Volvo T8 (S90 V90 ja XC90) toiminta ja ajokäytös

Aloittaja repomies, 01.02.17 - klo:18:06

« edellinen - seuraava »

#timo#

Eka mökkimatka 210km. Mennessä, ladattuna keskari 5,9l/100km ja paluu vastatuuleen räntäsateessa, ilman latausta 7,5l/100km.

padawan

Minkä verran tuo hybridijärjestelmä avittaa ajon aikana, vaikka akustoa ei oltaisi ladattukaan täyteen?

Meinaan seiskalla alkava kulutus tuon tehoiselle ja ennen kaikkea kokoiselle autolle ei ole juuri mitään

samper

Jaahas, tästä onkin tullut volvo-foorumi ? Volvo on latinaa ja tarkoittaa, "minä pyörin".... VOLVOssa on hyvä se, jos ei tiedä oikeaa ja vasenta, se on volvon ratissa muistuttamassa, V=vasen ja O=oikea...miten helppoa ;)
Golf Sportsvan 1.4 Highline DSG 1/-15 BM 125hv keskik.6.2l/100km   ex. Golf 1.4 Comfortline 7/-10 M6 (ja paljon muita ex-autoja)

V-O

Lainaus käyttäjältä: samper - 08.12.18 - klo:19:27
Jaahas, tästä onkin tullut volvo-foorumi ? Volvo on latinaa ja tarkoittaa, "minä pyörin".... VOLVOssa on hyvä se, jos ei tiedä oikeaa ja vasenta, se on volvon ratissa muistuttamassa, V=vasen ja O=oikea...miten helppoa ;)
Olipas älykäs kommentti. Aivan mahtavaa highline-tasoa  :)

SNG

Samperin hienoja laitoksia nuo T8 Volvot. Ihan meinaa kateus iskeä  ;D ;D ;D

Tonttu66

Nykyisessä Passatissa alkaa tulla leasing-aika täyteen, ja työpaikan CO2-rajojen takia seuraava auto pitää olla käytännössä hybridi tai sähköauto.

Koeajoin Volvo V90 T8. Huomasin, että muutaman kerran liikennevaloista liikkeelle lähdön jälkeen normaalisti kiihdytettäessä voimansiirto nykäisi parikin kerta niin että koko auto nytkähti. Onko tuo vaihteistosta johtuvaa, vai jotenkin etu-/takavedon muuttumisesta johtuvaa, vai lumesta ja loskasta johtuvaa? Vai tottuuko tuohon käyttäytymiseen?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Jake82

Kävin tänää vapaapäivän kunniaksi koeajamassa paljon hehkutettua volvon T8 mallia.
Otin koeajoon xc60 T8 version, Auto oli ajossa kohtuu vakaa ja ajokäytökseltään hillitty ja hiljainen.
Motarille päästyäni kokeilin miten paljon Hehkutettu T8 sit oiken kulkee, no 0-100 ihan kohtuu reipasta kyytiä, mutta 0-200 oli jo ihan toista ihan kuin olis seinä tullut vastaan 120 km/h jälkeen ::),
Ei enää mentykkään reippaasti?  Missä ne luvatut 400hp on?

Muuten ihan hienosti ja laadukkaasti tehty Auto kaiken kaikkiaan.
Audi RS6 2015

dwntime

Don't feed the troll vai mitensenytoli....

jamo75

niin niinhän hybridit toimii ja ihan samoin käy perus täys sähköissä
esim eräällä toju hybrid merkillähän sähkömoottoria ei edes käytetä moottoritie nopeuksissa. ostat 100k täys sähkärin niin kiihtyy sinne 200km/h luokkan

Lainaus käyttäjältä: Jake82 - 12.04.19 - klo:12:21
Kävin tänää vapaapäivän kunniaksi koeajamassa paljon hehkutettua volvon T8 mallia.
Otin koeajoon xc60 T8 version, Auto oli ajossa kohtuu vakaa ja ajokäytökseltään hillitty ja hiljainen.
Motarille päästyäni kokeilin miten paljon Hehkutettu T8 sit oiken kulkee, no 0-100 ihan kohtuu reipasta kyytiä, mutta 0-200 oli jo ihan toista ihan kuin olis seinä tullut vastaan 120 km/h jälkeen ::),
Ei enää mentykkään reippaasti?  Missä ne luvatut 400hp on?

Muuten ihan hienosti ja laadukkaasti tehty Auto kaiken kaikkiaan.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Jake82 - 12.04.19 - klo:12:21
Kävin tänää vapaapäivän kunniaksi koeajamassa paljon hehkutettua volvon T8 mallia.
Otin koeajoon xc60 T8 version, Auto oli ajossa kohtuu vakaa ja ajokäytökseltään hillitty ja hiljainen.
Motarille päästyäni kokeilin miten paljon Hehkutettu T8 sit oiken kulkee, no 0-100 ihan kohtuu reipasta kyytiä, mutta 0-200 oli jo ihan toista ihan kuin olis seinä tullut vastaan 120 km/h jälkeen ::),
Ei enää mentykkään reippaasti?  Missä ne luvatut 400hp on?

Muuten ihan hienosti ja laadukkaasti tehty Auto kaiken kaikkiaan.

Paino tuon tekee. Volvo XC60 T8 menee 0-200 km/h n 26 sekuntia eli ei mitään huimaa menoa. Tosiaan alkaa kestää 120 jälkeen, varsinkin 160-200. V90/S90 hieman paremmin, toki niitäkin saa lastutettua n 50 hv lisää peruslastulla mikä muuttaa nopeammaksi. Vakiona T8, perus Leon Cupra kulkee paremmin 80-200 välin.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Jake82 - 12.04.19 - klo:12:21
...
Motarille päästyäni kokeilin miten paljon Hehkutettu T8 sit oiken kulkee, no 0-100 ihan kohtuu reipasta kyytiä, mutta 0-200 oli jo ihan toista ihan kuin olis seinä tullut vastaan 120 km/h jälkeen ::),
Ei enää mentykkään reippaasti?  Missä ne luvatut 400hp on?
...
Sähkömoottoreiden vääntö pienenee pyörintänopeuden kasvaessa, ja koska ei ole vaihteistoa, ei vaan jaksa.

Täys'sähkiksissä moottorit ovat ajamiseen ylitehokkaita, jotta saadaan kaikki jarrutusenergia talteen. Huimat kiihtyvyydet tulevat siinä sivussa, mutta tietty paljon vetoavampi myyntiargumentti, kuin energian talteenotto.

Ps. Eipä täys'sähkiksetkään jaksa mennä täyttävauhtia, kuin muutaman kilometrin kerrallaan. Varmaan siksi euromerkeissä huiput on rajattu 180km/h, saksalainen tavisostaja ei varmaan hirveästi tykkäisi, kun baanalla pääsisi luvatut 250km/h vain hetken.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

joukose

Pitäs liikkeestä hakea viimeistään pe X90 R.
Josko turvallisuutta olisi riitäväasti?
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy