Vetokoukun hinta?

Aloittaja Squierrel, 09.11.10 - klo:11:31

« edellinen - seuraava »

Squierrel

Uutta Octaviaa olen mahdollisesti tilaamassa, mutta ihmetyttää tehdasasenteisen vetokoukun tolkuton hinta, yli 700 euroa.

Saako jälkiasennuskoukun halvemmalla vai onko ne yhtä kalliita tai jopa kalliimpia? Ei tarvitse olla irrotettava, kiinteä riittää.


Oculus

Lainaus käyttäjältä: Squierrel - 09.11.10 - klo:11:31
...
Saako jälkiasennuskoukun halvemmalla vai onko ne yhtä kalliita tai jopa kalliimpia? Ei tarvitse olla irrotettava, kiinteä riittää.

Näin ainakin omalla kohdalla, eli jälleenmyyjän tarjous irrotettavasta koukusta n. 150 euroa kalliimpi, kuin tehtaalta. Siispä päädyin tehdasasennettuun ja tyytyväinen olen ollut (mitä nyt muutaman päivän ollut mökillä kärry perässä).

patch

Lainaus käyttäjältä: Squierrel - 09.11.10 - klo:11:31
Uutta Octaviaa olen mahdollisesti tilaamassa, mutta ihmetyttää tehdasasenteisen vetokoukun tolkuton hinta, yli 700 euroa.

Saako jälkiasennuskoukun halvemmalla vai onko ne yhtä kalliita tai jopa kalliimpia? Ei tarvitse olla irrotettava, kiinteä riittää.

Täältä ainakin saa sekä kiinteätä että OEM Westfaliaa johtosarjoineen, hinnat kilpailukykyisiä mutta asennus tuo harmaita hiuksia ainakin jos ei omaa nosturia ja VCDSää:
http://www.mvg-ahk.de/public/index.php?ziel=17&hersteller=44&fz=1667#AHK_Prod_SKODA%20Octavia%20Kombi

Tosiaan jälkiasennettu täällä saattaa olla jopa kalliimpi kuin tehdastilattu koukku.

Squierrel

Lainaus käyttäjältä: patch - 09.11.10 - klo:11:46
Tosiaan jälkiasennettu täällä saattaa olla jopa kalliimpi kuin tehdastilattu koukku.

Voiko tää siis olla totta, ettei Octaviaan saa vetokoukkua alle 700 euron (ellei kykene itse tekemään)???

Mikä siinä oikein maksaa niin paljon?

Oculus

Lainaus käyttäjältä: Squierrel - 09.11.10 - klo:11:50
...
Mikä siinä oikein maksaa niin paljon?

Ilmeisesti asennus on melko "haastava". Myyjän mukaan "puoli autoa" pitää purkaa, että koukun saa kunnolla asennetuksi (ilmeisesti tehtaalla kokoonpanon yhteydessä on helpompaa, kun esim. takapuskuri ei vielä ole paikoillaan).

Löytyiskö sisäpiirin tietoa? Tarzi?

axe

laitatin kiinteän koukun passat 3C:n. hinta töineen paikallisessa pajassa n. 530eur (varattu työaika 5h).Merkkiliikkeen tarjous oli 700eur;luulisin että octavian koukku ei ole paljonkaan erilainen asentaa..

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Squierrel - 09.11.10 - klo:11:50
Voiko tää siis olla totta, ettei Octaviaan saa vetokoukkua alle 700 euron (ellei kykene itse tekemään)???

Mikä siinä oikein maksaa niin paljon?

Minun mielestäni tuo 700 euroa on kohtuullinen hinta, nykyautolle ei mitenkään kallis hinta vetokoukusta. Siinä kun joutuu sähkösarjan asennusta varten purkamaan verhoilua eina kojelautaan saakka.

Pelkät osat maksaa palttiarallaa 400 euroa (koukku ja sähkösarja).

Sitä voi tosin ihmetellä mikseivät jo tehtaalla laita sähkövetoja vetokoukkua varten takakontiin. Viela IV mallin golfissa oli valmis töpseli takakontissa. Ehkäpä tehdas haluaa siksi tehdä homman monimutkaiseksi, että kaikki koukkua haluavat kääntyvät merkkiliikkeen puoleen ja joutuvat rahastetuksi. Ja säästäähän siinä jonkun euron/sentin kun ei joudu joka autoon tekemään mitään sähkövetoja valmiiksi jokaiseen autoon vetokoukkua varten.

Tos®

IV golffissa vetokoukun sähköt ryöstettiin takavaloista ;)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.11.10 - klo:14:11
IV golffissa vetokoukun sähköt ryöstettiin takavaloista ;)

Niinhän se oli.  :o IV golfin sähkösarja oli sellainen että siinä oli töpseli takavaloille ja siitä lähti kaksi eri töpseliä, toinen peräkoukulle ja toinen auton sähkösarjaan. Siksi sen hintakin oli murto-osa verrattuna nykyisten can-väyläisten autojen sähkösarjoihin.

Tos®

Koukun asennus on helppo, mutta vie paljon aikaa; kun kaikki pitää purkaa kuskinpuolelta puskurista sulakerasialle...
Vitoskoppaseen tilasin alkuperäsen 13napasella sähköillä http://www.bertelshofer.com/

Asennukseen meni pari iltaa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Taky

Lainaus käyttäjältä: Squierrel - 09.11.10 - klo:11:50
Voiko tää siis olla totta, ettei Octaviaan saa vetokoukkua alle 700 euron (ellei kykene itse tekemään)???

http://www.koukkupaja.fi/, 2010 Octavia Combiin viis sataa asennettuna.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

RSOCUstin

http://www.koukkupaja.fi/?gclid=COzLrMiulKUCFUQq3wodXVJHNg

Tuolta Westfalia asennettuna kaikkinensa 700e ja Viikistä n. 900e.

Elämä on.

M.R

Itse suosittelisin tilaan skodateilestä. Octavian alkuperäisen koukun hinta 281 Euroa kaikkineen sähkösarjoineen päivineen eli ei todellakaan paha. Saa jo asennuskin maksaa hiukan niin jää sopivasti vielä taskurahaa. Itse olen tuolta tavaraa tilannut ja aina on hyvin homma toiminut vaikka vaativatkin tilisiirron ennen tavaroiden lähettämistä. Kaikki on aina tullut niinkuin pitääkin ja sähköposteihin vastattu. Eli osoitteeksi www.skodateile.cz ja sähköpostia osoitteeseen skodateile@seznam.cz muut mailit ei tunnu toimivan.http://skodateile.cz/index.php?pg=products&menu=%C5%A0koda|Octavia%20II%28A5%29|Ta%C5%BEn%C3%A9%20za%C5%99izen%C3%AD

pomo

Oulussa kysyin hinnan felox.fi, irrotettava noin 650 euroa. Kiinteä vähän halvempi. Väylätekniikka nostaa hintaa, alkuperäinen Aineella oli yli 1100 euroa. Se alkaa olla jo kohtuuton...

villel

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.11.10 - klo:15:06
Koukun asennus on helppo, mutta vie paljon aikaa; kun kaikki pitää purkaa kuskinpuolelta puskurista sulakerasialle...
Vitoskoppaseen tilasin alkuperäsen 13napasella sähköillä http://www.bertelshofer.com/

Asennukseen meni pari iltaa.

Komppaan, pari ei-edes-kovin-pitkää iltaa 2010 Octavia Combin koukun asennukseen. Toki pitää ymmärtää tekniikasta edes jotain, ennenkuin hommaan lähtee. Nosturia ei koukun asennuksessa tarvitse yhtään mihinkään, VCDS on sitten kiva jos ite haluaa napsia asetukset kohdalleen. Minulle Westfalian irroitettavan 13-napaisen setin myi http://www.kfzpoint.de/ kotiin tuotuna karvan alle 400 euron hintaan.
Octavia Combi 4X4 2.0TDI Elegance 2010, Transporter T5 1.9TDI 2004

Zaasa

^
Maksan (maksoin) ennemmin tehdasasenteisesta 750â,¬

Tos®

^Kannattaa, mutta jos sattuu hankkiin käytetyn auton - kuten itse....
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

pomo


villel

Juu, edelliseen tuli tehtaalta. Meinasin tän nykysen kanssa pärjätä ensialkuun ihan ilman, kun tuolla sportterilla on mukavampi noita vetohommia hoitaa. Vaan sitten pitikin saada kelkkakärry Lapin reissulle mukaan, niin äkkiä piti jotain keksiä. Harrastuksen piikkiinhän nuo tuollaisten asentelut menee, ylijäämärahoilla voi ostaa vaikka asennuskaljaa.
Octavia Combi 4X4 2.0TDI Elegance 2010, Transporter T5 1.9TDI 2004

Markku

Mites muuten jos haluaisi vaihtaa tehdasasenteisen Westfalian 13-napaisen pistokkeen tavalliseen 7-napaiseen? JOhdot irti ja uuteen kiinni vai onko tiedossa koodausjuttuja ?
Auto on Saksan tuontia ja tuo pistoke & sovitin & Muuli 850K-peräkärry -yhdistelmä ei oikein toimi. Polliisitkin jo huomautti.. :-[
Vai olisiko helpompi vaihtaa peräkärryn pistoke, sitten ei tarvitseisi sitä niin paljon lainatakaan..
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

Tos®

Varaosaliikkeistä saa 13>7 sovitteita. Kärryn sähköt on päin peetä jos ei toimi oikein  ::)
Itsellä myös tollanen mokkula käytös. Se tosin pitää aina ottaa pois, ettei suolapaskavesi pääse pilaamaan mitään.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Antti

Hyvin pelittää täällä Hellan valmistama 13 nap. sarja adapterin kanssa, kop kop.

Onhan toi koukku homma mennyt sikamaisen hankalaksi ja kalliiksi. Tyypillisesti autoteollisuus ei ole
tehnyt minkäänlaista standardointia tuohonkaan hommaan. Helposti pystyttäisiin
väylään tekemään tyypitetty liitin johon tökätään sähkösarjan matolaatikko kiinni.


Joku aika sitten noilla nykyisillä vetokoukkujen hinnoilla sai kohtuullisen auton  ;D
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Tos®

Tarvii se kytkentä väylän lisäks 3 muuta sulakkein varustettua johtoa ;)
Oikeestaan siellä on periaattees valmis plugi väylää varten, ettei mitään tarvii tinata.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Emil

Mun muistaakseni Skodan voi tilata vetokoukku valmiudella. En tiedä mitä se sisältää, mutta kuulostaa siltä että sähköhommat on valmiuden omaavassa autossa helpompia. Mun mielestä on oikein, että valmiutta ei ole kaikissa autoissa itsestään selvyytenä. Siten maksetaan vain niistä ominaisuuksista joita tarvitaan, ainakin teoriassa.

Täällä voi käydä kauhistelemassa kuvia koukun asennuksesta: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=318.30 (vastaus 54)

MarkoV

Mites tuo 2011 Octavian tehdasvalmisteinen irroitettava koukku, onko se täysin näkymäntön kun koukku ei ole paikallaan?
Eli miten sähkörasia tulee, onko piiloon taitettava?
Ja ei kai näissä tarvitse puskuria teloa?

Marko

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: MarkoV - 27.11.10 - klo:22:00
Mites tuo 2011 Octavian tehdasvalmisteinen irroitettava koukku, onko se täysin näkymäntön kun koukku ei ole paikallaan?
Eli miten sähkörasia tulee, onko piiloon taitettava?
Ja ei kai näissä tarvitse puskuria teloa?

Marko

Olettaen että Ocussa on sama ratkaisu kuin Superb combissa, niin koukku on täysin piilossa. Koukun reikä on erillisen tulpan alla piilossa ja tulppa poistetaan ennenkuin koukku työnnetään reikään. Sähköpistoke on myös vedettävä näkyviin ennen käyttöä ja muuten se on hyvin suojassa ja täysin näkymätön puskurin sisällä.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Oculus

^ Jep nän se juurikin on myös Ocussa.

Aslaasj

Ja on muuten aikka jäykkätoiminen käyttää ennen kuin tottuu siihen ja osat alkaa menemään paremmin paikalleen. Varsinkin pakkasessa tuli joskus päästettyä ärräpäitä sen koukun kanssa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy