Octavia MKIII Sinkki-ihottuma.

Aloittaja dr_ink, 07.04.17 - klo:19:52

« edellinen - seuraava »

Popo

Lainaus käyttäjältä: Homebrew - 27.12.19 - klo:21:58
eihän se konepeltikään ala kiveniskemistä kukkimaan...

Ei ainakaan Facelift II Octaviassa ja muualla maalipintaan ei tule "kiveniskemiä". Toki monessa automallissa iskujen kukkimistakin on ollut ja Octavia seuraa laadullaan perässä? Mikä lie IV-mallin maalipinnan laatu... ???
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

SNG

Lainaus käyttäjältä: Popo - 27.12.19 - klo:23:00
Ei ainakaan Facelift II Octaviassa ja muualla maalipintaan ei tule "kiveniskemiä". Toki monessa automallissa iskujen kukkimistakin on ollut ja Octavia seuraa laadullaan perässä? Mikä lie IV-mallin maalipinnan laatu... ???

Ocu II:n takaluukun laserhitsaussauman laatu on yksi huono vitsi. Aikanaan korjattiin viattoman näköisistä pienistä sinkkikuplista reklamoituani takuuseen auton ollessa noin kolmen vuoden iässä. Jälki oli hyvää, mutta samoissa paikoissa kukkinut jo useamman vuoden kunnolla. Ruostuminen lähtee todennäköisesti luukun sisään päässeestä kosteudesta.


Vaatikaa uutta osaa tilalle noissa kukinnoissa. Kittaus/tinaus ja päällemaalaus on pelkkää make-uppia. Ruoste on ehtinyt raiskata peltiin itselleen pienenpienen kanavan. Ongelma tulee uudelleen esille muutamian vuosien jälkeen.

Fellowes

Lainaus käyttäjältä: Fellowes - 24.06.19 - klo:17:06
Käytin Laakkosella näytillä kaksi viikkoa sitten, eikä ole selitystä kuulunut. Soittelin sinne, niin selityksenä oli, että tehtaalle ei saa yhteyttä järjestelmävian vuoksi. Kehotin tutustumaan mullistaviin keksintöihin nimeltä sähköposti, puhelin ja faksi. Soittelempa sitten maahantuojalle huomenissa.

Nyt on kolmas maali takaluukussa. Ensimmäisellä uudelleenmaalauksella sai kuplan tilalle kymmenisen roskaa ja upean lakkarajan.

Homebrew

Lainaus käyttäjältä: Homebrew - 27.12.19 - klo:21:58
Täälläkin kukkii vm2015 160tkm rullattu hopeanharmaa farkku Octavia kuin teini-ikäinen ;) . Rinta-Joupilla käyty kuvauksessa ja maahantuojalta saatu tuttu selitys kiveniskemistä. Nyt sitten laitoin Helkama-auton jälkimarkkinoinnnista vastaavalle sähköpostia ja vaadin että korjataan koritakuun piikkiin. Katsotaan mitä vastaa.. Selityksenä se että kaikki kukat eivät ole puhjenneet ja eihän se konepeltikään ala kiveniskemistä kukkimaan...

Uusintakuvaukset käyty ja sama laulu. Selityksenä iskemien erolle kylkien ja keulan välillä tuli että kivet tulee eri kulmasta kylkiin ja tekee niin pienen reiän että sinne jää sisälle suolavesi ja tekee kuprun. Koitin vielä haastaa maahantuojaa asiasta sillä perusteella että ei kai minkään auton kuuluisi 3-4v ikäisenä ja alle 160tkm ajettuna alkaa kuplimaan jos tehtaalla maalaus on onnistunut. Tähän en ole saanut enää mitään vastausta... Eipä tämä jälkimarkkinointipuoli ainakaan lisää kiinnostusta hommata Skoda jatkossa...

b1mpo

En tiedä saako tänne laittaa. Tästä voi olla jollekulle hyötyä.



Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Tos®

Kaikkien kannattaa tutustua erwinin maailmaan pakolliset huollot, päivitykset ym.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SNG

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 28.02.20 - klo:23:11
En tiedä saako tänne laittaa. Tästä voi olla jollekulle hyötyä.




Onkohan Helkama-Auto julkaissut tätä tiedotetta merkkihuolloille?

Jos ei tai jos huollot eivät tuota noudata, niin Skoda Autoa saattaa kovasti kiinnostaa.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: SNG - 29.02.20 - klo:13:12
Onkohan Helkama-Auto julkaissut tätä tiedotetta merkkihuolloille?

Jos ei tai jos huollot eivät tuota noudata, niin Skoda Autoa saattaa kovasti kiinnostaa.

Aikaisemmin olen kahden auton kanssa tuosta takunnut maahantuojan kanssa. Väittivät kiveniskuiksi. Ei riittänyt aika ja mielenkiinto tapella enempää päivänselvästä asiasta. Ei ollut montaa jälkeä, mutta oli kuitenkin. Merkkiliike kuvasi parin kympin "erikoismakrokameralla" noita 2Mp tarkkuudella ja epäselvistä kuvista päätellen oli kiveniskuja.  ;D

Syyttävän sormi osoittaa Helkaman hra S itsellä. Kivenisku ja tuollainen finni on aivan erilaisia. Niitä voi käytetyssä autossa ihastella jopa rinnatusten hyvällä tuurilla.  8) Helpompaa on itse korjata ja myllyttää perään, kuin tuon herran kanssa taistella. Nyt kun asiasta tehtaalta infoa, niin helpompi asioida tarvittaessa. Yksi esimerkkikuva edellisestä autosta.





Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Homebrew - 28.02.20 - klo:22:24
Uusintakuvaukset käyty ja sama laulu. Selityksenä iskemien erolle kylkien ja keulan välillä tuli että kivet tulee eri kulmasta kylkiin ja tekee niin pienen reiän että sinne jää sisälle suolavesi ja tekee kuprun. Koitin vielä haastaa maahantuojaa asiasta sillä perusteella että ei kai minkään auton kuuluisi 3-4v ikäisenä ja alle 160tkm ajettuna alkaa kuplimaan jos tehtaalla maalaus on onnistunut. Tähän en ole saanut enää mitään vastausta... Eipä tämä jälkimarkkinointipuoli ainakaan lisää kiinnostusta hommata Skoda jatkossa...

Sukulaisen 2004 Ocu 1 240tkm ei kuki, vaan kiveniskemissä loisti valkoinen pohjamaali... ehkä tämä on se malli, jolla maine on luotu....  :o :P
Yritetään pärjätä.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 29.02.20 - klo:14:25
Sukulaisen 2004 Ocu 1 240tkm ei kuki, vaan kiveniskemissä loisti valkoinen pohjamaali... ehkä tämä on se malli, jolla maine on luotu....  :o :P
Ei kiveniskemät ongelma olekaan. Mulla näkyi kyllä pohjamaalikin 2014 autossa kiveniskemän jäljiltä. Eikä siinä ongelmaa ollut muutenkaan maalipinnassa. Ainut vain tuo kaiken alla oleva rakkulointi, joka on jonkin epäpuhtauden tuotos ja puskee maalipinnan rikki sisältä ulos. Maalausprosessit on toki varmasti kaikissa autoissa muuttuneet ykköskopan jälkeen. Mutta jos nyt pysyis tuossa rakkuloinnissa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Nupe

Tämä ketju tuli aikoinaan luettua ja se oli eräs painavia syitä siihen, että valitsin Skodan sijaan Seatin.

Ja kyse ei siis ole noista maalausvirheistä sinänsä, vaan Helkama-auton suhtautumistavasta asiaan. En yksinkertaisesti halua tukea vähillä euroillani tuollaista toimintatapaa.

Seatin suhtaumisesta vastaavaan asiaan - mikäli moisia yleensä on ollut - minulla ei ole tietoa, mutta Helkaman toiminnasta on tässä ketjussa kiistaton näyttö.
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

Homebrew

Jatkoin vääntöä maahantuojan kanssa ja laitoin liitteeksi tuon aikaisemmin jaetun tiedotteen. Vastaus oli että noita korjataan asiakastyytyväisyyden nimissä 3 ikävuoteen asti ja että omaan tapaukseen maahantuoja tai Skoda eivät aio korvata mitään kun autolla on ikää sen 4.5 vuotta.

Eli maalauksen/pohjien laatu on paskaa, mutta sitä ei periaatteessa myönnetä mutta kuitenkin tapauksia on niin paljon että siitä on pitänyt tiedote väsätä huolloille ja se taas todistaa sen että tehdaskin tietää että siellä on laatuongelmia.

Tais olla ensimmäinen ja viimeinen Skoda tähän talouteen ja merkkihuoltoihin ei kyllä tule tuhlattua enää senttiäkään..

tsi1490

Kun valmistaja on jo virallisesti myöntänyt virheen, olisiko edes teoriassa mahdollista hävitä juttua oikeudessa?

SNG

Lainaus käyttäjältä: Homebrew - 05.03.20 - klo:19:47
Jatkoin vääntöä maahantuojan kanssa ja laitoin liitteeksi tuon aikaisemmin jaetun tiedotteen. Vastaus oli että noita korjataan asiakastyytyväisyyden nimissä 3 ikävuoteen asti ja että omaan tapaukseen maahantuoja tai Skoda eivät aio korvata mitään kun autolla on ikää sen 4.5 vuotta.

Eli maalauksen/pohjien laatu on paskaa, mutta sitä ei periaatteessa myönnetä mutta kuitenkin tapauksia on niin paljon että siitä on pitänyt tiedote väsätä huolloille ja se taas todistaa sen että tehdaskin tietää että siellä on laatuongelmia.

Tais olla ensimmäinen ja viimeinen Skoda tähän talouteen ja merkkihuoltoihin ei kyllä tule tuhlattua enää senttiäkään..

Eikun sähköpostia lontoonkielellä Skoda AS:lle. Kyllä ne yhden maahantuojan ruotuun laittavat!

Virallinen tavarantarkastaja pystyisi periaatteessa toteamaan, onko maalivaurio ulkopuolelta lähtenyt vai rakenteen sisäinen vaurio. Tuo lausunto painaa oikeasti oikeudessa. Tavarantarkastajalla on vaan kohtuu iso laskutus.

Jani

Mulla vaihdettiin 5,5 vuotiaaseen octaviaan koko etuovi maahantuojan piikkiin ruosteen takia. Oli sauma kuplinu etuoven takasaumasta. Sen mitä asentajaa jututin nii  sano että perälunkan saumat ruostuu näistä ja samalla katsoi oman saumoja ja totesi ettei tässä. Itellä ei oo kuplia ovissa tai muuallakaan

Daatta

Ikävää että ihottuma vaivaa uusiakin Ocuja. Luulisi tuosta ongelmasta olisi jo päästy, tehtaan prosesseja parantamalla.  :-[

Itsellä oli ruostumisongelmaa viimeksi 2004 Leonissa. Siinä takakontin (sisä)sauma lähti ruostumaan heti takuuajan (2v) jälkeen. Merkkiliike teki "tiketin" maahantuojalle, vastaus oli ettei korvata mitään. Puhdistelin ja maalailin saumaa sen ajan kun auto minulla oli (lähes 8v), ei se puhki ruostunut kuitenkaan... Auto oli vielä uutena ruostesuojattu, mutta ei auttanut tai sitten suoja-ainetta ei juuri tuohon saumaan oltu ruiskutettu.

Huomasin vastaavan rakkulan emännän 2006 Almerassa. En meinannut lähteä reklamoimaan, muuten auto on käytännössä ruosteeton...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Popo

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 06.03.20 - klo:08:41
Ikävää että ihottuma vaivaa uusiakin Ocuja. Luulisi tuosta ongelmasta olisi jo päästy, tehtaan prosesseja parantamalla.  :-[



Voi olla, että tehtaan prosesseja on "parannettu" liikaakin, ympäristövaikutusten vähentämisen ja kustannussäästöjen osalta. Ollaan jännän äärellä, kun IV Octavia saapuu, mitä siinä on taas parannettu.  ???

II Ocun osalta ei omassa MY13 autossa ole maalipinnassa valittamista ollut. III Ocuun vaihtoa nämä  sinkkikupla-jutut Sinkkosineen eivät ole edistäneet, vaikka kohtuullisella välirahalla homma olisi vielä hoitunutkin...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

packiderm

Kannattaako amatöörin fiksailla noita kuplia itse, ja miten? Oma auto on -12 Yeti, mutta tulin vieraisiin kun tämä vaikuttaa aktiiviselta ketjulta. Onko parempi antaa olla, vai raaputtaa varovasti kupla pois ja täppä maalia niinkuin oikeissa kiveniskemissä? Auto on valkoinen.

Takuuta ei enää ole.

b1mpo

Kannattaa se "raaputella" pohjia myöden ja sit töpöttelee sopivat maalit perään.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

GTI

Ulkonäköjuttu!Siistiä siitä ei saa millään paikkamaalilla.Mutta jos kuitenkin yrität,niin älä rapsuta sinkkipintaa rikki.

splitxyz

Omalla kohdalla ei ole osunut näitä sinkkijuttuja kahteen Ocu III:een. Tiedä mikä sitten siinä sattuu kohdalle, onko laatu/ vai onni huono, tai sekä että.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

autojarov

Laita maalarinteippiä sinkkikuplan päälle. Anna olla hetki,sitten repäise irti.
Melko varmasti lähtee maali pois sinkkirakkulan kohdalta. Jos ei lähde,niin anna olla.

Muuten  pitääkin sitten kalvaa peltiin asti se rakkula kohta ja pohjustaa pohjavärillä,jonka antaa kuivua kunnolla ennen paikkamaalausta.

Omassa 2 koppaisessa,prefacelift ocussa on noita sinkkikukkimisia tullu paikkailtua,lähinnä helmoissa. Mutta havainto on ollut jokakerta sama. Se sinkkikupla ulottuu pohjapeltiin asti,näkee selvästi kun hioo kuplakohtaa.on lopulta kuplakohdan kohdalta vauriokohta n.1,5 cm molempiin suuntiin. Peltiin asti kun hioo,näkee sen sinkkipohjan kukkimisen todella hyvin.

Niin,ja ei todellakaan ole kiveniskemistä nämäkään kuplimiset vaikka helmoissa kiveniskumassan yläpuolella ovatkin.
Octavia combi 1.6 2007

Raimo247

Lainaus käyttäjältä: SNG - 06.03.20 - klo:00:00
Eikun sähköpostia lontoonkielellä Skoda AS:lle. Kyllä ne yhden maahantuojan ruotuun laittavat!

Virallinen tavarantarkastaja pystyisi periaatteessa toteamaan, onko maalivaurio ulkopuolelta lähtenyt vai rakenteen sisäinen vaurio. Tuo lausunto painaa oikeasti oikeudessa. Tavarantarkastajalla on vaan kohtuu iso laskutus.

Harkitsen, että josko lähettäisin tähän viestiketjuun tulleen PDF:n Pirkanmaalla toimivalle VIRALLISELLE "TAVARAN" "tarkastajalle" hamekankaaksi.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Fellowes

Ja vuotta myöhemmin on taas selvät kevään merkit ilmassa, Octavia kukkii taas, nyt viereisestä paneelista.

Saa nähdä pääseekö taas keskustelemaan taianomaisesti takaapäin lentävästä kivestä, joka puskee maalin sisäpuolelta. Tulipahan kaiveltua edellisen korjauksen paperit esiin. Siellähän lukee, että kivenisku on korjattu maalitakuuseen.

ochnudemus

Mites nää nyt menee. Meneekös nää nyt maalitakuun piiriin vai koritakuun piiriin, meinaan toinen on se 12v ja toinen 3v...

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ochnudemus - 15.05.20 - klo:09:52
Mites nää nyt menee. Meneekös nää nyt maalitakuun piiriin vai koritakuun piiriin, meinaan toinen on se 12v ja toinen 3v...
Periaatteessa maalitakuun piikkiin, mutta goodwillinä näitä tehdään käsittääkseni.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Fellowes

Lainaus käyttäjältä: Fellowes - 07.05.20 - klo:19:20
Ja vuotta myöhemmin on taas selvät kevään merkit ilmassa, Octavia kukkii taas, nyt viereisestä paneelista.

Saa nähdä pääseekö taas keskustelemaan taianomaisesti takaapäin lentävästä kivestä, joka puskee maalin sisäpuolelta. Tulipahan kaiveltua edellisen korjauksen paperit esiin. Siellähän lukee, että kivenisku on korjattu maalitakuuseen.

Nyt tuli viestiä, että samanlainen kupla tällä kertaa onkin ulkoinen vaurio ja ei korjata. Eihän se auta kuin avata sanainen arkku ja tehdä kirjallinen reklamaatio.

Ocuvaavi

Onko tästä keskustelusta jo voinut vetää johtopäätöstä siitä, onko työn laatu ollut ala-arvoista jossain tietyssä valmistuserässä? Meidän 2014 mallin Rio Red-maalipinta on edelleen kauttaaltaan uudenveroinen. 👍

Ipe96

Tänään laitettu merkkihuollossa kuskinpuolen ovien sinkkikukista sekä takaspoilerin kiinnityksien maalin irtoilusta maahantuojalle viestiä. Takakaaren alkavaa kukintaa ei sokea peltimies nähnyt vielä joten annettiin asian vielä kehittyä :-Xolisi varmaan näkynyt jos takapuskurin ottas irti. Auto my2016 valkoinen rs octavia, ajettu 90tkm ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Ei luulisi olevan ongelmia korjauksissa.

Fellowes

Pitäskö tästä alkaa tekemään juttua alan lehtiin? Olisi kenelläkään sopivaa toimittajaa tiedossa?

Kuhan saan reklamaatiooni vastauksen, niin annan rakentavaa palautetta Skoda Auton suhteen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy