Savutus, käynnistyksen yhteydessä

Aloittaja okalli, 20.06.12 - klo:09:41

« edellinen - seuraava »

okalli

Auto touran dsg 07
Aina käynnityksen yhteydessä tuprauttaa mustat savut. Pimeänä kaksi hehkua, johtuuko siitä?
turpo menossa. Pitääkö ajaa 3-vaihteella muutama kilometri!!!!!! vai onko joku erg venttiili rikki voiko sitä itse putsasta ja mistä se löytyy.

wille84

Hehkujen vaihdosta olisi varmaan halvin ja helpoin lähteä vikaa hakemaan.

Voi tietysti olla EGR venttiilikin jumissa, löytyy koneen takaa turbon ja pakosarjan yläpuolelta > siitä metalli putki imusarjaan. Haulla varmaan löytyy tarkempia ohjeita puhdistukseen.

Ei taida karstoja polttamalla parantua ainakaan enää kun vikaa jo on, ennalta ehkäisevästi se paremminkin auttaa kun välillä ajaa reilummillakin kierroksilla.

stallione

Pöläyttää mustat savut täälläkin käynnistäessä. Aina tehnyt niin! Seat leon 08 dsg diesel.
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy