä"??
::)

Mites toi hälytin toimii touranissa? B-pilarissa on se nappi, mistä ilmeisesti saa sisätutkan pois päältä, mutta mitäs hyötyä siitä hälyttimestä sitten on?
Sharan 2.0TDI 4motion -14

Tupo

Lämpimän ilman virtausta / pyörteilyä veikkaan syyksi hälyn laukeamiseen. Ainakin omassa Caddyssa on syytä kytkeä sisätutka pois, kun käyttää sisälämppäriä - muuten tulee noita "haamuhälytyksiä". (Hälytin toimii edelleen ja hälyttää ovien avaamisesta ja auton liikuttamisesta, vaikka sisätutka olisi pois päältä.)

toukka

Vaikka se hälytys nyt sitten olisi tullut tuosta sisälämppäristä, miksi vain vilkut vilkkuivat?

Onko jostain joku asetus pois, ettei torvi soinut? Vai onko vilkut "kevyt varoitus" ennen kunnon hälytystä?
Sharan 2.0TDI 4motion -14

Tupo

Vilkut taitaa vilkkua vielä jonkin aikaa sen jälkeen, kun pilli lopettaa.
Voit helposti kokeilla, miten häly (sisätutka) toimii, kun istut autossa ja lukitset sen kauko-ohjaimella.

toukka

Mistä tiedän tullessani autolle, onko se hälyttänyt? Vilkkuuko se punainen ledi siinä kuskin ovessa jollain tietyllä tavalla? Tai siis onko sillä ledin vilkkumisella joku logiikka?
Sharan 2.0TDI 4motion -14

ConD

#5
Eikös se ihan tasaisesti pitäisi vilahtaa säännöllisin väliajoin kertaalleen, lisäksi olen käsittänyt että tuosta jäisi hälyn aivoihin jälki jos se on jostain syystä hälyttänyt.

VCDS kuumaksi ja tutkimaan. Uskoisin että jostain adaptation valikosta löytyisi sisätutkallekin herkkyysasetuksia säädettäväksi. Itselläni on huono tarkastaa omasta autosta, kun ei hälyä ole :P

edit: Hälyn aivot ovat siis "Comfort system" ohjainlaitteen sisällä/ominaisuuksissa. Alta kopiointi openobd:n asetuksista, vilkaise löytyykö samoja juttuja sinun autostasi...
http://de.openobd.org/vw/golf_1k.htm#46

LainaaController adjustment

STG 46 (Comfort System) select
STG adjustment -> function 10

-> Channel 15 (interior monitoring)
Here the sensitivity of the interior monitoring is set (Possible values: 1,2,3,4).

Jeppe

Mulla aikoinaan Golfin tutkat ottivat sisälämppäristä, mutta myös keväällä siitä, kun aurinko rupesi lämmittämään sisätiloja. Piti vaan aamuulla työpaikan parkkipaikalle jättäessä otta tutkat pois päältä

toukka

Joo, elikäs vihdosta viimein muistin/kerkesin/viitsein kurkata tota herkkyyden säätöä...

Kuten ConD mainitsi...
Controller adjustment

STG 46 (Comfort System) select
STG adjustment -> function 10

-> Channel 15 (interior monitoring)
Here the sensitivity of the interior monitoring is set (Possible values: 1,2,3,4).


Mutta, mutta...
VCDS antaa ohjeeksi: 1=25%, 2=50%, 3=75%, 4=100%

En saa asetettua arvoksi noita 1-4, vaan ne menee seuraavasti: 1-59=50%, 60-69=60%, 70-79=70%, 80-89=80% ja 90-99=90%

Mites teillä muilla? Vaatiiko jotain erikois kikkoja?
Sharan 2.0TDI 4motion -14

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy