Golf 5 BSE keltainen öljyvalo

Aloittaja RalliAta, 12.01.20 - klo:20:53

« edellinen - seuraava »

RalliAta

Vaimon 5 golffissa(1,6 BSE) palaa öljynmäärän varoitus hetken aikaa käynnistyksen jälkeen.
Kun on tarkistettu, että öljynmäärä kuitenkin on oikea, niin tuli helpoimpana kokeiluna vaihdettua uusi öljyanturi. Tällä ei kuitenkaan ollut vaikutusta. Samalla liittimen ja ko.johdotuksen silmämääräistä tarkistusta, hyvältä näytti.
Yleismallin vikakoodinlukijalla ei ollut yhtään vikakoodia.
Näin meni pari kuukautta, mutta nyt se palaa kokoajan. Öljynmäärä on oikea ja konepellin asentoanturi toimii ainakin siitä päätellen, että mittaristossa tuntee oikein konepellin asennon.
Ja eikös tuon keltaisen valon pitäisi "nollautua" joksikin aikaa kun käyttää pellin auki kiinni? Niin ei kuitenkaan käy, vaan valo palaa.

Tulee mieleen johtokatkos jossain tai mittaristovika. Onko kellään kokemuksia viasta? Ja onko kellään kytkäriä, että voisi tutkia mittaillen öljyanturin ja mittariston väli?
Tms...?

Beetle

Onko öljymäärä kuitenkin ollut ylämerkissä?


RalliAta

Öljymäärä on ihan oikein. Tarkistettu moneen kertaan koska tuon öljytikku on.. no kyllä te tiedätte kuinka paska..

Tos®

Kyllä sitä pitäis pystyä tonkimaan VCDS:llä... turhaa mennä suinpäin vaihtamaan osia
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

o.b.

Yleismallin lukijoilla ei yleensä edes pääse käsiksi mittaristoon, saatika vikakoodeihin. Valo saattaisi poistua jos vikakoodin saisi nollattua VCDS:llä ???

RalliAta

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.01.20 - klo:17:24
Kyllä sitä pitäis pystyä tonkimaan VCDS:llä... turhaa mennä suinpäin vaihtamaan osia
Juu näinhän se on.

Kaiken kruunuksi vielä tämän jälkeen on nyt pari kertaa syttynyt abs-valokin palamaan. Kerran välittömästi käännettäessä vain käyntiin ja kerran ajossa. Jonkin ajan päästä sammui.
Toki niissä voi olla joku ihan "omakin" vika, mutta tulee kyllä mieleen ettei kaikkien yhteisenä syynä olis mittaristovika..
Joo, mut kyllä se pitäisi päästä/joutua testeriin kiinni. Paha vaan kun auto on aika ahkerasti liikenteessä, jolloin tuota "töpseliaikaa" ei meinaa helposti järjestyä tutkimiseen. :P


tkp

Lainaus käyttäjältä: RalliAta - 14.01.20 - klo:17:22
Öljymäärä on ihan oikein. Tarkistettu moneen kertaan koska tuon öljytikku on.. no kyllä te tiedätte kuinka paska..

Topranilla on muuten ihan perinteinen tikku tuohon olemassa, helpottaa öljymäärän tarkastusta huomattavasti :)

RalliAta

Nyt on selvinnyt asioita. Vagcomilla luki mitta-arvoista öljynmääräanturia. Sen mitta-arvo heitteli edestakaisin tyhjästä täyteen. Eli jossain johdossa on oltava katkos jossain kohdassa. Sama vika vanhalla ja uudella anturilla. No lopullista johtovian kohtaa ei kerinnyt metsästämään, vaan koko toiminto koodattiin pois käytöstä. Kyllä ne öljyt kuitenkin oikeasti tulee tarkistettua tikusta.

Abs valo taas johtui oikeasta takapyörästä. Liitin näytti hyvältä päälle päin, joten vaihdettiin anturi. Valo ei kuitenkaan pysynyt pois. Muutaman kymmenen metriä ei palanut mutta sitten taas syttyi.
Vasta kun vaihtoi takapyöränlaakerin jossa siis abs-kehä, niin sen vaihdolla korjaantui. 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy