Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

aMatsoni

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 01.12.20 - klo:14:26
Weconnect soppari katkesi ja myyjän vinkkaamana pyysin kompensaatioksi weconnect yhteysongelmin liittyen ilmaista vuotta, pyysinpä suotta. Weconnectista tuli tieto että kyseistä hyvitystä anneta. En uudelleen aktivoinut palvelua, niin paljon weconnect tökkii sähköllä lämmityksen kanssa että olkoot.
Minulle antoivat 3 kk jatkoaikaa sähköpostihakemuksen perusteella. We-Connectin tukipuhelimessa sain ohjeen, että hakemus täytyy laittaa sähköpostitse (weconnect-support@volkswagen.de) ja on syytä listata toimimattomat jaksot, joita itselleni löysin pari-kolme viikkoa edellisen vuoden ajalta. Niitä sai aika hyvin jäljitettyä ajomatkatietojen perusteella, kun välillä oli katkoja. Yksittäisiä häiriöitä on tietysti ollut paljon enemmän, muuta niitä oli hankalampi enää jälkikäteen listata.

istran

No tuohan se oli! Päivitin ja taas toimii (niinkuin se nyt toimii...). Kiitos vinkistä!

Lainaus käyttäjältä: muaddib - 30.11.20 - klo:08:22
Toimii. Jokin aika sitten tuli ainakin iPhone-sovellukseen päivitys, joten jos käytät puhelimella, ehkä kannattaa varmistaa, että käytössä on viimeisin versio.
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

jarmoke

En ole tarkemmin testaillut, mutta havaintoa sähköajosta.
"Kylmällä autolla" liikkeellelähdön jälkeen jos kiihdyttää sielä 100% teholla, niin kolmoselle vaihtaessa tulee ihan selvä niiaus. Kestää varmaan lähes sekunnin ja sitten veto jatkuu taas normaalisti. Yleensä tuo "niiaus" ainakin lievenee kun autolla on jonkin vähän aikaa ajettu. Tämä ei tule aina esiin lähellekään yhtä voimakkaasti mutta välillä.
En tarkoita edes varsinaisesti kylmää keliä vaan kun autolla ei ole esim. kyseisenä päivänä ajettu.
En oo testannut miten bensakoneen kanssa, onko vastaavaa.

Vaatiiko tuo nyt niitä laatikon sopettamisjuttuja, onko mahdollisesti oikea vika vai... Onko valistuneita arvioita?

Auto on vm. 2018 Farkku GTE...

duke7

^ joo on siellä joku katko vedossa kun pelkällä sähköllä mennään. Mielestäni tuntuu aina, sama onko ajettu vai ei ja kylmä vai lämmin. Olen ajatellut sen olevan laatikon ohjelmoinnista kiinni mutta en nyt varsinaista syytä ole keksinyt.

Wagner

^&^^ Oma GTE teki ihan samaa. Sähköllä ku kiihdytteli asteikon yläpäässä, nii teki usein tuota "kiihdytään, mietitään hetki, jatketaan kiihdytystä". 2016 vuoden malli, jotten oisko sit ominaisuus vaan.
Sikamaista menoa since 1975

livejungle

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 04.12.20 - klo:10:34
En ole tarkemmin testaillut, mutta havaintoa sähköajosta.
"Kylmällä autolla" liikkeellelähdön jälkeen jos kiihdyttää sielä 100% teholla, niin kolmoselle vaihtaessa tulee ihan selvä niiaus. Kestää varmaan lähes sekunnin ja sitten veto jatkuu taas normaalisti. Yleensä tuo "niiaus" ainakin lievenee kun autolla on jonkin vähän aikaa ajettu. Tämä ei tule aina esiin lähellekään yhtä voimakkaasti mutta välillä.
En tarkoita edes varsinaisesti kylmää keliä vaan kun autolla ei ole esim. kyseisenä päivänä ajettu.
En oo testannut miten bensakoneen kanssa, onko vastaavaa.

Vaatiiko tuo nyt niitä laatikon sopettamisjuttuja, onko mahdollisesti oikea vika vai... Onko valistuneita arvioita?

Auto on vm. 2018 Farkku GTE...

Tekee täällä akku kylmänä samaa 2020 vuoden superb IV:ssäkin. Taitanee siis olla ominaisuus..

m4x1mu5

Toi niiaus liittyy polttomoottorin käynnistymiseen ja kytkimen toimintaan, veto polttiksen ja sähkömoottorin välille kytketään päälle. GTE-moodissa tuota ei tapahdu. ,,rsyttävä ominaisuus kieltämättä.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

duke7

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 04.12.20 - klo:20:43
Toi niiaus liittyy polttomoottorin käynnistymiseen ja kytkimen toimintaan, veto polttiksen ja sähkömoottorin välille kytketään päälle. GTE-moodissa tuota ei tapahdu. ,,rsyttävä ominaisuus kieltämättä.
Ei mielestäni liity koska tapahtuu myös kesällä kun sähkömoottori ei käynnisty ennen kickdownia.
Tuon huomaa tosiaan vasta kun kiihdyttää täydellä sähköteholla. Tai no ehkä jo vähän ennen mutta silloin sen huomaa ainakin.

istran

Mulla oli auto parin kampanjan vuoksi K-Caarassa. Nyt näyttää siltä, että 4-5km ilmoitetusta kantamasta hävisi. Lämpimässä tallissakaan ladattuna ei näytä kuin 40km kantamaa, ennen oli 44, enemmänkin jos otti lämppärin pois. Mitä helkkaria? 2020 malli.

Toinen asia on, että auton ja WeConnectin mielestä nyt oikea ovi ja konepelti (!) ovat koko ajan auki, vaikka lukkoon menee normaalisti. Mitä hittoa ne siellä huollossa teki???
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

passo_s

Passat GTE -20
Yksi kampanja on akun tiivistys, toista en muista, itselläkin pari tekemätöntä. Weconnect sekoilee ovien ja takaluukun kanssa, lukitus on mukamas auki ja millin mikäkin ovi tai takaluukku on auki. Tosi tympeää työajoissa kun on kalliita kamoja mukana, ramppaa siinä sitten autolle tarkistamaan  ja auto onkin ok eli lukittu.

istran

Tämä oviongelma on ehkä jopa auton ongelma: istuin autossa sisällä kun se ilmoitti tuota auton screeniltä. WeConnect toki näyttää vain mitä auto sille kertoo. Toki sekoilee kyllä urakalla ja laskuun.

Tuota akkuasiaa en vaan ymmärrä.
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

biili_

Lainaus käyttäjältä: istran - 05.12.20 - klo:01:39
Mulla oli auto parin kampanjan vuoksi K-Caarassa. Nyt näyttää siltä, että 4-5km ilmoitetusta kantamasta hävisi. Lämpimässä tallissakaan ladattuna ei näytä kuin 40km kantamaa, ennen oli 44, enemmänkin jos otti lämppärin pois. Mitä helkkaria? 2020 malli.

Toinen asia on, että auton ja WeConnectin mielestä nyt oikea ovi ja konepelti (!) ovat koko ajan auki, vaikka lukkoon menee normaalisti. Mitä hittoa ne siellä huollossa teki???

Auto arvioi tuota rangea perustuen edellisiin kulutuksiin ja ulkoilman lämpötilaan. Jokin keskiarvostuskin käytössä. Ei tuota rangea voi minään absoluuttisena varaustasona pitää.

Ota appsissa ja vedä sormella ylhäältä alas, niin että päivittää ruudun. Pitäisi sen jälkeen näkyä statukset oikein.

djdemo

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 07.12.20 - klo:15:31
Auto arvioi tuota rangea perustuen edellisiin kulutuksiin ja ulkoilman lämpötilaan. Jokin keskiarvostuskin käytössä. Ei tuota rangea voi minään absoluuttisena varaustasona pitää.

Ota appsissa ja vedä sormella ylhäältä alas, niin että päivittää ruudun. Pitäisi sen jälkeen näkyä statukset oikein.

Itsellä kävi GTE akun tiivistyskampanjasss viime viikolla. Vaikea uskoa, että liittyisi siihen, mutta WC app näyttänyt sen jälkeen infot päin metsää. Ovet muka auki, tai takaluukkua ja ei lataisi, vaikka lataa.

Onko siellä nyt joku yleinen data-ongelma, kun useampi on täällä asiaa kommentoinut?
Onko joku saanut jollain kikalla appin takaisin luotettavaksi?

passo_s

Passat GTE-20
Yleisempi ongelma,weconnectista soittivat tänään. Huomasin tänään että infotainmentissä oli liuta ilmoituksia ”eSim ei saa datayhteyttä” tms.

passo_s

Passat GTE-20
Tätä päivitystä on takunnut viimeset pari vkoa, ei mitään softaversion tietoa annettu. Ei mene millään läpi.


Mnederst

Mulla tuli auto juuri audioboksin vaihdosta. Samalla vaihdettiin ilmeisesti infotainmentiin uusi softa.

No, nyt ei sitten enää toimi AndroidAuto. Ilmoittaa vaan, että ”App-Connect.” Toiminto voidaan aktivoida aktivointiavaimen avulla. Ota yhteyttä jälleenmyyjään.

Mitä hemmettiä? Auto vm. 2017 eli maahantuojalta ei varmaan tukea irtoa?

dwntime

Unohtaneet palauttaa nuo enablointikoodit autoon. Vie takaisin, kyllä pystyy merkkari tuon tekemään.

Mnederst

Hyvä juttu. Kyseessä oli Mekonomen eikä merkkihuolto, mutta varmaan onnistuu heiltäkin?

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Mnederst - 08.12.20 - klo:22:20
Hyvä juttu. Kyseessä oli Mekonomen eikä merkkihuolto, mutta varmaan onnistuu heiltäkin?

Jos heillä on tehdasyhteys. Saanko kysyä minkä audioyksikön tarkalleen ottaen vaihtoivat ja mistä se uusi yksikkö olikaan?

Axel-nova

Heippa,

Saako GTE:ssä sisälämmityksen jotenkin päälle ilman ajastuksia ja we connectia kun auto on kiinni lautausjohdossa? Teenkö jotain väärin kun minulla puhaltaa vain kylmää ilmaa. Esimerkiksi jos kauppareissulla lapset jäävät autoon pakkasessa niin olisi mukavampaa heille kun auto pysyisi lämpimänä. We connect on niin hidas ja epävarma ettei sitä jaksa käyttää.

Auto on Ruotsista tuotu 2018 vuosimallia.

duke7

^ainakin niin, että käynnistät auton sähkötilassa kuskin ovi auki ja suljet sen sitten. Lataus ei tietysti samalla onnistu.
Joskus kesällä käytin tuota jotta ilmastointi pyöri. Talvella käyttänyt webastoa.

Mnederst

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 08.12.20 - klo:22:43
Jos heillä on tehdasyhteys. Saanko kysyä minkä audioyksikön tarkalleen ottaen vaihtoivat ja mistä se uusi yksikkö olikaan?

Ei mitään aavistusta. Hanskalokerossa on kuulemma joku kalliihko audioyksikkö, jonka vaihdon pitäisi auttaa radion häiriöääniin. Viritinkortti varmaan sökönä tjsp, eikä sitä kuulemma voi vaihtaa erikseen.

Jännä juttu, että infotainmentin näyttöön ilmestyy ”Passat Alltrack”, kun käynnistän auton.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Mnederst - 09.12.20 - klo:13:59
Ei mitään aavistusta. Hanskalokerossa on kuulemma joku kalliihko audioyksikkö, jonka vaihdon pitäisi auttaa radion häiriöääniin. Viritinkortti varmaan sökönä tjsp, eikä sitä kuulemma voi vaihtaa erikseen.

Jännä juttu, että infotainmentin näyttöön ilmestyy ”Passat Alltrack”, kun käynnistän auton.

Eli ovat vaihtaneet siis koko infortainmentin älyboksin (eli radion). Tulikohan tilalle uusi vai käytetty? Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin radio on component protectionin piirissä eli uusi laite ei toimi sinun autossa jos sitä ei ole VW:n tehdasyhteydellä sinun autoosi yhdistetty tai sitten kyseessä on häkätty laite.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Ja tuo ei ollut merkkihuolto joka vaihdon teki?
Noita yksiköitä ei noin vaan voi vaihdella. Se itse multimediayksikkö siellä hanskalokerossa paritetaan autoon, koodataan ja parametrisoidaan online yhteydellä auton varusteisiin ja malliin oikeaksi ja lopuksi vielä ne aktivointikoodit palautetaan mitkä autossa on ollut. Ja tämä viimenenkin setti vaatii tehdasyhteyden.

Kokeile toimiiko sulla bluetooth siinä soittimessa? Jos ei toimi niin siinä on silloin komponenttisuojauskin päällä.

Edit : a_jaba jo vastasikin.

VG

Onko normaalia käytöstä, että pikkupakkasella (aamulla auton mittarin mukaan -5, nyt illalla -3) tasakaasulla kiihdyttäessä e-modella veto loppuu hetkeksi ihan täysin, auto vaihtaa hybridimoodiin ja sitten veto jatkuu?

MY18 ja alkukesästä ruotsista tuotu, ekaa kertaa pakkasasteita nyt mun käytössä.

Mnederst

Kiitokset kaikille kommenteista, täytyy reklamoida Mekonomeniä. Toivottavasti saavat fiksattua.

VG,

Mulla tekee samaa, jos pakkasta ja vain muutama kilsa rangea, kun polkaisee kaasua reippaammin. Ilmoittaa kyllä siirtyvänsä hybridimoodiin.

VG

Tosiaan, ei ole mistään kickdown polkaisusta nyt kyse, silloin polttomoottori tietysti hyppää tulille. Mutta sekin on tapahtunut tähän asti aina tasaisemmin. Mitäköhän tossa olis ollut pyynti, luokkaa 50% varmaan, ja veto sähköllä ihan tasaista muutaman sekunnin ajan, kunnes tuli selkeä ja turhan pitkään kestävä töksähdys ennen polttomoottorille menoa. Ilmiö toistui kotiinpäin ajellessa joka kerta kun kokeilin, range laski matkan aikana täydestä lähes tyhjään.

duke7

^ joo tuollainen se on pakkasilla. Akuista ei kylmällä voi ottaa niin paljon teho niin polttomoottori käynnistyy herkemmin.

VG

No hemmetti. Tämä(kin) oli paremmin ex-Volvossa. Ei oo volkkarin hybridi mikään talviauto.

Ja siis tosiaan, Volvossa sähkön ja polttiksen toiminta oli saumatonta myös pakkasella, eikä polttomoottori startannut turhaan tämän tyyppisissä tilanteissa. Eikä range pudonnut kylmällä oleellisesti, kiitos ajon aikana toimivan webaston.

passo_s

On siinä Volvossa ollut kalliimpi hintalappunenkin. Oli pitkässä lainassa työreissunla XC60 T8, puhelimella ongelmitta ratti, penkki ja auto lämpimäksi, kyllä kelpas :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy