Tehdaswebaston uusi kaukosäädin

Aloittaja Japi_, 18.06.19 - klo:12:56

« edellinen - seuraava »

Japi_

Tiedustelinkin jo hieman asiaa niin ilmeisesti ei onnistu vaihtaa uudemman malliseen Webaston kaukosäätimeen vanhaa?
Toimiiko eri taajuuksilla vai mikä on syynä?

https://www.ebay.com/itm/VW-Fernbedienung-Webasto-Standheizung-STH-Telestart-NEU-3G0-963-511-B/362652558914?hash=item546fc6e642:g:vL0AAOSwoFNcVwdb

Natina

Lainaus käyttäjältä: Japi_ - 18.06.19 - klo:12:56
Tiedustelinkin jo hieman asiaa niin ilmeisesti ei onnistu vaihtaa uudemman malliseen Webaston kaukosäätimeen vanhaa?
Toimiiko eri taajuuksilla vai mikä on syynä?

https://www.ebay.com/itm/VW-Fernbedienung-Webasto-Standheizung-STH-Telestart-NEU-3G0-963-511-B/362652558914?hash=item546fc6e642:g:vL0AAOSwoFNcVwdb

Ei vastaa kyllä kysymykseesi, mutta kommentoinpahan kuitenkin. Olen lukenut, että tuo uudempi suorakulmion muotoinen kaukosäädin ei kanna lähellekään yhtä kauas kuin vanhat pisaranmalliset. Eli jos ulkonäöllä ei ole merkitystä, niin suosittelen pysymään vanhassa.

Omaan autooni hommasin lämmittimen symbolilla varustetun pisaran muotoisen kaken puuttuvan tilalle, ja homma toimi vastaanotinpurkin resetillä tehtävällä parituksella.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Japi_

Olen huomannut saman Skodan ohjaimessa, että kantama on naurettavan lyhyt.
Eli näköjään pätee myös VW:n osalta.

Natina

Lainaus käyttäjältä: Japi_ - 19.06.19 - klo:22:41
Olen huomannut saman Skodan ohjaimessa, että kantama on naurettavan lyhyt.
Eli näköjään pätee myös VW:n osalta.

Juu, ei kai niissä eri merkkien kakeissa muuta eroa raudassa ole kuin logo.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Japi_ - 19.06.19 - klo:22:41
Olen huomannut saman Skodan ohjaimessa, että kantama on naurettavan lyhyt.
Eli näköjään pätee myös VW:n osalta.

Joo, vanha oli pienempi ja kevyempi sekä siinä oli vähemmän metallikoristusta ja huomattavasti parempi kantama. Eli vaihtoon jouti, tietenkin...
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

jrinnes

Olikos kenelläkään siis tietoa siitä uudenmallisen säätimen yhteensopivuudesta? Itsekin pitäisi hankkia toinen kake ja myönnän rehellisesti olevani sen verran turhamainen, että haluaisin mieluummin sen uudenmallisen.  :-[
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Japi_

Lainaus käyttäjältä: Natina - 19.06.19 - klo:09:26
Ei vastaa kyllä kysymykseesi, mutta kommentoinpahan kuitenkin. Olen lukenut, että tuo uudempi suorakulmion muotoinen kaukosäädin ei kanna lähellekään yhtä kauas kuin vanhat pisaranmalliset. Eli jos ulkonäöllä ei ole merkitystä, niin suosittelen pysymään vanhassa.

Omaan autooni hommasin lämmittimen symbolilla varustetun pisaran muotoisen kaken puuttuvan tilalle, ja homma toimi vastaanotinpurkin resetillä tehtävällä parituksella.

Miten tarkalleen ottaen teit tuon parituksen?

Natina

Lainaus käyttäjältä: Japi_ - 01.07.19 - klo:08:44
Miten tarkalleen ottaen teit tuon parituksen?

Kaivelin peräkontissa oikealla puolella olevan luukun takaa vastaanotinmoduulin virta-ja väyläliittimen käsiini, nyppäisin irti muutamaksi kymmeneksi sekunniksi ja pistin takaisin. Sitten heti muutaman sekunnin sisällä painoin kaken off-nappia muutaman sekunnin ajan, jolloin kake parittui. Taisi antaa jonkin vilkutuksen parittumisen merkiksi.

Toinen keino olisi ollut etsiä oikea sulake ja käyttää boksia sulakkeesta virrattomana. En kuitenkaan onnistunut etsimään sulaketietoa tuohon hätään ja koin boksin päästä tehtävän potkaisun helpommaksi. Sitä se olikin, aikaa meni ehkä 5 min, kunhan olin ensin selvittänyt itsellenim, mitä tarvii tehdä.

Homma hoitui menemällä peräkonttiin makuulleen. Oikeanpuoleinen huoltoluukku auki, ja boksi näkyi sen avaamisen jälkeen verhoilujen ja pellin välissä ylöspäin katsottaessa semmoisessa muovisessa telineessään. Itse liitintä ei näe, se piti käsikopelolla etsiä johdon päästä. Liittimessä on sen "sormen mentävällä puolella" lukituspinni, jonka sai tumpelosorminenkin auki ja johdon irti. Antennille menevää koksia ei tarvinnut irrottaa, se on siinä isomman liittimen vieressä.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

vmslehtinen

Lokitan vanhaa ketjua omalla kysymyksellä. Vm -16 Pasuuna tehdasweballa, ostettu käytettynä, alkuperäiseen omistajaan ei mahdollisuutta saada yhteyttä. Weba ilman kaukosäädintä.

-saako jotenkin selville onko ikinä ollutkaan kaukoa? Eli siis onko vastaanottimet tms olemassa (hainevä katolla, ei navia autossa)
-jos ei, mitä palikoita tarvitaan lisäämiseen?
-jos on ollut, marmorilta uus vai löytyykö muualtakin?
-vaatiiko koodauksen?

V.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: vmslehtinen - 31.07.19 - klo:10:20
-saako jotenkin selville onko ikinä ollutkaan kaukoa?

Jos kerran on tehdaswebasto eli käynnistysnappi suoraan ilmastointilaitteen paneelissa ja ajastus radionäytön kautta niin silloin on myös kauko-ohjaus vermeet autossa. Eli tietääkseni nämä MQB autot on aina varustettu kauko-ohjauksella ja ajastuksella jos webasto asennettu jo tehtaalla.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

vmslehtinen

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 31.07.19 - klo:10:35
Jos kerran on tehdaswebasto eli käynnistysnappi suoraan ilmastointilaitteen paneelissa ja ajastus radionäytön kautta niin silloin on myös kauko-ohjaus vermeet autossa. Eli tietääkseni nämä MQB autot on aina varustettu kauko-ohjauksella ja ajastuksella jos webasto asennettu jo tehtaalla.

Thanks. Kokemuksia pariutuuko Weban perus T91 kanssa vai pitääkö hakea marmorilta?

jrinnes

^Tilaa vaikka eBaysta hintaan 29,90,. Veikkaan, että marmorilla hinta on HIEMAN jotain muuta.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

o.b.

Lainaus käyttäjältä: vmslehtinen - 31.07.19 - klo:13:28
Thanks. Kokemuksia pariutuuko Weban perus T91 kanssa vai pitääkö hakea marmorilta?
Laita valmistenumero (VIN), niin katson, mikä kake siihen kuuluu. Jossain vaiheessa kake muuttui pisaramallisesta kulmikkaaksi ja ne ei ole vaihtokelpoisia keskenään.

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 31.07.19 - klo:19:49
Jossain vaiheessa kake muuttui pisaramallisesta kulmikkaaksi ja ne ei ole vaihtokelpoisia keskenään.

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 20.06.19 - klo:10:38
Olikos kenelläkään siis tietoa siitä uudenmallisen säätimen yhteensopivuudesta? Itsekin pitäisi hankkia toinen kake ja myönnän rehellisesti olevani sen verran turhamainen, että haluaisin mieluummin sen uudenmallisen.  :-[

No tulihan se nyt sitten selvyys tähänkin...
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

vmslehtinen

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 31.07.19 - klo:19:49
Laita valmistenumero (VIN), niin katson, mikä kake siihen kuuluu. Jossain vaiheessa kake muuttui pisaramallisesta kulmikkaaksi ja ne ei ole vaihtokelpoisia keskenään.

Kiitos. Laitan VINin yvnä jahka pääsen autolle.

vmslehtinen

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 31.07.19 - klo:19:37
^Tilaa vaikka eBaysta hintaan 29,90,. Veikkaan, että marmorilla hinta on HIEMAN jotain muuta.

Marmori tarjosi kake 275, ja koodaus 95,.

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: vmslehtinen - 01.08.19 - klo:07:35
Marmori tarjosi kake 275, ja koodaus 95,.

😂😂😂
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F333281788822

Tuossa äkkivilkaisulla halvin vanhan mallinen...

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F362548907535

... ja tuossa uudempaa mallia oleva.
Täällähän monet sanoo, että tehdasweban kaukonkin voi parittaa sulakkeet irrottamalla, mutta tuota en pysty omakohtaisesti vahvistamaan. VCDS:llä onnistuu joka tapauksessa varmasti.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Natina

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 01.08.19 - klo:08:04
😂😂😂
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F333281788822

Tuossa äkkivilkaisulla halvin vanhan mallinen...

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F362548907535

... ja tuossa uudempaa mallia oleva.
Täällähän monet sanoo, että tehdasweban kaukonkin voi parittaa sulakkeet irrottamalla, mutta tuota en pysty omakohtaisesti vahvistamaan. VCDS:llä onnistuu joka tapauksessa varmasti.

Eikö tuosta pisaranmallisesta ole vielä se ”uudempi” malli, missä ON-teksti on korvattu lämmittimen logolla? Ja tuo alempi linkki, eli suorakaiteen muotoinen kake olisi sitten se uusin, ei vanhin?

Omaan 2016 GTE:hen kelpasi uudemman mallinen pisarakake. Kannattaa tosiaan katsoa sieltä oman auton kirjasta, minkä mallinen sen pitää olla.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

o.b.

Passateissa 25.05.2015 asti kake on 7N0963511, jonka korvaa nykyään 511A -loppuinen
26.05.2015 - 30.5.2016 kake on 5Q0963511, mikä sekin on pisaramallinen
Tuon jälkeen tuli kulmikas kake 3G0963511B.

Mitkään noista kolmesta ei ole vaihtokelpoisia keskenään.

jrinnes

^Kiitos tiedosta. Täytyy itsekin laittaa tuollainen vanhimman mallinen tilaukseen niin saa rouvallekin oman säätimen. Harmi että tuo kulmikas ei käy omaan autoon, se olisi ollut paljon tyylikkäämmän näköinen kuin tuo pisaranmallinen.  :-\ Ja lisäksi selvästi halvempi.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Guido

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 02.08.19 - klo:07:12
Harmi että tuo kulmikas ei käy omaan autoon, se olisi ollut paljon tyylikkäämmän näköinen kuin tuo pisaranmallinen.  :-\ Ja lisäksi selvästi halvempi.

Käyttäjäpalautteen perusteella se uudempi on myös selvästi huonompi kuin pisaranmuotoinen. Oma vanhinta mallia oleva pisara käynnistää Webaston avoimella alueella lähes kilometrin päästä.

Ja Ebaysta ostetun kakkoskaken koodaaminen onnistui ainakin Octavia vm. -14 yhden sulakkeen irroittamisella hetkeksi. Haasteellisinta hommassa oli päästä käsiksi sulakeboksiin.

a_jaba

Saako tosiaan tehdas webaan paritettua kaksi kaukosäädintä?  :o

Olen aina ollut siinä luulossa että uuden paritus poistaa vanhan käytöstä. Täytyy itekkin tilata vaikka ebaysta toinen kake tulevaksi talveksi. Meillä tosiaan puolison kanssa ns. omat avaimet käytössä niin molempien avainten kaveriksi oma webaston kaukosäädin on tästä hetkestä lähtien ehdoton  :D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Guido

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 02.08.19 - klo:15:06
Saako tosiaan tehdas webaan paritettua kaksi kaukosäädintä?  :o

Ainakin vm 2014 Octaviaan onnistui ongelmitta, uudemmista en tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että pitäisi onnistua uudempiinkin. Meilläkin rovuan kanssa omat avaimet käytössä ja kummallakin oma kaukosäädin Webastoon.

Natina

Lainaus käyttäjältä: Guido - 03.08.19 - klo:16:03
Ainakin vm 2014 Octaviaan onnistui ongelmitta, uudemmista en tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että pitäisi onnistua uudempiinkin. Meilläkin rovuan kanssa omat avaimet käytössä ja kummallakin oma kaukosäädin Webastoon.

Olen jossain nähnyt kerrottavan, että Webastolle voi ohjelmoida kolme kaukosäädintä. Sitä en sitten tiedä, voiko useampaa kuin yhden kaken parittaa tuolla aiemmin kuvaamallani tavalla vai tarvitaanko kättä pidempää.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

vmslehtinen

Ebaystä saksasta tilattu ”oem-kake” tipahti tänään postilaatikkoon. Väyläboksista piuha irti ja takas, napista paritus. Rokkaa ku hirvi ja kustansi 63,.

Tonze

Tänään onnistuneesti tehty kaukosäätimen vaihto (3G0963511B). VW Passat GTE 2017
1. Tavarakotelo irti kojelaudan alta
2. Sulakeboksista F7 sulake irti 5 sekunniksi
3. Sulake takaisin paikalleen.
4. Kaukosäätimestä OFF nappula pohjaan n.2 sekunniksi
5. Alkoi toimimaan.

Marmorilla kake 180, ja ohjelmointi 100,. Itsetehden: avain Ebaysta 39,90, +asennus 5 min 0,, olen tyytyväinen säästöön  ;D

Mustalaa

Toiselle webaston kaukosäätimelle olisi tarve, joten varmistetaan vielä ennenkö tilataan: Kunhan on oikean muotoinen (itsellä siis uudempi kulmikas), niin muulla ei ole väliä? Ei ole mitään eri revisioita, eroavia varaosanumeroita tai muita huomioon otettavia asioita?
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

ark28

Moi,

Itse hain ebay:sta tällä varaosanumerolla: 3G0963511B kaukon ja katsoin että näyttää samanlaiselta kuin oma
ja oli vielä VW:n logolla :-). Ei siinä muuta.
Ohjelmointi meni vcds:llä (kiitos o.b) loppupelissä kivuttomasti, kun painoi off-nappulaa oikealla hetkellä vcds:n käytön aikana. Auto siis Passat GTE -17
Passat GTE -17, BMW K1300s, Mini Cooper R56 VCDS HEX2 käytössä

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: ark28 - 24.11.21 - klo:18:33
Moi,

Itse hain ebay:sta tällä varaosanumerolla: 3G0963511B kaukon ja katsoin että näyttää samanlaiselta kuin oma
ja oli vielä VW:n logolla :-). Ei siinä muuta.
Ohjelmointi meni vcds:llä (kiitos o.b) loppupelissä kivuttomasti, kun painoi off-nappulaa oikealla hetkellä vcds:n käytön aikana. Auto siis Passat GTE -17
Hmm, Ebay tarjosi haulla enemmäkseen 3G0963511A-versiota. Liekkö noissa jotain eroa oikeasti ??? Kyseessä olisi facelift-passat, johon toista kaukosäädintä kaivattaisiin.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

jeanmav

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 02.08.19 - klo:00:43
Passateissa 25.05.2015 asti kake on 7N0963511, jonka korvaa nykyään 511A -loppuinen
26.05.2015 - 30.5.2016 kake on 5Q0963511, mikä sekin on pisaramallinen
Tuon jälkeen tuli kulmikas kake 3G0963511B.

Mulla on ilmeisesti kaukosäädin rikki, koska siihen ei syty mikään valoista, lämmitin ei käynnisty eikä sammu kaukosäätimiellä, eikä patterin vaihtaminen auttanut. Voisiko vika olla jossain muualla vielä?

Marmorilla tosiaan uusi kaukosäädin 200e ja koodaus 100e, joten jos uusi täytyy tilata niin ebay lienee vaihtoehto. Omassa kaukosäätimessä lukee tuo mallinro 3G0963511 ilman mitään kirjainta B. Onko näissä jotain eroa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy