Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 24.11.10 - klo:14:13
Ja volkkarin ksenonien seurana taitaa olla vielä halogeenitkin, joten valoteho Audiin verrattuna on luultavasti parempi.

Kuvista päätellen xenoneissa ei ole halogeeneja. Kaukaa katsoen näyttäisi että on kahdet pyöreät valot, mutta sisemmät niistä onkin vilkut. Ihan niinkuin esim. kuutoskopan golfissa.

Varusteihmeellisyydet taas ovat maahantuojasta kiinni. Konsernilta kyllä löytyy lisää vaihde- ja moottoriyhdistelmiä.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Jukikyy

#31
Lainaus käyttäjältä: downtime - 24.11.10 - klo:14:07
Näitä autoja ei oikeasti pitäisi edes vertailla. Passat on kuitenkin selvästi kokoluokaltaan isompi auto. Jos tarvitsee isompaa autoa niin silloin ei yksinkertaisesti A4:sta voi edes harkita.

Paljon vm. 2007 Passat Variantilla ja vm. 2010 Audi A4:llä ajaneena en kyllä mitenkään allekirjoita Donwntimen väitettä, että Passat olisi selvästi isompi kuin A4. Passatissa on isompi tavaratila, mutta matkustamotilat ovat oikeastaan samankokoiset. Jos näistä mitoista saa vännettyä selvästi erikokoiset autot, niin sitten olen väärässä.


Sisämitat
Tehokas pääntila edessä/takana, mm 970 (981 kattoluukullinen)/980 (983 kattoluukullinen)
Jalkatila edessä/takana, mm 1053/960
Sisätilan leveys edessä/takana, mm 1467/1491
Tavaratila
Pituus, takaselkänoja pystyasennossa / alas käännettynä, mm 1133/1941
Suurin leveys, mm 1003
Korkeus, mm 480
Kuormakorkeus kattoon asti, mm 831
Lastausaukon leveys/korkeus, mm 1014/719
Tavaratilan tilavuus, l 603-1731



1.8 "APR" Q

LainaaPaljon vm. 2007 Passat Variantilla ja vm. 2010 Audi A4:llä ajaneena en kyllä mitenkään allekirjoita Donwntimen väitettä, että Passat olisi selvästi isompi kuin A4. Passatissa on isompi tavaratila, mutta matkustamotilat ovat oikeastaan samankokoiset. Jos näistä mitoista saa vännettyä selvästi erikokoiset autot, niin sitten olen väärässä.
Olen aivan samaa mieltä..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

-o-

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 24.11.10 - klo:14:41
Olen aivan samaa mieltä..

Olen täysin eri mieltä, kuten numerotkin. Se mikä jäi mittakuvissa näyttämättä, on Passatin sisäleveysmitat ja hops - Passattiin mahtuu ihan oikeasti kolme ihmistä takapenkille...

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Habe - 24.11.10 - klo:14:45
Olen täysin eri mieltä, kuten numerotkin. Se mikä jäi mittakuvissa näyttämättä, on Passatin sisäleveysmitat ja hops - Passattiin mahtuu ihan oikeasti kolme ihmistä takapenkille...

A4:ssä on sen verran iso tuo keskitunneli, että siihen keskelle ei mielellään vääntäytyisi vaikka leveyssuunnassa tilaa olisikin. Käytännössä tuo ei minusta ole viisipaikkainen sen enempää kuin TT on nelipaikkainen.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

downtime

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 24.11.10 - klo:14:36
Paljon vm. 2007 Passat Variantilla ja vm. 2010 Audi A4:llä ajaneena en kyllä mitenkään allekirjoita Donwntimen väitettä, että Passat olisi selvästi isompi kuin A4. Passatissa on isompi tavaratila, mutta matkustamotilat ovat oikeastaan samankokoiset. Jos näistä mitoista saa vännettyä selvästi erikokoiset autot, niin sitten olen väärässä.

No numeroitahan voi tuijotella miten haluaa. Minulle strateginen mitta on tavaratilan koko ja se on kyllä A4:ssa aivan onneton. Passattiin mahtuu yli 100 litraa enemmän tavaraa. Kontti on korkeampi ja syvempi sekä pari senttiä leveämpi jotka ovat ratkaisevasti isompia mittoja.

Mutta hei, eihän siinä mitään. Kyllä itselle A4 Avant on edelleenkin varteenotettava vaihtoehto. Ihan vain nelivedon ja sen Audimaisuuden takia. Ja no onhan siinä tosiaan tuo urheilupenkki ihan erinomainen.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.11.10 - klo:13:32
Juuri näin... Tilauspaperi on tehty Passat Variant Highline 2.0TDI DSG 4Motion tiedoilla..

Onneksi olkoon!
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.11.10 - klo:13:32
Juuri näin... Tilauspaperi on tehty Passat Variant Highline 2.0TDI DSG 4Motion tiedoilla..
Onnittelut Skulalle. Hieno peli, siksipä kysynkin mitä lupasivat toimitusajaksi. Mun kyselyissä lupailivat ensiksi huhtikuun puoliväliin, sitten maaliskuun puoliväliä  tarkennettuna.

Tällä hetkellä kahden vaiheilla, tasan vastaavasta pelistä kuin sulla ja XC60:stä. Huomenna "pistän" näillä näkymin nimen alle, jompaan kumpaan.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Habe - 24.11.10 - klo:14:45
Olen täysin eri mieltä, kuten numerotkin. Se mikä jäi mittakuvissa näyttämättä, on Passatin sisäleveysmitat ja hops - Passattiin mahtuu ihan oikeasti kolme ihmistä takapenkille...

Joo, tuolla kuvan alla tekstissä se on, Passat on takapenkin tiloiltaan peräti 11 cm leveämpi, se jo tuntuu. Samoin tavaratila on huomattavasti isompi.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 24.11.10 - klo:13:44
Varmasti toimiva yhdistelmä Suomen olosuhteisiin ;) Vielä jos olet pikkurukseilla tehnyt siitä Highline Plussan, niin aina parempi.


Tämä oli kuitenkin järki valinta skulalta kaikinpuolin. Onnea järki valinnasta  ;) Muistaakseni olet melko pitkäkin kaveri niin ajoasentokin on ollut isossa roolissa.

1.8 "APR" Q

Itse en tuota nelosen tavaratilaa mitenkään onnettomana pidä..kyllähän Passatissa tavaratila hiukan suurempi on samoin kuin leveys,mut pitäisin kuitenkin nelosta ennemmin Passatin verrokkina kuin tulevaa uutta kutosta..sen verran siitä tulee isompi kuin näistä molemmista.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Markku J

Täältäkin Skulalle onnittelut ! Vasta nyt huomasin tuon uutisen jo julkistetun.

Itsellänikin on samainen automalli kiinnostuksen kohteena Ruotsiin hankittuna. Mutta xenonien saatavuus on se juttu tässä. Auton tarvisin näillä näkymin huhtikuussa. Pitää kysellä aikatauluja ja miettiä, jos jonkin sijaisauton ottaisi tarvittaessa.

Vaihtoehtoina vielä A4 Avant 2.0 TFSI quattro S tronic (ihan karvalakkivarustein) , Tiguan, BMW 520 dA ja X3 xDrive 20 dA.

Quality


Itseäkin alkoi kiinnostaa tuo FL Passat. Oma valinta olisi ilman muuta Highline 2,0 TSI 155 kW DSG, johon lisukkeita ei sitten tarvitsisi ruksailla kuten perusmalleihin. Harmittavan laiha on tuo ulkoväripaletti  ???

PS. Ihmeellinen tuo otsikon muotoilu. Eiköhän se pitäisi muuttaa Passatin uutta FL-mallistoa paremmin vastaavaksi?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

downtime

Lainaus käyttäjältä: Quality - 24.11.10 - klo:20:52
Itseäkin alkoi kiinnostaa tuo FL Passat. Oma valinta olisi ilman muuta Highline 2,0 TSI 155 kW DSG, johon lisukkeita ei sitten tarvitsisi ruksailla kuten perusmalleihin. Harmittavan laiha on tuo ulkoväripaletti  ???

PS. Ihmeellinen tuo otsikon muotoilu. Eiköhän se pitäisi muuttaa Passatin uutta FL-mallistoa paremmin vastaavaksi?

Itsellä lista olisi tällainen :

Passat Variant 2,0 TDI 103 kW BlueMotion Technology (Manuaali)
Varustelutaso: Highline
Ulkoväri: Candyweiß-normaaliväri
Istuinverhoilu: Sport-paketti ja nahkaverhoilu Nappa, musta

Tehdaslisävarusteet
Sport-paketti
Passat-paketti I
Passat-paketti III
Kevytmetallivanteet Minneapolis 71/2 x 17"
Monitoiminäyttö Premium, värinäyttö
Ambiente-valopaketti
Panoraamakattoluukku, sähkökäyttöinen
Peilipaketti
DYNAUDIO Confidence-äänentoistojärjestelmä
Ilman malli- ja moottorimerkintää
Polttoainekäyttöinen seisontalämmitin kellolaitteella ja kauko-ohjaimella
Sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku

Veroton hinta varusteille yhteensä : 6580 â,¬. Verollinen n. 8080 â,¬.

Kokonaishinta autolle + varusteille 46 435 â,¬.

Ihan ok mielestäni. Audi oli pikkasen reippaat 50 tâ,¬ varusteineen ja Touran aika lailla samoissa kuin tuo Passat Variant. Tosin Audi menee Quattro-kuu tarjouksessa tuohon samaan 46 tâ,¬.

Markku J

Kiitti tiedosta, Skula. Sitten harkitsen Passat Variantia vakavasti - kunnon herkuilla.

downtime

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.11.10 - klo:21:16
Ja tämä Quattro-kuu on sitten jo varmaa tietoa?

No niin varmaa kuin voi olla kun mitään varmaa tietoa ei ole :)

Myyjä meinasi että Quattro-kuu tulisi olemaan jokavuotinen juttu. Mene ja tiedä sitten.

downtime

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.11.10 - klo:21:26
Viimeisin myyjän meili oli nyt sitten että(tuli muuten klo 20.05), ilmeisesti tilaus saataisiin näillä kilkkeillä vasta joulukuun lopussa syötettyä systeemiin..

Ehkä taas jotkin jumalat ovat vuorostaan puolellani siinä ettei haluamaani autoa saatu tilaukseen... Koska taas nyt kokeiltuani 125kW TDI DSG (SUperb) niin kyllä nyt epäillyttää se voiman riittävyys.. Maantiellä tuo tuntuu ihan mopolta(okei - keli nyt on aika luikas, mutta motarilla oli melko pitävää).. Muistan hyvin että 118kW TSI(1.8) ainakin persdynolla meni paremmin.. Ja ja..

Nyt nukutaan, tai nukutaan tai ei, yön yli.. Ja aamulla katsotaan uusin silmin..

Idioottimaista kytkeä nyt tämä nelikko automaatti vain dieseliin  ::)
(ihan kuin joku olisi sitä joskus toivonut  ::) )



Saahan tuon softattua jos voiman puute alkaa tuntumaan? En kyllä usko. Touran 125kW motilla ja DSG:llä liikkui kyllä hyvinkin reippaaseen tahtiin. Veikkaan että Superbin tapauksessa auton koko ehkä hämää tuota kiihtyvyydentunnetta?

Markku J

Skula, olet oikeassa, tämä 170 hv TDI on oikeasti aikalailla mopokone. Olen pitänyt Bemarin 520 dA:n konetta ihan kipurajana tehon suhteen ja siinä on 184 hv - ja sekin luokitellaan keskusteluissa alimpaan mopokategoriaan.

Tuo VAGin 2 -litrainen TDI on siinä ja siinä ja nelivedon kanssa - varsin kesy kone. Siltikin sitä harkitsen...kun ei firman autopolittiikka mahdollista isompaa kuin tämä, tai Bemun 184 hv -versio.

Jos omalla rahalla ostaisin, niin menisin reilusti tehokkaampiin koneisiin.


K70

LainaaPassat on takapenkin tiloiltaan peräti 11 cm leveämpi, se jo tuntuu. Samoin tavaratila on huomattavasti isompi.
Enimmäkseen tulee ajettua etupenkiltä käsin, joten kuljettajan näkövinkkelistä isoa eroa ei ole.

Eihän tämä mikään uusi asia ole, että Passat on kalliimpi kuin kampanjamallin A4. Myös B7 aikaan SportEdition-varusteinen A4 2.0T koneella oli halvempi kuin Passat samalla koneella.

Ja 80-luvun alussa, jota aikaa tuskin kovin moni muistaa, Audi 80 1.3, Passat 1.3 ja Jetta 1.6D oli lähestulkoon saman hintaisia kaikki.

K70

Joo, tietysti varustelistan tsekkaaminen yks yhteen muuttaa asian, koska Audiin varusteet on paljon kalliimpia, kuin VW:iin. Itsellä kun ei isoja vaateita ollut, niin varusteiden lista jäi lyhyeksi, xenon-valot, urheiluistuimet ja -alusta. Ja juuri nämä sattui kuulumaan Audin varustepakettiin.

VAG!

#50
aa

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.11.10 - klo:21:52
Njaah..

Laskin juuri että

Audi A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro S tronic Le Mans

Tulisi maksamaan samoilla varusteilla kuin se minkälaista Pasuunaa halusin.. Niin siis..

Törkeet 75500euroa, ja tuossa ei ole mukana nahkajakkaroita...

Joku kutsui tätä edulliseksi?

Pasuuna Variant 2.0TDI DSG 4motion Highline 58600e.

Toki Audi on audi, ja quattrolla.

Niin ja Audissa on 7-vaihteinen laatikko toisin kuin Passatissa, jossa on "iänikuisen" vanha 6-vaihteinen.

PEEVELI

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.11.10 - klo:12:42
Tunnustetaan.. Tosin mutkia tuli matkaan niin että en enää keksi kirosanoja joita en olis sanonut viimeisten tuntien aikana.. Varustepolitiikka on ihan levällään.. Eivät saa tilaustani syötettyä systeemiinsä.. Ongelmat koskevat Xenoneja, varustepakettia III(vaimikäse oli, rns315navi yms..), DCC järjestelmästä eivät tiedä kuuluuko se Highlineen vakiona vai ei, peruutuskamera ja ties mitä vielä.. Toistaiseksi myyjällä on valta hakata tilaus sakemanneille kun vaan se onnistuu.. Mutta itseni tuntien ei myyjällä ole montaa päivää(tuntia?) aikaa hakata se sinne kun jo päätän jotain ihan muuta  :-X

A4 on hyvä valinta jos lompakko pursuaa valuuttaa jolla kuitata mukavuus- ja turvallisuusvarusteet mukaan. Mutta A4 on myös varma valinta yksinkertaiselle ihmiselle jolle riittää että alla on Audi.. Siis tottahan se on että tuo 2.0TFSI Q Stron Le Mans on nyt edullinen jos ei mitään muita varusteita kaipaa kuin 4 vetävää pyörää ja laadukkaan kopan niiden päälle..

Muistelen Skula että tässä taannoin manasit volkkarin sinne alempaan kastiin, ja että vageista vain Audi. No leikki sikseen, saahan sitä nyt aikamieskin mieltä muuttaa, tuuliviiri olen itsekin. :D Hieno peli sinulle tulossa, jos maltat kannassasi pysyä tilausteknisistä ongelmista huolimatta.

PEEVELI


VAG!

#54
aa

MTu

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.11.10 - klo:10:10
Pistin kaupan toistaiseksi jäihin.. Myyjä tosin huokasi ihme kyllä helpotuksesta kun mainitsin että otetaan kuningas mukaan spekulaatioihin, eli CC.. Mutta aamullla ei vielä ollut myyjä saanut tilausta tehtyä.. Ja nyt eväsin jo luvankin.. Täytyy vähän/paljon miettiä..

Musta hevonen: Volvo V60 D5 AWD aut Summum 53te + driver support 2.5te + audio premium sound 1.2te + Four-C alusta 2.3te = 59te
tai: Volvo V60 D5 AWD aut Momentum 51.3te + driver support 2.5te + audio premium sound 1.2te + R-design 3.5te = 58.5te

205hv + 4wd.. hmm..  ::)
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

PEEVELI

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.11.10 - klo:10:10
Pistin kaupan toistaiseksi jäihin.. Myyjä tosin huokasi ihme kyllä helpotuksesta kun mainitsin että otetaan kuningas mukaan spekulaatioihin, eli CC.. Mutta aamullla ei vielä ollut myyjä saanut tilausta tehtyä.. Ja nyt eväsin jo luvankin.. Täytyy vähän/paljon miettiä..

Alkoiko myyjä vaatimaan vahingonkorvausta? Siis oliko kauppa/tilaus tehty jo paperille? Taitaa se suullinenkin tilauslupaus sitoa, monien myyjien mielestä.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 25.11.10 - klo:10:48
Alkoiko myyjä vaatimaan vahingonkorvausta? Siis oliko kauppa/tilaus tehty jo paperille? Taitaa se suullinenkin tilauslupaus sitoa, monien myyjien mielestä.

Jos myyjä itse kertoo, ettei tilausta saada tehtyä ja varustepuolikaan ei ole myyjällä hanskassa, niin tuskin alkaa sanelemaan kaupanpurun ehtoja.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Wilburi

Itsekin olen hieman ihmetellyt tätä VAG:n varuste- ja hinnoittelupolitiikkaa. Asianhan on tosiaan niin, että paljon se mihin malliin/merkkiin päätyy riippuu siitä mitä varusteita haluaan, minkälaisella vaihteistolla, moottorilla, vetotavalla jne. Vaikka aiemmin todettiin, että minullakin on rinkulalasit päässä, niin todettakoon, että Audini on ensimmäinen omistamani VAG-tuote ja se miksi päädyin siihen Skodan tai VW:n sijaan joutuu pääsääntöisesti kahdesta seikasta. Audin muotoilu ja ajettavuus sekä uusin moottoritekniikka vain tuntuivat minusta ylivertaisilta edellisiin verrattuna.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

VAG!

#59
aa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy